Jump to content

Recommended Posts

waar zijn de foto's ik zie nix?

er staat alleen oops my image for this link is no longer here

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie dieren hoor. (tenminste de lijven :P want de koppen zijn niet te zien bij een paar hihi)

je zal wel ruimte nodig hebben om deze dieren te huisvesyten denk ik

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke hond, mooie reptielen, hoe groot zijn ze? En liggen ze in een bak met water, til je ze daar in, hoe zwaar wegen ze.

 

Ik weet het, veel vragen, maar Nia is altijd heel nieuwsgierig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie dieren hoor. (tenminste de lijven :P want de koppen zijn niet te zien bij een paar hihi)

je zal wel ruimte nodig hebben om deze dieren te huisvesyten denk ik

 

groetjez esma

Dit was eigenlijk een test, aangezien er bij de eerste foto's iets was misgelopen, andere volgen nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuke hond, mooie reptielen, hoe groot zijn ze? En liggen ze in een bak met water, til je ze daar in, hoe zwaar wegen ze.

 

Ik weet het, veel vragen, maar Nia is altijd heel nieuwsgierig.

De bak met water staan in hun terrarium, ze kiezen dus zelf wanneer ze erin en eruit gaan.

De lengte varieert, de kleinste is 30 cm, de grootste 120cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zijn het "aardige" dieren, ik bedoel, bijten ze, of kan je ze vastpakken, alhoewel, 1.20m pak je niet zomaar vast denk ik....

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zijn het "aardige" dieren, ik bedoel, bijten ze, of kan je ze vastpakken, alhoewel, 1.20m pak je niet zomaar vast denk ik....

Bijten doen ze niet, wat ze wel hebben is een complexe gedachtengang, waarmee ik wil zeggen dat ze net zoals mensen hun dagen hebben. Meestal kan ik ze zonder al te veel problemen hanteren, maar er zijn ook dagen bij dat ze liever met rust worden gelaten en dit ook laten blijken, het zijn dan ook heel zelfbewuste dieren.

Het is makkelijk vast te stellen, als ze niet willen gehanteerd worden, beginnen ze te blazen, zetten zich hoog op hun poten, en als dat niet helpt beginnen ze met hun staart te slaan.

Ikzelf laat het zover niet komen, als ze zich oprichten op hun poten, dan laat ik ze rustig zitten en probeer ik later op de dag nogmaals.

Hetgeen ik wel doe is dat ik ze altijd hanteer met handschoenen, dit is niet uit veiligheid tegen het bijten, maar enkel omdat ze grote klauwen met scherpe nagels bezitten waarmee ze zelf ongewild zo de huid openrijten als ze zich aan je vastklampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow mooie beesten. had ze nog nooit gezien en lief hondje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×