Jump to content

Recommended Posts

sjaak heeft nu al 2 weken stijve pootjes zowel voor als achter!! ik geef hem nu elke ochtend een kalk badje maar niets helpt.. als ik zijn eten bepoeder dan wacht hij een dag tot het eraf is en dan eet hij het pas op! want ik heb dit al eerder besproken en toen zeiden jullie dat het aan kalk te kort lag.. ik heb ookal de dierenarts van iguana gebeld en die zei dat ik miss beter de kalk uit de dierenwinkel kan geven. maar ik zei toen ja maar hij w8 toch tot het eraf is niets helpt.. en voglens hem kon ikook beter niet de vitamines uit de shop geven omdat hij dan misschien teveel vitamines van 1 soort kreeg ofzo.. :huh: maar ik ben wel een beetje bang want het gaat echt niet goed met sjaak hij kan helemaal niet meer normaal lopen als hij zich beweegt ziet het er super vaag/eng uit.. :( wie helpt mij??

 

groet bas :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bas

kan maar een ding zeggen mestonderzoek!!!!!!!

lijkt me wel verstandig dit zo snel mogelijk tedoen

en die vitamine van de shop kan je gewoon blijven gebruiken wij gebruiken het nu al sinds we reptie kennen en de dieren doen het er perfect op

zou dus gewoon mestonderzoek laten doen op inwendig parrasieten en wormen

je dier oogt al ziek dus er is spoed bij

succes

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

vitaminen moet je wel degelijk mee uitkijken,een teveel aan vitaminen kan ook allerlei rare verschijnselen tot gevolg hebben.

wat ik hier altijd doe bij eier dragende vrouwen,is wat miner-all oplossen in water en dit druppelen op het bekkie,hier drinken ze van,en krijgen dus de nodige extra calcium binnen.

 

heb je wel een uv lamp in je terrarium hangen? en zo ja wat voor 1 en hoe lang zit die er al in....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bas,

 

Dus als ik het goed begrijp vind de dierenarts van iguana onze producten

niet goed!! :huh:

 

Calcium uit de winkel is dus beter!! :huh:

 

Ik hoop maar dat deze dierenarts als eens een mestonderzoek bij sjaak

heeft gedaan, en dat hij dan de juiste diagnose heeft gesteld.

 

Hopelijk komt het toch nog goed met sjaak.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen als je baardje pas eet als het kalk van de krekels af is, is een papje maken van mineralen en kalk met water, en dat als voeding bij de krekels zetten. Dat doe ik al zolang ik baardjes heb, en ik bepoeder de krekels dan nog wel voordat ik ze geef, maar kalk zit sowieso al in de krekels. Verder is krekelgel ook rijk aan kalk en dat geef ik mijn krekels ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bas ;)

 

met de vitamines van de shop is helemaal niets mis mee

wat je wel moet doen is goed doseren als je de druppels toedient moet je deze geven naargelang het gewicht van het baardje

een teveel aan vitamines kan inderdaad ook rare verschijnselen teweeg brengen

het kan de kalk tegen werken en zo voor ophoping zorgen

als je bv. de vloeibare D3 toedient is dit voldoende om dit eenmaal per week te doen en volgens gewicht

de andere dagen bepoeder je de voedseldieren met multivitaminen en kalk

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipv bellen naar een arts kun je er beter naar toe gaan diender de arts van iguana

is ook onze dierenarts

twee weken wachten is nooit verstandig

ales een dier ziek oogt is hij meestal al goed ziek

de vitamine en kalk zijn prima mits je goed dosseert

als je minder voedseldieren tegelijk geeft dan zal sjaak ze wel moeten eten met poeder erop

en zo niet geef m eens twee dagen niets en dan iets lekkers met kalk

maar zoals michel alz ei zsm metsonderzoek laten doen

als ze parasieten hebben kunnen ze ook de vitamine,s en kalk niet opnemen

dus krijgen ze gebreken

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal ik ga zo snel sjaak weer gepoept heeft mest onderzoek laten doen ik hoop dat het nog goedkomt.. ik zeg ook helemaal niet dat de kalk enzo slecht zijn..!! ik heb wel een uv lamp binenn die mij door gbf is aangeraden ik weet zeker dat deze goed is.. hij hangt er nu 3 maanden in.als hij morgen niet zijn behoefte wil doen dan ga ik met hem naar de dierenarts ! he bah ik vind dit echt vervelend.. maar ik dacht 2 weken geleden het komt wel goed met kalkbadje enz.. maar het werkt gweoon niet .. :(

