Jump to content
Sign in to follow this  
diernvriend

Spuitbusgevalletje

Recommended Posts

ik was vandaag een nieuw(kleiner) terrarium aan het maken voor het vervoer van moeder naar vader 's weekends en kan moeilijk zand als ondergrond gebruiken en dacht toen aan iets wat ik hier ooit had gelezen over een spuitbusgevalletje dat schuim spuit dat daarna hard wordt voor achterwanden en etc..

 

weet iemand wat dit mag wezen?

en de gem. kostprijs?

 

 

 

thank YOU!

 

ps 1ste zelfgemaakte terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat spuit spul is gewoon purschuim

dit kun je gebruiken voor een achterwand maar nbiet als bodembedekking hoor

dan kun je het beste corbo nemen

dat is licht in gewicht

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

purschuim dus thx gbf

 

 

het probleem is het vervoer,met losse ondergrond is het nogal moeilijk om te vervoeren als je weet dat het terra in kwestie 3 zijde uit gaas bestaad.

(gebrek aan inkomen,ik heb de bodem en de achterwand gerecupereerd uit een deur en de rest van een houten balk.Het resultaat is behoorlijk goed)

 

ik dacht ook aan nepgras maar ja dan ben ik zekr dat mijn alom gulzige baardjes dit zullen verorberen...

 

dus....

 

"edit"

mijn geld ging al volledig uit aan de proffesionele look van de 2 andere terras!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

een piepschuim doos is ook wel makkelijk

blijven ze goed op temp , is minder stresvol , en is goedkoop voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, even over het probleempje van het zand met vervoeren, je kunt er toch papier inleggen, dat wordt sowieso geadviseerd als je baardjes nog heel klein zijn.

En is het alleen voor het vervoer, of ga je een weekend naar je vader en neem je ze dan voor dat weekend mee, en blijven ze dan ook het hele weekend in die bak zitten?

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bak was bedoeld om ze af en toe buiten te zetten of om ze mee te nemen naar mijn vader,maar ik heb het al gebouwd ik moet gewoon een ondergrond vinden.

 

 

ja ze blijven er grootendeels van de tijd in zitten,maar ik heb het lekker ruim gebouwd zodat er genoeg plaats is.

 

maar er zit niet zo een haast achter mits ik nu toch genoeg tijd heb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een piepschuim box is niet verstandig om je baardjes in te laten zitten bijvoorbeeld een weekend

krekels eten namelijk zo een gat in dat piepschuim als je baardje dan die krekel pakt

kun je niet gewoon een leuk tweedehands bakje op de kop tikken of beter nog je dieren gewoon thuis bij je moeder laten want elke keer vervoeren is echt niet goed voor ze

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×