Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden. We hebben een oplossing gevonden(denk ik). We wilden ze niet storen voral omdat ze nog zo klein zijn en ze zijn dan nog aan het vervellen ook. We hadden nog wat fijn presskarton liggen en dat hebben we in die spleeten geduwd. Het is nu allemaal dicht. Er zullen wel wat krekels erachter zitten maar ik hoop dat die van ontbeering dood gaan! Er liepen gisteren avond toch al minder krekels rond en ik zal wat wachten om krekels te voederen tot ze al op zijn. Er liggen wat meer buffaloworms en we laten ze s'avonds springhanen eten. Ze zijn er gek op en die krijgen geen kans om weg te komen.

Groetjes Startertje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi startejte krekels eten zo door karton heen hoor

dus even zal het wel helpen maar ik vrees niet voor lang

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi startertje, siliconen is echt de beste oplossing, of je moet het leuk vinden om elke keer een nieuwe achterwand te maken.

 

Je kan ook op citeer drukken om iemand antwoord te geven, dan hoef je niet elke keer neen nieuw toppic te openen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

bij deze zijn de twee topics samengevoegd

blijft inderdaad wat overzichtelijker

en heb zo eens mijn nieuwe mogelijkheden als moderator uitgestest :P

over het topic zelf nu;

door karton zijn ze inderdaad zo door zelfs de wormen vreten er zich doorheen

ik lees wel dat je het hebt over jonge dieren

daarbij raad ik steeds aan om een zo kaal mogelijke bak te zetten

zo hebben de krekels minder kans om zich te gaan verstoppen

wat ik nu zou doen is de dieren een tijdelijk verblijf geven en de achterwand er volledig uithalen en desnoods wachten om een nieuwe te plaatsen als de dieren wat groter zijn.

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi ;)

 

bij deze zijn de twee topics samengevoegd

blijft inderdaad wat overzichtelijker

en heb zo eens mijn nieuwe mogelijkheden als moderator uitgestest :P

over het topic zelf nu;

door karton zijn ze inderdaad zo door zelfs de wormen vreten er zich doorheen

ik lees wel dat je het hebt over jonge dieren

daarbij raad ik steeds aan om een zo kaal mogelijke bak te zetten

zo hebben de krekels minder kans om zich te gaan verstoppen

wat ik nu zou doen is de dieren een tijdelijk verblijf geven en de achterwand er volledig uithalen en desnoods wachten om een nieuwe te plaatsen als de dieren wat groter zijn.

 

grtzzz :D Jo

Hoi,

Bedankt voor uw antwoord. De wand van e terrarium is volledig bezet met soort harde kunststof, die bij het doorsnijden zwart is. Deze is met silicone aan de wanden bevestigt. Het is voornl aan de bovenkant waar heel kleine spleetjes waren dat die krekels zich gingen verstoppen. Deze zijn gestopt en toe geprest met verhard karton. Zijn springhanen ook zo'n lastige dingen want die zijn grooter dan men krekels. Ik kan ook al wat grootere krekels geven. Maar in mijn ogen kunnen ze nergens meer tussen of tis tussen de leistenen. Als nu blijkt dat ze zich daar gaan wegsteken, haal ik dat eruit tot mijn baardjes wat grooter zijn. Moeten baardjes eigenlijk een grot hebben want veel liggen ze daar niet?Ze liggen het liefst onder de lamp of hangen ergens aan de stronken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

hoe oud (of hoe groot) zijn jouw baardjes eigenlijk <_<

want voor sprinkhanen moeten ze toch al een bepaalde groote hebben

wat de grot betreft is het toch beter er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×