Jump to content
Sign in to follow this  
Amy

Moeder Kijkt Niej Meer Naar Muisjes

Recommended Posts

mijn muisjes zijn nu 1 week oud, maar ik had de bak verschoont want ze liepen toch weg. maar nu kijken de moeders er helemaal niet meer naar om. wie weet er wat je dan moet doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dankje. ik ging net weer even bij de muisjes kijken en 1 van de vrouwtjes heeft ze weer gevonden en is ze nu aan het voeden :D duurde wel een paar uur voordat ze dat ging doen. kvind alleen de kleur van de jongen zo raar. ik had een albino mannetje en een bont vrouwtje (zwart wit) en de jongen worden allemaal agouti.

 

groetjes amy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amy,

 

wat is agouti voor een kleur? Mijn rat heeft afgelopen dinsdag kleintjes gekregen, een aantal heeft ze opgegeten, en ze heeft er nu 6 over die ze goed verzorgd. Reggie, onze rat, is heel tam, en liet al heel snel toe dat ik haar aanraakte en haar kleintjes, ik heb eergisteren de bodembedekking een beetje ververst, en vanavond ga ik het helemaal schoonmaken, dat houdt in, ik haal alle bodembedekking eruit en geef allemaal nieuwe, ik ga niet met een sopje oid aan de slag, want dan ruikt het niet meer naar haar en haar kleintjes.

 

Wat je kan doen als de moeder er niet meer naar om kijkt is de ruimte waar ze in zit met haar baby's verkleinen. Klinkt misschien zielig, maar als de kleintjes doodgaan is dat ook zielig.

 

Hoe oud zijn de muisjes nu?

 

Succes!!

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh.. agouti is een soort bruin, alleen dan niet 1 kleur bruin maar een beetje verschillende soorten bij elkaar. (er staan ook plaatjes op internet) bij mijn jongen zit er ook een beetje een goud kleurtje overheen. ze zijn op een zaterdag geboren en zijn nu ongeveer anderhalve week oud. de moeders (het zijn er 2..) zorgen nu goed voor hun jongen en ze groeien al erg hard :D ik heb alleen geen idee wat ik er mee ga doen als ze groot zijn.. <_< maar dan zie ik wel verder..

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amy,

 

hoeveel muisjes zijn er geboren? De meeste dierenwinkels nemen ze wel aan (zeker als je ze gratis aanbiedt). En dan mensen met slangen of andere muisetende dieren, maar ik weet niet wat je daarvan vindt? Ikzelf vind het geen prettig idee dat een dier dat ik als huisdier houd opgegeten gaat worden, maar ja, zo zit ik in elkaar.

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf heb de muizen ook als voedseldieren, maar ik heb maar een paar muizen en kweek niet de hele tijd door, want dan blijft het toch gewoon leuk voor de muisjes. ik heb ook geen inteelt, ze komen allemaal uit verschillende dierenwinkels. er waren er wel 17 geboren! dat ik ongeveer 8/9 per muisje, en het was hun eerste nestje, dus dat was best wel veel. ik heb er 7 laten leven, de rest ingevroren. ik heb gisteren gekeken, en ik heb 5 vrouwtjes en 2 mannetjes. :D voor 3 vrouwtjes heb ik al wel wat, of 2, de rest kan ik niet kwijt. wie ze wilt mag ze hebbe :P

 

groetjes.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er net ook achter gekomen dat mijn schildpadden muisjes eten :D khad er net 1 gegeven, in 1 hap was ie op :) als ik te veel jonge muisjes heb, weet ik dus al waar ik ze moet laten (was wel al dood)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi amy ;)

 

als dit waterschildpadden zijn eten ze inderdaad knaagdieren

waterschildpadden zijn echte veelvraten

wel niet teveel dierlijk voederen want ze zijn omnivoor dus ook groenvoer

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze werden te groot voor in een bak dus hadden we ze een paar jaar geleden in de vijver gezet, mijn vader kwam altijd langs een grote sloot/meertje waar honderden waterschildpadden zaten. het kon dus wel, daarom hebben wij ze ook in de vijver zitten. ze eten vanalles wat ze kunnen vinden. (zelfs vissenstaartjes...) het gaat hartstikke goed met ze :D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amy,

 

ik heb geen muisjes nodig, dus aan mij kun je ze niet kwijt. Vraagje trouwens, hoe heb je dat gedaan met dat invriezen, levend ingevroren of eerst doodgemaakt.

