Jump to content
Sign in to follow this  
the turtle

Landschildpadden Vergunning

Recommended Posts

een vergunnnig is niet altijd nodig

wel moeten je van veel dieren een citespapier of overdrachtspapier hebben

als ik het goed heb

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als je een beest uit het wild heb moet je er papieren bij hebben.

of als die is geimporteerd.

geel wang schildpadjes hebben geen cites nodig. wat ik weet

 

roodwang en de andere soorten schildpadden hebben wel een cites + overdrachtsverklaring nodig .

 

geets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

als de schildpadjes (landschildpaden bedoel ik) van een kweeker/fokker komen heb je dus geen cites/overdrachtsverklaring nodig of wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wel dan heb je cites papieren nodig of bij sommige soorten een overdrachtverklaring

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

cites is een nummer dat bij je dier word me gegeven dit is niet per dier maar per wv zending van een bepaald soort.

 

overdracht verlkaring zecht het al eigelijk een papier dat de overdracht van een dier oficieel maakt, hier stan jou gegeven in en van die gene waar je het dier van gekocht hebt.( dit moet je bij elk dier hebben)

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel je bij alle dieren, dus reptielen, ratten, katten enz. Want ik heb dat van geen een dier, en ik heb er best veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een overdrachts verklaring heb je niet bij elk dier nodig hoor

katten en ratten enzo zeker niet

bij veel reptielen heb je deze wel nodig

en bij veel soorten een citespapier

een baardagaam valt niet onder de citeswetgeving dus in principe hoef je daar geen papieren voor te hebben

wil je een papier of geven ze je een papier bij aanschaf zal dat een overdrachtsverklaring zijn

voor bijvoorbeeld onze nakweek van de jemen kameleon is een overdrachtsverklaring wel vereist

een koningspython moet dus weer een citesnummer hebben en nakwek daarvan zeker een overdrachtsverklaring

elk dier heeft dus zo zn eigen regels

die door de citeswetgeving bepaald worden

de ene heeft echt een citesnummer nodig andere volstaan met een overdrachtsverklaring als bewijs dat het nakweek betreft

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij alle exotise dieren hoor je een overdracht verklaring je hebben.

dat zijn zowizo 99% van alle reptielen. Ik hou bij al me reptielen overdracht verklaringen bij en ook als ik dieren verkoop geef ik ze mee!

Veel menden neken hier makkelijk over tot dat zij een controle krijgen. B)

 

en een baardagaam KAN wel onder cites vallen als het wild-vang is ;) dan hoor je bij controle dat nummer te kunnen toonen.

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle landschildpadden vallen tenminste onder CITES II Voor wildvang is dan en CITES nummer nodig en voor nakweek volstaat een overdrachtsverklaring.

Een aantal soorten (de meest gehouden (griekjes Moren) vallen onder CITES I of de daarmee gelijkgestelde EU A.

Voor deze soorten is handel in wildvang verboden. handel in nakweek is gereguleerd dat betekent dat je voor elke overdracht een vergunning nodig hebt. Indien ene dier is gechipt is het daarmee individueel herkenbaar en kan een permanente vergunning worden afgegeven.

Baardaagemen zijn niet CITES gereguleerd en heb je dus geen papieren bij nodig, omdat Australie geen export van levende dieren toestaat kun je normaal gesproken ook niet aan wildvang komen; De oorspronkelijke oudrs zijn grotendeels afkomstig van smokkel. Papieren bij wildvang lukt al helemaal niet omdat export niet wordt toegestaan.

Heel veel dieren zijn niet CITES gereguleerd en heb je dus geen papieren bij nodig

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het zelf ook altijd fijn om van al mijn dieren papieren/overdrachtsverklaringen van te hebben. stel dat ik een controle krijg dan hoef ik me ook geen zorgen te maken. en het is ook voor de andere mensen toch altijd fijn om te weten waar mijn dieren vandaan komen

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×