Jump to content
Sign in to follow this  
Simon

Zindelijk?

Recommended Posts

Hallo,

 

Als ik het goed heb moet je een leguaan toch (zo goed als) zindelijk kunnen maken?

Hoe moet je dat dan doen??

 

Jan komt nu zelf zijn terr uit als hij zin heeft en meestal gaat hij zitten poepen en plassen op dezelfde plek maar soms ook op een erg onhandige plaats (tussen de bank en de vensterbank ofzo :P of achter de radio!!! Erg handig hahaha).

 

Heeft iemand tips, zeer welkom.

 

Groetjes Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol: Hoi ,

 

Ik denk dat Jan dat een fijne plek vindt of dat hij daar om dezelfde tijd komt en dat hij op dat tijdstip zijn behoefte moet doen :lol: onze BG doen ook hun behoefte op dezelfde plek ik denk dat ze toch een bepaalde geur opvangen ,net als een hond zeker weten doe je het nooit (ze kunnen jammer genoeg niet praten ;););)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb eens een leguaan commando's geleert.. als je dan tegen je been klopte dan kwam die naar je toe.. en als je in je handen klapten ging hij terug de bak in.. wel hele boel jaren over gedaan maarja helaas was die door ouderom gestorven

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ,ik ken maar 1 pesrsoon waarvan de iggys zindelijk zijn,maar ja die gaan ook op bezoek bij de buren en komen zelf weer thuis,en gaan mee op vakantie naar spanje.een uitzonderlijke situatie.

als je dier echt helemaal gek van je is ,is het niet zo moeilijk.

let goed op dat hij al gepoept heeft voordat je hem uit de terra laat komen.als je hem eruit haalt doe dat dan niet te lang.geef pas voer als hij weer terug is in de terra,maar haal hem er die dag niet meer uit.

als het goed is begrijpt hij aardig snel wat de bedoeling is.al zou ik niet beginnen voordat hij een jaar of 3 a 4 is.

als het dier niet helemaal gek op je is kan je het schudden!dan zal hij uit veneinigheid de boel ophouden,en het meest ongelukkige plekje opzoekken om van zich af te poepen.zo leert hij jou een lesje.ja ja,slim dat ze zijn :P .

lola poepte dagelijks onder het bed van z,n oude baasje.daar zat hij de hele dag alleen op een slaapkamer.na een ruime gewenningstijd in onze woonkamer heb ik het hier nog nooit meegemaakt.hij loopt nu zelf naar boven,zit in een slaapkamertje de hele dag naar buiten te loeren,gepoept heeft hij er nog nooit.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×