Jump to content
Sign in to follow this  
beardedjeffrey

Eieren?

Recommended Posts

uhm ik zie net dat mijn maskerleguaan (vrouwtje) een holl aan het graven is kan ze nu eieren gaan leggen want de vorige keer dat ik een legsel had had ik haar niet zien graven :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd. dat is een teken dat ze eieren gaat leggen. maar dat graven duurt soms dagen lang hoor. maar wat je kan doen is een 'legbak' erin zetten. al is het een cuvorbox met een gat erin en goed vochtig speelzand. zodat ze daar in kan om haar eieren te leggen

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik had al zoiets gedaan gwoon met mijn vinger een gat gemaakt en die extra vochtig gemaakt maar ik zal er wel ee bakje inzetten lijkt me ook wat makkelijker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies hoef je ook niet heel je bak te doorzoeken.

 

zorg dat het gat ongeveer 1 1/2 x tot 2 x zo groot als je vrouwtje is dan kan ze er gemakkelijk in en uit.

het beste is een stevige grond gemengt met potgrond of vermiculite dan is het lekker stevig. in de natuur graven de dieren tot ze stevig grond/zand tegenkomen en zodat hun hol niet dicht klapt. ik gebruik vermiculite met een beetje speelzand en besproei het iedere dag. ik heb de bak van buiten zwart gemaakt voor extra rust in het bakje. het blijft dan ook lekker warm.

 

iedere dag even controleren en dan moet het lukken ;)

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt zal het gelijk doen ik had alleen het zand nog maar nat gemaakt omdat het zoiezo al gravers zijn als ze gaan slapen graven ze zich ook in vandaar maar heel erg bedankt

groetjess :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de eitjes er nou zijnnn..

maak je wel een paar mooie foto's he ;)

haha

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×