Jump to content
Sign in to follow this  
Cracky_D

Uv Lampje Een Probleem

Recommended Posts

Ik kom net terug van een weekje weg, en merk tot mijn groote verbazing dat mijn uv kapot is, dat betekent dat ze al een dag of 5 zonder uv zitten, is dit een werkelijk groot probleem, ik heb wel al gister een nieuwe besteld hier bij reptie farm maar nog geen e-mail terug gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

je kan ook wel paar maanden wachten ,

veel zal je er niet van merken

het is aleen dat je wel de goede kalk enz moet geven .

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dus ik heb geen haast, ik merk wel dat mijn baardjes nu tegenwoordig al rond half 10 gaan slapen voorheen deden ze dat pas rond half 11.

 

WElke uv lamp raden jullie mij aan, ik wil relatief goedkoop uitkomen, en m'n bak ik 1x50x50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ik lees ook weleens dat er mensen zijn die geen UV-lamp hebben en dat opvangen door speciale vitaminen te geven, dat kun je natuurlijk ook doen, de tijd dat je nog geen lamp hebt.

 

Ik heb ook een vraagje over die lamp, ik had er eerst een kleinere UV lamp inhangen, maar die was kapot en bij de dierenzaak hadden ze alleen een grotere. Die hangt er nu in, maar hangt heel laag, kan dit kwaad voor ze. Ze zitten er nu vrij dicht op.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

op de doos van de lamp staat als het goed is de minimale afstand van het dier tot de lamp.

je hebt kans dat ze zich verbranden als dit te dichtbij is ,

 

over de beste uvb lamp zijn de meningen verdeeld.

ik vind dat je voor een bak van 100 50 50 goed een tl ( reptisun 5,0 / 10,0 kan gebruiken ) dit omdat je dan over de hele lengte van de bak de uv hebt .

wel zit je al gauw op de 25 euro van de transformator en 26 euro van de tl lamp .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×