Jump to content
Sign in to follow this  
beardedjeffrey

Mijn Slangetje

Recommended Posts

Wat een kleintje nog, hoe oud is ie en hoe groot kan ie worden?

Tis wel een schatje hoor!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit een rattenslang is, kan het diertje zo 1.40 cm worden, leuk dier ;)

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet mee eens, de bak moet voor 1 trio 120*60*60 wezen, dan hebben de dieren een beetje ruimte, 1meter bak is verkeerd, ook de warmte is te warm, het mag uitlopen tot 35 graden, liever niet vind ik, 30 graden is meer dan genoeg.

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:( sorry :P ik heb alles van de terrarium encyclopedie dus ik ben blij dak nu wat hoor van mensen met wat meer ervaring ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hebben ze geleerd, beter vragen dan achteraf klagen ;) , als je meer wilt weten mail je maar.

 

gr teiggie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het nu over een trio slangen, betekent dit dat je een rattenslang beter niet alleen kan houden. Ik heb nl. straks een terra over van 60x40x40, is dat groot genoeg voor 1 slang? Mijn jongste zoon wil nl. graag een slang, en ikke ook wel moet ik toegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een slangetje en die zit in een bak van 60x40x40 en dat kan volgens mij wel gewoon hij groeit goed en eet ook goed amar hij moet wel over een tijdje in een grotere bak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze jong zijn kunnen ze best even in de maat bak, ook wel 3 hoor, maar groeien ze dan moeten ze groter, blijf als ouder wel altijd de buurt hoor, welke slang wil je voor je zoon?

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb helemaal geen ervaring met slangen, eigenlijk wil ik een slang die niet zo heel groot wordt, zodat ie gewoon in die bak van 60x40x40 kan blijven.

En een "vriendelijke" slang, die dus niet meteen in je arm hangt als je hem pakt.

Mijn zoon is overigens een heel rustig kind, en alle drie mijn kinderen zijn niet zo pakkerig wat dieren betreft. Ze vinden het heel erg leuk om naar ze te kijken, maar ik heb ze al heel jong geleerd dat dieren het over het algemeen niet zo heel erg leuk vinden om steeds gepakt te worden. Kijk, de kat komt zelf bij je zitten, en de ratten vinden het wel prettig om in je nek te zitten. Maar hij zal hem natuurlijk weleens willen pakken, net als ik trouwens, en dan hebben we geen zin om gebeten te worden.

Wat adviseer je ons?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm ik weetw el dat de koningspython kleiner wordt dan de elaphe soort en de koningspython is over het algemeen een vriendelijke slang maar hij wordt wel dikker dan de elaphe's alleen die zou dan in het begin ook uiterraard heel ff in een maatbak kunnen en later in de 60x40x40 bak maar als ze groter worden willen ze tog een bak waar ze in kunnen klimmen

groetjess ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe lang wordt een rattenslang, kun je die houden in een bak van 60x40x40, of moet die ook kunnen klimmen, en kun je die alleen houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rattenslangen kunnen ook klimmen maar die doen dan nooit zo vaak en de rattenslang wordt ongeveer 1.40 tot 1.60 algemeen en kunnen ook uitgroeien tot 1.80m en die zouden het eerste jaartje in zo'n bak gehouden worden jah(60x40x40)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een koningspython koopt dan moet het zoiezo toch nakweek zijn, de rattenslang is een vriendelijk slang ook voor kinderen, het blijven geen huisdieren natuurlijk, de rattenslang zal ong. 1.40 cm worden, ook deze slang klimt graag, de koningpython doet dat niet zo.

Beardedjeffrey de rattenslang klimt echt wel, word ook klimslang genoemd ;)

Als je aan een ratje heb gezetten, was of ontsmet je handen leer je eigen dat aan, dan bijten ze niet.

Ik zou gewoon een rattenslang nemen, ze zijn er in genoeg kleuren.

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

rattenslangen niet klimmen. zeg dat niet te vlug. ik had een hele tijd terug een volw. rattenslang en die klom me een partij af! oo werd er niet goed van. kon iedere dag de bak weer opbouwen :P ze duwde en gooide alles om :P .

maar over de koningspython. ik heb zelf ook 3 jaar ervaring gehad met de koningspython. deze zijn ook uitstekende klimmers maar voor een volwassen koningspython is toch minimaal in terrarium nodig van 100*50*50. maar ik heb ze zelf altijd gehouden in terra's van 100*100*50. en ze zaten/lagen bij mij iedere dag in de bomen. het is natuurlijk wel verstandig om dikke takken te gebruiken en GOED vast zetten. want het zijn echt slopers ( dat is trouwens ook bij iedere andere soort slang). stel nou dat je met echte planten gaat werkten dan is het altijd makkelijk om b.v een plant met pot op de grond met goed dubbelzijdig plakband vast te zetten.. of flinke stenen erom heen te leggen.. maar zorg ervoor dat ze niet onder de stenen kunnen komen, want dann krijg je dat ze geplet kunnen worden of dat ze de plant opgooien :P . als bodemplanten heb ik gebruik gemaakt van varens 9 die zijn ook niet schadelijk en zeer goed te houden in terrariums). en voor het echte klimmen kan je zelf kiezen wat je wil. bijvoorbeeld: druifentakken liefst uit een stuk maar anders kan je ze met lange spijkers in elkaar zetten, en verder ook gewoon normaal takken uit het bos.. die moet je wel goed ontsmetten. want je wilt geen mijt en allerlei parasiertjes in je terrarium hebben.

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje? Als een rattenslang, die al behoorlijk groot is, in een terra wordt gehouden van zeg, 40x30x50, en geen mogelijkheid tot klimmen heeft, is dat geen slangenmishandeling, zeg maar.

De reden dat ik dat vraag, is dat er in de dierenwinkel waar ik gewerkt heb een rattenslang in zo'n ruimte zit, al een hele tijd. Dat is dezelfde dierenwinkel waar het baardje zo slecht eraantoe is, ik heb dat in een ander topic verteld.

En alle andere reptielen zitten er ook al heel lang, allemaal in een veel te kleine ruimte, het personeel dat er werkt en de eigenaar weten geen van allen hoe ze deze dieren moeten verzorgen, dus eigenlijk wil ik actie gaan ondernemen, ik weet alleen niet hoe en tot wie ik me dan het beste kan wenden. Hebben jullie idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

veel zou je er niet aan kunnen doen

het is eenmaal een winkel die een vergunning heeft voor de dieren .

ook is het voor een winkel toegestaan om de dieren kleiner te huisvesten omdat de dieren er niet lang zitten .

als dat gecontroleerd word en ze maken er een opmerking over kan de eigenaar gewoon zeggen dat ze gistere binne gebracht zijn en dat ze nog naar een grotere bak gaan .

 

als een dier er slecht uit ziet kan je ook niet bewijzen dat hij er niets aan doet .

hij kan makkelijk zeggen dat die al medicijne heeft toegedient .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik zou gewoon de politie inlichten. dan zal de politie met de dierenzaak contact opnemen. en verder kan je nog diverse dierenbeschermingen bellen/mailen

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips, politie bellen vind ik wat ver gaan, maar ik ga eens contact opnemen met de dierenbescherming, waarschijnlijk kunnen zij mij wel verder helpen.

Hij moet niet met flauwekul aankomen dat ze naar een grotere bak gaan of dat ze er maar kort zitten, want uit eigen ervaring weet ik dat dat niet het geval is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×