Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Axelotls Te Water

Recommended Posts

Hallo allemaal, vanavond zijn mijn 2 axelotls, Axel en Lot, in hun eigen vijver te water gelaten. Tot nu toe zaten ze in een aquarium in de kamer, maar ik heb mijn tuin laten opknappen, en nu heb ik een oude zinken teil omgetoverd tot vijvertje voor mijn axelotls. Wat vijverplantjes erin, en zwemmen maar......

Ze vinden het heerlijk, gingen eerst heel hard rondzwemmen en liggen nu lekker tussen de waterplanten te dobberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo dat lijkt me lief om te zien

ik wil ook graag axelotjes ze zijn mooi van lelijkheid

vooral die "staartjes aan de zijkant"

heb er vorig jaatr op de beurs in antwerpen gezien en vond ze zo koddig

maak eens een foto???

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Esma, ikke en foto's maken. Foto's maken dat lukt me nog wel, maar plaatsen op het forum, dat heb ik nog niet zo door. Maar ik ga binnenkort mijn best eens doen, ik zal mijn vriend eens aan het werk zetten.

Enne ja, ze zijn heel schattig om te zien, en ze laten zich ook vrij gemakkelijk even uit het water pakken.

Alleen moet ik nog ff een systeempje bedenken om het water schoon te maken van tijd tot tijd. Misschien heeft iemand een idee voor me, mensen met verstand van een vijver of zo. Ik heb alleen geen electriciteit in de tuin, en dat heb je wel nodig voor een pomp neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjee, heb die dingen es opgezocht opt net, en vind er niks aan, geef mij maar gewone japanse koi's dan voor in de vijver!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeg, dank je wel voor je reactie hoor, als je even verder kijkt op het forum had je kunnen zien dat die dingen waar jij niks aan vindt dood zijn gegaan vandaag. En je kan een axelotl niet vergelijken met een koi natuurlijk. Maar ja,ieder zijn meug,niet dan. Maar kan het voortaan wat minder. Iedereen houdt toch van zijn dieren, en als ze net dood zijn gegaan en je ziet dan zo'n reactie komt dat niet echt leuk over.

 

Ik ga jouw dieren toch ook niet af zitten kraken, wel dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps, wat erg voor je, ik kan wel begrijpen dat jij die diertjes wel leuk vind en dergelijke, ik post gewoon dat ik niet wild ben van zoon diertjes.

en dat ze vandaag zijn bezweken aan de warmte wist ik nog niet!

zoals je ziet is uw laatste post van 11juli, en ben ik bezig met de posts aan het bekijken sinds mijn laatste bezoek, en dan start ik altijd achteraan.

en inderdaad, nu zie ik je titel al staan. dus sorry, ik heb niks gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zo erg hoor, en natuurlijk iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar je schrikt wel als je kinderen binnenkomen met ieder een dood salamandertje in hun handen. En als je dieren hebt gaan er ook weleens dood. Dit is niet het eerste dier dat doodgaat bij ons, en zeker niet het laatste. En naast dat je er verdriet van hebt is het ook goed, zeker voor kinderen, om zo te leren dat doodgaan net zo goed bij het leven hoort als een nieuw jong dier krijgen. Een paar maandjes geleden heeft onze rat een nestje gehad, en 3 weken geleden onze kat. Dat maken we hier ook mee, maar ook dieren die doodgaan.

Ik baal alleen ontzettend dat dit eigenlijk niet nodig was, ze waren nog piepjong, ze waren niet ziek. Maar die warmte heeft ze genekt.

 

Ik vind het trouwens hele geinige beestjes en ga de kinderen verrassen door er NA de hittegolf gewoon 2 nieuwe in de teil te zetten.

 

Ik reageerde ook wel ietsiepietsie overdreven op jouw opmerking, dat was ook niet nodig, sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×