Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Axel En Lot Zijn Niet Meer

Recommended Posts

De hittegolf heeft bij ons de eerste slachtoffers gemaakt, Axel en Lot, onze twee axelotls konden de hitte niet meer verdragen en zijn samen gestorven. Ik had hen al in de schaduw gezet in de teil waar ze in zaten, maar helaas het heeft niet mogen baten. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor salamanders ed. heb je best een kelder ter beschikking omdat de meeste soorten slecht warmte kunnen verdragen. Ook een optie is, wat ik ook doe, een plastic fles(sen) met bevroren water in de bak van de salamanders leggen.

 

Sterkte met het verlies, nooit leuk om een dier te verliezen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja dat wist ik dus niet. Mocht ik nog s een keer salamanders hebben dan weet ik dit. Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he balen zeg

heel veel sterkte

nooit leuk om een dier te verliezen

koelellementen in het water had inderdaad

mischien geholpen

maar ja weer een les geleerd voor een volgende keer

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, lesje geleerd, jammer dat er altijd iets erg moet gebeuren voordat mensen hun lesje leren. Ik had er gewoon zelf op moeten komen. Echt Balen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja idd, lesje geleerd, jammer dat er altijd iets erg moet gebeuren voordat mensen hun lesje leren. Ik had er gewoon zelf op moeten komen. Echt Balen!!

Onzin je kunt niet alles weten, je hebt getracht ze te redden alleen je wist niet precies hoe het moest, dat mag je jezelf nooit verwijten zeker niet als je gedaan hebt wat je kon om ze te redden, dus het is uberhaupt niet jou schuld dat het gebeurt is.

 

Ik leef wel met je mee en vind het ontzettend vervelend dat het gebeurt is.

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees het nu pas

wat balen zeg.

En zoals iedereen zegt, trek het jezelf niet aan, jou kennende heb je alles geprobeert te doen.

Tsja kou maakt veel slachtoffers, maar hitte volgens mij nog meer, en het is heet geweest deze dagen

Ik hoop dat je voor jezelf nog wat fotos heb van hun?

ik wens je veel sterkte toe

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma,

 

bedankt voor je opbeurende woorden. De meeste mensen begrijpen niet dat je zo'n klein salamandertje mist als ie er niet meer is. Maar het waren gewoon schattige beestjes, die al een beetje tam werden. Als ik met eten kwam, kwamen ze naar de oppervlakte, en ze zwommen ook weleens in mijn hand zodat ik ze kon optillen, bijvoorbeeld bij het verschonen van de bak, kon ik ze zo overzetten.

Enne foto's, helaas, die had ik in mijn telefoon, maar mijn oudste zoon vindt het nogal interessant om zelf foto's te maken met dat ding, en jawel hoor, foto's van mama foetsie.

Nu moet ik toch die man bellen van wie ik ze heb gekregen en hem kennende geeft ie me zo twee nieuwe, en dat wil ik ook wel, maar dan NA de hittegolf, en dan liever ook wat grotere, dan zijn ze niet meer zo kwetsbaar.

En nu weet ik dan dat ik er gewoon koelelementen bij moet leggen als het zo warm is. Maar ja, dit zijn toch geen normale temperaturen meer zeg, als je mijn ratten ziet, gewoon zielig. Ik zet de kooien 's avonds ook een paar uur buiten, maar echt afkoelen doet het gewoon niet.

En Sizzle, de moederpoes heeft het ook niet makkelijk met die hitte, die kleintjes liggen vrijwel constant te drinken bij haar, en je ziet af en toe haar denken, pfffff eigenlijk is het veel te warm om zo dicht bij elkaar te liggen, maar ja ik hou zoveel van jullie.

Vanmiddag krijgt ze een beetje lucht, want ik neem Bailey en Luna mee naar de school van mijn kinderen. Vanmiddag hebben ze vakantie en ze willen nog graag de babypoesjes laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn reactie is een beetje laat maargoed. heel veel sterkte en wat jammer dat ze zijn overleden.

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×