Jump to content
Sign in to follow this  
balistorrami

Vraagje Over De Kolonistenagaam ...

Recommended Posts

hallo...

 

ik ben al nu al een paar maanden bezig met het houden van 2 laudiaka nupta fuscia's ... en het valt reuze mee !

omdat ik dit jaar geslaagd ben in het 3e jaar latijn, mag k nog 2 diertjes kope ( 2 agamen liefst ).

 

mijn voorkeur gaat uit naar de agama agama ( kolonistenagaam ).

iemand heeft me op deze site verteld dat ze zeer makkelijk te houden zijn, .. maar de uitbater van de winkel, bij ons in belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik weet niets van de kolonisten agaam af, maar ik weet dat lizard hier van het forum ze heeft zitten

maar die is voorlopig maar sporadisch op forum ivm vakantie

volgens mij heeft ie hier ook wel eens foto geplaatst van die diertjes? maar zeker weten weet ik het niet

Ik zal eens zoekn

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, sorry, ik weet er niks vanaf, nog nooit van gehoord zelfs. Maar als je gaat googelen, dan moet je er toch wel iets over kunnen vinden.

 

En ja, Lizard zit op dit moment op de hoogste berg in Luxemburg, maar hij zit nog wel op het forum hoor, met een laptop op de camping nog wel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij hebben ze vroeger ook gehad.

 

Helaas waren dit wildvang agamen, vol parasieten.

 

Het is een leuk dier dat ook vrij tam is te krijgen.

 

Dus als je van plan bent deze aan te schaffen, neem dan

zeker geen wildvang.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

back from luxenburg.

 

de agama agama is een erg makkelijk reptiel om te houden. maar zoals marc al zegt.. import niet. want die zitten vol parasieten en zijn zeer schuw en snel. ze zijn wel tam te krijgen maar niet zo tam als een baardaam. verder eten ze kleine insecten zoals kakkerlakjes sprinkhanen krekels af en toe een buffaloworm enz enz. ze moeten vrij droog zitten want ze komen in midden en zuid afrika voor

 

grtjssss

 

p.s ik ben geen zij maar een HIJ

haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet aan te raden

-allemaal wildvang (stress,parasieten --> dood)

- hebben veel plaats nodig (zeker als het wildvang is)

 

ik zou er niet aan beginnen...

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey michael.

je hebt gelijk maar ook ongelijk

 

je hebt gelijk dat je niet met import moet beginnen omdat deze gewoon niet tam zijn en zeeeeeeeer wild!! als je met je ogen knipper schieten ze al door het terra heen. maar als je eenn grote bak nodig met veel platte stenen en grote stenen, hout enz waar ze zich kunnenn verschuilen zal het geen enkel probleem zijn om deze te huisvesten. en dan zal je zien als je een goed seizoensklimaat naboots dat je echt nakweek heb! ik praat uit ervaring.

 

grtjsss

 

maar dan nog

never nooit import! want waarom dieren uit de natuur halen. natuur is natuur en moet natuur blijfen.. kan je het bij houden :P

 

nogmaals grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga mee met het bovenstaande. Het zijn heel stressgevoelige dieren en daardoor sterft het grootste deel vrij snel. Het probleem met deze soort is dat er vrijwel geen nakweek van wordt aangeboden.

Het zijn wel heel mooie dieren (vooral de mannen).

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

als nou een iemand eens een kweekgroep zou huisvesten, en dr mee kweken is dr wel nakweek,

 

 

was t maar zo simpel :D

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen al de huisvesting van deze dieren vind ik een reden er nog mee te wachten een 150x70x50 lxbxh is nog klein voor hun :o ze hebben erg groot leefgebied in de natuur en graven zeer diepe kuilen in de grond dus je moet echt je stenen en houtblokken goed stevig liefst nog vast lijmen want ze graven je hele bak door! daarbij komt dat zoals ze al gezecht hebben wildvang onder parasiten zitten en stressig zijn maar wil je echt echt echt een agama agama neem dan een na kweek koppel en een bak van 150 x 70 x 80 waar je zo'n 30 tot 40 cm laag zand in kan doen.

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×