En vind je dat niet moeilijk om en muizen te hebben als huisdier, en andere muizen die je dan als voedseldier gebruikt?

 

Voor iedereen die dit leest, ik heb nu een nestje ratten van 2 weken en 1 dag, 3 mannetjes en 3 vrouwtjes. De mannetjes mogen weg, per 2, of alledrie tegelijk.

E

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ze 1 dag oud waren heb ik ze bij de moeders weggehaald. ze hadden er samen dus 17 en merkte het niet als er een paar weg waren, want we deden het steeds per 5. we deden ze in een zakje en stopten ze in de vriezer, binnen 2 minuten zijn ze dan allemaal al dood. als ze nog maar 1 dag oud zijn kunnen ze nog niet horen en zien, dat is dus wel iets minder zielig dan als ze dat wel kunnen, dan doen ze er ook langer over.

ik vond het eerst ook wel heel zielig hoor, dat invriezen. maar die muisjes had ik eigenlijk genomen om te laten kweken en dan voor voedseldiertjes voor al onze reptielen. maar ik denk dan maar: de muisjes (moeders) die ik al had, die krijgen het heel goed, daar hecht ik me dan aan en aan die anderen niet.

 

owjah, ik heb nog een vraag over ratten. stinken die ook zo als muizen? ruik je die goed? want die muizen.. daar komt echt een vreselijke lucht vanaf

 

groetjes amy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ratten kunnen ook erg stinken vind ik zelf

vooral mannen (wij hebben er 2 hadden er 3) en soms plassen ze over elkaar heen.

ik moest ze elke 4 dagen zeker in bad doen (in gootsteen zonder shampoo)

nu is dat gelukkig wel minder want de twee die over zijn doen het niet.

Maar ja als je je kooi goed schoon houd dan kan je het tot een minimum beperken

en ja als je ratten zindelijk zijn dan heb je er ook minder last van, maar dat kost echt heel veel tijd om dat te realiseren

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amy,

 

ik weet dat ratten kunnen stinken, maar bij mij is dat niet het geval, ook al heb ik jaren alleen maar mannen gehad. Ik gebruik nl. als bodembedekker hele goede biologische kattenbakvulling (kijk op kattengemak.nl), mijn ratten zijn niet echt zindelijk, maar gebruiken de bodem van de bak niet om op te leven, dus gaan wel naar beneden voor hun behoeftes te doen, en leven op de verschillende verdiepingen. Het voordeel van deze kattenbakvullig is dat hij de stank van urine omzet dmv biologisch proces in een geurloos iets. Ik verschoon de bak van zowel de katten als ratten 1x per 2 weken, en we ruiken helemaal niets.

Verder hebben mijn ratten nooit over elkaar heengeplast, ze ruiken altijd neutraal.

 

Daarnaast heb je ook nog verfrissers voor knaagdierverblijven, verkrijgbaar bij de dierenzaak, heb ik dus niet nodig, maar kan een uitkomst zijn. En natuurlijk is het zo dat bij warmer weer alles sneller gaat ruiken.

 

Maar ik kan je in ieder geval die kattenbakvulling aanraden, wordt overigens gratis thuisbezorgd, is uiteindelijk veel goedkoper dan dat je naar de winkel moet, en het scheelt enorm veel gesjouw!!!

 

succes!!

 

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

o dat klinkt wel intreresant

 

Ik gebruik corbo als ondergrond, vind dit ook wel lekker spul, maar neemt geen geurtjes op.

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma, ik weet niet wat corbo is, maar kijk maar eens op de site www.kattengemak.nl. Ik gebruik dit spul al jaren, naar volle tevredenheid, en ik heb nergens last van. Geweldig toch. Je kan er natuurlijk altijd nog een laagje van iets anders overheen doen. Dat heb ik nu wel eventjes gedaan omdat moeder met haar kleintjes in het begin natuurlijk wel op de bodem van de bak lag, maar nu zijn ze 3 weken en ze klauteren dat het een lieve lust is, en hebben vannacht voor het eerst ook bovenin de kooi geslapen. Dus de volgende keer als ik de kooi verschoon, doe ik er alleen nog maar kattenbakvulling in.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×