 

bedankt nogmaals allemaal voor het advies

 

Bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bas, ik hoop dat het snel goed komt met Sjaak (geinige naam trouwens voor een baardje). Ik heb even een vraagje aan je over dat kalkbadje. Misschien heb je elders op het topic iets gelezen over het zieke baardje dat ik uit de dierenwinkel heb gehaald, Vicky. Zij heeft nooit kalk gehad (muv de tijd dat ik in de dierenwinkel stond) en heeft dat nu hard nodig. Alleen eet ze nog niet veel, in de winkel was ze gewend aan 1 hooguit 2x per week, dus hier vindt ze het heel raar als ze iedere dag wat krijgt. Maar ik wil haar wel met kalk gaan verwennen. Hoe gaat dat zo'n kalkbadje, want waarschijnlijk krijg ik er zo wel kalk in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bas

een dierenarts krijgt wel gerust wat ontlasting uit je diertje

enigste is dat je hem dan mee moet nemen

in een lauw badje doen werkt ook nog wel eens

dan de ontlasting in een schoonbakje doen en weg brengen

succes

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga morgen met sjaak naar de dieren arts om 09.10:) een afspraak ik hoop dat het nog niet telaat is!!

 

nu weer werken..

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben net naar de dierenarts gweest..ze kon geen poep uit sjaak krijgen maar haar diagnose was dat sjaak al bezig was met het verlammen, ze heeft hem een spuitje tegen verschillende wormen infecties gegeven. ook heeft ze geconstateert dat hij een donker gelige kleur tong heeft.. dit is niet normaal! ik had er eigenlijk nooit op gelet :unsure: wat zegt dat precies? en is dit normaal? zei wist het ook niet zker, ze verwees me door naar marja kik maar ik moest hem nu maar proberen aan te laten sterken met bv kattenvoer.. kan dit?

 

alvast bedankt weer.. sjaak ligt nu bij te komen in zijn terra het arme beestje

 

ps ik wil echt weten wat ik fout heb gedaan.. ik vind dit zo zone :( volgens haar kon ik er niets aan doen omdat parasieten e.d. met de krekels meekomen..

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben pas met mijn wateragaam geweest, ik wou ook mestonderzoek laten doen, maar omdat ze niet at kwam er ook geen poep

toen heeft diender en soort clisma gegeven en toen kwam er wat vocht naar buiten en van daaruit heeft hij mestonderzoek gedaan.

Ik denk dat je de vrouwelijke dierenarts heb gehad, en dat diender er niet was

ik bel altijd voor ik ga op welke dagen diender er is

Die vrouw is ook wel goed, maar die heeft meer met andere dieren (honden katten enz)

Arme sjaak!!!!!!!!!!!!! altijd ...... als er wat met je beesje is

succes en ik hoop dat het goed komt, maar ja als hij al beginnende verlamming heeft zie ik het helaas somber in, maar je weet maar nooit.

 

En ja dat vasn die vitamines dat hij zegt dat het beter is om gistocal te gebruiken, dat heeft ie ook bij mijn zwager gezegd voor zijn helmbaselisk.

Maar als hij dat tegen mij zou zeggen zou ik me er niks van aantrekken, want ik heb goede resultaten met de kalk en vitamines van dit forum.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Bas, wat erg. Maar volhouden hoor, als je niks onderneemt gaat ie sowieso dood. En gewoon doorgaan met kalk en vitaminen. Mijn kalk heb ik niet van reptiefarm, maar mijn multivitaminen en sepia voor over de groenten wel, en mijn dieren doen het er super op. Zelfs die lieve Vicky (zie topic Help baardagaampje ziek, en Vicky, Godzilla en Reign, groei van week tot week) gaat ietsiepietsie vooruit.

 

Wat betreft die tong, dat is idd niet de gezonde tong-kleur. Zelfs Vicky heeft een prachtig roze tongetje. Wat mij dan weer moed geeft, want dat betekent waarschijnlijk dat de achterstand die ze heeft opgelopen ligt aan het feit dat ze gewoon aan het verhongeren was, en dat ze nooit kalk en vitaminen heeft gehad.

 

Heel veel succes met Sjaak!

