Jump to content
Sign in to follow this  
lucasw

Onvolledig Legsel Help :(

Recommended Posts

Mijn henrylawsoni-dame is gisteren haar eerste legsel gaan leggen. Echter was ze hier nog niet mee klaar s'avonds ondanks dat ik de lichten langer aan het gelaten.

Ze is vanochtend uit het gat gekropen, heeft het niet dicht gemaakt en zo te voelen heeft ze nog eieren in zich zitten....

Wat moet ik nu doen? Moet ik nu gelijk naar de spoedkliniek (gewone DA's zijn dicht vandaag...of weet er iemand nog 1 die zaterdags open is?)? Moet ik de legbak nog laten staan met de eieren erin voor het geval ze verder wil?

Voor het geval het de dierenarts wordt, wordt het waarschijnlijk een oxitocine (en/of calcium)spuitje, weet iemand hier de juiste dosering voor, aangezien ik zeker weet dat de speodkliniek die niet voor handen heeft?

 

Alvast ENORM bedankt en ik hoop op snelle reacties! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik ze nog even laten doen <_<

 

en ik had persoonlijk de lichten niet langer laten aanstaan... in de nauur gebeurt dat ook niet :)

 

mess weet iemand er meer over te zeggen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, klopt. Maar ik hoopte dat ze het nog zou afmaken.

Is ook mijn eerste legsel met die diersoort, dus het is allemaal nog wat nieuw :).

 

Nadat ik haar vandaag even onder de warmtelamp heb gezet en daarna weer op de legbak is ze meteen het gat gaan dichten. Helaas heeft ze haar laatste eitjes niet meer gelegd.

Iemand raad? Kan ik hiermee wachten tot maandag of moet ik zsm naar de dierenarts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is zo'n 1,5 jaar (ik weet t, iets aan de jonge kant), ik heb de legbak in hun (met 2 mannen en 1 vrouw (ja, de ter is groot genoeg ;)), welke zich totaal niet in de buurt van de legbak hebben begeven) staan en is 40/25/15 gevuld met een redelijk vochtig mengsel van zand en aarde. De temperatuur zal zo rond de 30 liggen denk ik.

Heb straks een afsprak met Marja Kik gelukkig. Heb ook de eieren snel uit de legbak verwijderd en de bak weer terug gezet en dit waren 4 eieren, waarvan 3 er goed uit zagen en 1 waarschijnlijk onbevrucht. Nu dus nog 1 a 2 uit er buikje zien te kijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, gelukkig doet Marja Kik spoedgevallen in het weekend :). Ik hou je op de hoogte.

Bedankt in ieder geval voor je reacties, Hot-Ice!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 mannen en 1 vrouw ? :blink:

Niet echt verstandig lijkt me, maar ja ....

Kan het dan in dit geval misschien zijn dat ze door beide mannen bevrucht is met een tussenpose en dat de 2de lading eieren wat later komen ?

Als een van mijn vrouwen moeten leggen, al dagen aan het graven zijn, en het wil niet komen, geef ik ze een lichte buikmassage. Meestal begint de leg dan al na 10 minuten. Je kan dat misschien al eens proberen ?

 

Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ze zit bij 1 vrouw en 2 mannen ;). Gaat erg goed met zn 4en.

 

Ze heeft vanmiddag een calcium en een oxitocinespuit gekregen. Echter sloegen deze niet aan. Morgen nog een keer proberen en anders opereren. Ik ga morgen vooer die spuiten idd ook eens proberen met buikmassage en warm badje. Wie weet is dat wel genoeg.

De andere dame heeft nu ook alle eieren gelegd :). Kan ze nu eindelijk uitgraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×