Jump to content

Recommended Posts

hoi hoi allemaal, nou op jullie advies heb ik de baardjes uit elkaar gehaald omdat ze te jong zijn om te paren. en nu heeft mijn vrouwtje ineens allemaal bobbels in haar buik. ze is ook elke keer heftig aan het graven maar volgens mij kan ze haar plekje niet vinden. heb extra zand erin gedaan, maar ze graaft zich een breuk en er komt maar niks.

hoelang is het de bedoeling dat ze die eieren in haar buik heeft? en als er straks eitjes uitkomen wat moet ik dan doen? ik weet dat er een broedstoof moet komen, maar dan?

 

groetjes stefanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

draagtijd is -+ 6weken. maar als ze begind te graven kan het nog 1 week duren ofzow(mess 3dagen!) ze zal haar eitjes leggen in vochtig zand, waarin ze een tunndel graafd, dus diep genoeg! als ze klaar is, haal je ze best even uit de bak en graaf je de voorzichtif het zand weg tot aan de eitjes. als je de eitjes ziet markeer je de bovenkant(zodat je weet hoe ze lagen) en verwijder ze je voorzichtig met die stip naar boven toe(niet omdraaien dus) en leg je ze op vocjtig vermuculiet(50%water, 50% vermuculiet) en dan in de broedstoof.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Leuk dat je straks misschien eieren hebt. Vergeet alleen niet dat uitbroeden 1 ding is maar opfokken er ook nog bij komt he. Het is niet bepaald goedkoop en vergt veelt ijd. Maar daar heb je vast al over nagedacht. Veel succes ermee en ben benieuwd naar de foto's. Ohjah als vrouwtjes gaan graven dan worden de eieren meestal al binnen een week gelegd. Dus als je ze wilt uitbroeden dan kun je je het beste alvast voorbereiden.

 

Succes,

 

Grtzzz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem had ik gisteren ook, ik heb er een afwasteil met wit zand ingezet, binnen 3 uur had ze alle eitjes gelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je er niet op tijd bij was om ze uit elkaar te halen.

Als ze haar eieren heeft gelegd moet je haar zeker heel goed voeren en veel kalk en vitamines geven over voedsel, water of groente (als ze dit eet)

verwen haar ook met wat lekkere dingen, en ga zeker niet beknibbelen op je voer

 

Nou ik ben benieuwd of en wanneer ze gaat leggen hoor, maar je zal ons wel op de hoogte houden denk ik.

succes met wachten enz enz

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben het zo gedaan met de broedstoof.

post-5-1149706701.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben opperste staat van paraatheid. ik heb een bak met aarde klaargezet. ik zet haar daar af en toe in zodat ze misschien daar haar eitjes kan leggen. ik hoop dat ik erbij ben als het gebeurt. ben echt heel erg benieuwd.

heb alles klaarstaan wat julli evertelden. nou moet gaan lukken toch?

ik laat jullie het weten als er eitjes zijn.

dank jullie voor de goede info!

 

 

ik heb er inderdaad over nagedacht. maar vind het erg leuk om te doen, al is het maar voor 1 keer. vind het alleen erg jammer dat ze eigenlijk nog te jong is hiervoor, maar goed. ik was te laat! gelukkig heb ik al een extra terrarium kunnen regelen. mijn vader zijn halsbandleguaan is helaas overleden en nu krijg ik dat terrarium en zelf heb ik al een terrarium waar voorheen mijn wandelende takken in zaten, om de kleintjes eventueel in op te fokken.

 

ik verwacht nog niet teveel van, maar vind het erg spannend. ook ben ik erg benieuwd hoe mijn vrouwtje eruit gaat komen. zou het mezelf niet vergeven als het niet goed zou gaan.

 

maar goed even afwachten dus.

groetjes stefanie en humptie en dumptie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×