 

En ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je naar een dierenarts gaat die veel van reptielen weet. Het is natuurlijk iets heel anders dan een kat of een hond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(:(:( hmm tsja niets aan te doen ik wou er zo snel mogelijk terrecht helaas zie ik het zelf ook somber in ik keek net weer * kom terug van vakantie werk * en zie dat hij er maar somber bij ligt.. he GADVERDAMME Ik haat dit echt vooral omdat ik er zelf niets aan heb kunnen doen om het te voorkomen.. ik ga natuurlijk nog wel mijn best doen.. mar hij beweegt gewoon nauwelijks meer..

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke dierenarts ben je geweest dan???

ze kunnen eigenlijk altijd wel wat mest eruit krijgen

heeft ze hem medicijnen tegen wormen toegdiend met een spuitje of hem een injectie gegeven???

en heb je geen zakje katten voeding mee gekregen???

van die vloeibare voeding

als het parasieten zijn dan krijgen die door de stress nog meer kans om sjaak te verzwakken

altijd moeilijk dat soort dingen

wij adviseren altijd eens per drie maanden mestonderzoek te doen

dat is het enige wat je kan doen om op tijd bij een parasieten besmetting te zijn

het is niet perse zo dat parasieten van krekels ed komen

elke baardagaam heeft eigenlijk inwendige parasieten bij zich

al zijn dat er vaak heel weinig en die kan hij goed de baas

zodra het dier echter minder weerstand heeft

door bijvoorbeeld stress

krijgen die parasieten de kans zich te vermenigvuldigen

en ja helaas zie je het pas bij reptielen als ze ziek zijn als ze zecht al heel ziek zijn

daarom is preventief mestonderzoek echt aan te raden

sterkte

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik nam aan dat je bij diender was geweest, omdat ik die naam ergen voorbij zag flitsen in dit topic. (ja het is warm he)(dan kan ik niet meer helder denken)

Ik weet niet precies waar je woont, maar ik heb ook nog tel nummer van goede dierenarts op schouwen.

 

0624241441

maar volgens mij had ik dat al eens doorgegeven?

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was bij een mevrouw naja eigenlijk nog juffrouw ik schatte haar 24 ofzo.. maar ze had wel een beetje poep uit hem gekregen en bekeken onder de microscoop maar ze had niets gezien waarschijnlijk omdat het te weinig was. ik heb geen kattenvoer mee gekregen en ze heeft een injectie toegediend. vandaag ziet sjaak er nog slechter uit.. :( verdorie

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar was dat bij de dierenartsen praktijk van diender in vlissingen???

die injectie is dat geen vitamine geweest???

bel die dierenarts bij jou in de buurt nog eens

kijken of je daar nog terecht kan

als sjaak parasieten heeft en er niet voor behandeld word gaat het alleen maar van kwaad tot erger

zonder behandeling gaat hij het zeker niet redden

zorg dat hij op krachten blijft

wij gebruiken bij zieke verzwakte dieren

een oplosvoeding voor katten van royal canin

dit halen we bij de dierenarts

dit spul kun je vloeibaar in de bek laten lopen

en sterkt dus goed aan

ik zou snel actie ondernemen want zoe te horen gaat sjaak veels te hard achteruit

we duimen hard voor jou en sjaak

sterkte

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanks voor het advies gbf

ik ga meteen bellen

 

en ophalen als het lukt

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unsure: zucht :unsure:

 

net gebeld.. ze zei dat hij waarschijnlijk ook inwendige breuken heeft waardoor hij verlamt is ( komt door het spastische bewegen) en ja vooraal kattenvoer geven ze zijn nu dicht maar dat kan ik maandag pas ophalen dat vloeibare gedoe.. verdomme ik haat dit echt zo hard.. strax ook nog maar om een blikje kattenvoer misschien eet hij dat wel ( ik heb nu gemalen kattenbrokjes met een beetje melk) maar hij wil het ook niet eten volgens mij heeft hij zelf al de hoop opgegeven..

 

 

groet een verdrietige bas :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bas

naar welke arts was je nou geweest??

en welke heb je nu gebeld??

wat je nog kunt doen is marja kik bellen die doet wel weekenddiensten geloof ik

meer zouik ook niet weten

als hij inwendige parasieten heeft

en die worden niet behandeld dan heeft een vitamineinjectie en voeding weinig zin

sterkte

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

he was een injectie tegen verschillende wormen, soorten ik had dezelfde mevrouw die sjaak onderzocht heeft, ik weet haar naam alleen niet <_<

 

ik ben net naar de winkel geraced en heb kattenvoeding uit blik aan hem gegeven, en bij hem gezet alleen bij bleef liggen ik had hem opgetilt en bij het bakje gezegt maar nog geen beweging :(:(

 

zucht

 

bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×