Jump to content

Recommended Posts

heyhey

 

ik heb 2 baardjes van 10 a 12 maandjes oud

 

ik heb 1 probleem

 

mijn vrouwtje heeft zwakke pootjes vooral links voor

 

de rest zijn wel goed maar ze zet haar pootje vaak verkeerd neer en dat is geen

 

mooi gezicht

 

ze staat niet zuiver op haar pootje maar tot op haar elleboog zeg maar..

 

ziet het er zelfde uit als op deze site bij ~Ziekten~ en dan de rechts bovenste foto

 

ik ga er van de week mee naar velp (gelderland) naar een dieren arts voor reptielen

 

ik heb ze allebij uit 1 winkel gekocht hun zeggen dat het kalk gebrek is <_<<_<

 

maar vitamine en kalk krijgen ze altijd als het niet over de krekels is dan is het wel

 

is het water

 

ze groeit ook een stuk minder snel dan de man die was 1 kop kleiner toen ik ze kocht

 

en hij is nu 2 koppen groter is dat normaal??

 

ik zal er morgen foto's van maken zodat julle het zelf ook kunnen zien het is nu wel

 

erg laat 23:00 slapen ze dus morgen meer info

 

zou ze hier mee wel verder kunne leven??wat is jullie mening

 

ps ze klimt graag maar dat gaat nu met een beetje meer moeite en heb de takken er

 

uit gehaaldt het zijn toch tenslote geen klim dieren

 

ik hoop dat jullie me ermee kunne helpen

 

op de foto die ik toe gevoegt heb kan je het iets zien!!

Gr Tim

post-6-1148423400.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi het zou heel goed kalk gebrek kunnnen zijn

want als bijvoorbeeld een baardagaam inwendige parasieten heeft

kunnen ze ook niet voldoende kalk opnemen

geef je vitamine,s en kalk tegelijk???

ze kunnen er wel mee leven

maar het is wel zaak ervoor te zorgen dat het niet erger word

dus proberen uit te vinden wat de oorzaak is

sterkte

grtjssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

snel antwoord haha

ze krijgen kalk en vitamine niet tegelijk er is me vertelt dat ze het dan niet goed op nemen in het water heb ik altijd Multivitamin drago-vit

 

ik heb 2:1 calcium/phosphorus en dragon dust van t-rex

ik maak straks naar 10 uur foto's

 

gr tim

post-6-1148451302.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

ik denk dat het een kalk gebrek is ,

rachites is ervelijk dus hoeveel jij ook geeft aan kalk maakt niet uit als ze die ervelijke ziekte hebben .

zelf had ik een vrouw waarmee het begon met 1 poot ,

maar na een jaar heb ik haar moeten laten inslapen omdat ze niet meer kon lopen , en het zou uitberijden naar de rest van de botten .

 

je zou zachtjes aan het pootje kunnen trekken als die heel los aan voeld heb je groote kans dat die verlamt of uit de kom is ,

 

zelf zou ik er wel even mee naar de dierenarts gaan .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

bedankt voor je reacie maar kalk gebrek heeft ze bij mijn niet gehad

 

ik had ze gekocht en toen viel het me meteen op ik ging 2 weken later weer een baardje halen de man

 

ik heb het verhaal uit gelegt en hun zeggen moet hem goed kal geven

 

later ben ik er hier in de buur naar iemand geweest die er een opleiding over had gehad

 

en die zij welke vitamine ik nodig had maar zo slecht als ze nu loopt heeft ze nog niet

 

 

eerder gedaan ik was al van plan om er mee naar een dieren arts tegaan zie vorige ad

 

Gr tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als het rachites is is het ook niet tegen te gaan met kalk ,

dat begint met iets kleins en daarna word het steeds erger .

ik geef zelf miner-all indoor ,

en dat bevalt goed .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij kan wel genoeg kalk en vitamines geven, maar je weet niet wat ze in de eerste weken van hun leven gemist hebben he

en dat is toch ook erg belangrijjk denk ik

succes en hou ons op de hoogte

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt idd op kalkgebrek maar wat het ook nog kan zijn is eventueel inteelt. dat ze scheefgroeiing in het linker voorpootje heeft.

maar dan is het weer jammer dat je haar de eerste weken niet hebt kunnen bezichtigen. ik zou haar verder onder een goede uv lamp zetten en gewoon goed kalk en extra vitamine blijfen voeren. dat is echt belangrijk. bij welk baardje dan ook.

 

grtjssss

 

p.s ik zeg altijd maar zo. het is nooit slim om een reptiel uit de winkel te halen.

je kent de ouders niet. en ze hebben het diertje ook maar zo gekocht en kunnen je dus net zo goed een onzin verhaal aanspijkeren. ( komt ik ga geen namen noemen maar ik heb daar zelf al meerdere keren ervaring mee gehad.) daarom zeg ik altijd, gewoon via een kweker of verkoopsite's zodat je ook de ouders kunt zien en de goede reptielenhouders weten je altijd wel wat te vertellen over het diertje. voor hun is het geen geld. nee voor hun is hobby en de liefde voor het diertje. en soms betaal je beter iets te veel en dat het mooi en gezond is. dan dat je het dan b.v in een winkel koom t voor zoveel euro goedkoper en dat het diertje ziek is ( b.v flaglaten) en dan zit je met meerdere problemen. 1. het diertje is natuurlijk dood, 2. je hebt geen vergoeding 3. de dierenwinkel zal ook zeggen tja sorry misschien dat je iets verkeerd hebt gevoert.

en een goede hobby'ist zal gewoon zeggen van wat sneu kom maar terug en kom maar een andere uitzoeken.

 

in ieder geval.. h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×