Jump to content
Sign in to follow this  
moos

Voorstellen

Recommended Posts

:D Hallo mensen,

 

Ik ben Geja en sinds 3 dagen de trotse bezitster van 2 agaampjes ik hoop een man en vrouw. Ze heten Moos en Gaia en zijn sandfire x redflame echte beauty's. Ik ga nog op zoek naar een derde het liefst ook een vrouw maar dan overwegend met een groen kleur (tips welkom). :rolleyes:

 

Leuk forum ik hoop hier wat informatie en soms wat begeleiding te krijgen.

Naar jaren gekte voor een baardagaam eindelijk in de mogelijkheid om er 2 aan te schaffen ze zijn nog klein en teer en ik vind het nog supereng als ik ze ff stil zie liggen ben erg bang dat het niet goed gaat maar oke het terrarium is klaar met warmtelamp en uv en de rest van de mikmak en ik zie de grootste goed eten maar het kleintje vindt ik een beetje apatisch ik wijt dit maar aan de verhuizing.

 

Als ik een vraag heb spui ik hem wel in dit forum want volgens mij zijn er veel bij met ervaring (beetje ingelezen). <_<

 

Ik heb al wel een vraagje hoe houden jullie de temperatuur constant in het terrarium? :unsure:

 

Nou luitjes tot forum's :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi moos, welkom op het forum

 

Ik ga nog op zoek naar een derde het liefst ook een vrouw maar dan overwegend met een groen kleur (tips welkom). :rolleyes:

 

ik weet dat er een nieuwe kleur op de markt is: lime green, alleen denk ik dat je nog niet zo vlug aan deze baardjes zult geraken omdat het nog een jonge lijn is en daarom is er hier nog geen nakweek te krijgen, en als je er echt wil hebben dan zul je ze moeten invoeren vanuit amerika

 

 

Ik heb al wel een vraagje hoe houden jullie de temperatuur constant in het terrarium? :unsure:

 

overdag branden de lampen dus dan is het niet zo'n probleem om de temperatuur constant te houden, in de winter hangen er zwaardere wattages in als in de zomer omdat het in de zomer natuurlijk warmer is in huis,

 

snachts staat de verwarming bij ons op ca 18 graden

 

 

het slecht eten kan aan de verhuizing liggen, ik raad je aan om toch zowieso een mestonderzoek te laten doen om er zeker van te zijn dat je baardjes gezond zijn!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi moos

welkom op dit gezellige en informatieve forum

leuk dat je jezelf aangemeld hebt en ook nog eens voorsteld

gefeliciteerd met je baardjes

leuke namen ook

een vrouwtje erbij wat groen is zal lastig worden

want die kleur is er nog niet

limegreen vertekend nogal

een goede vriend van ons heeft pas geimporteerde lime green baardjes gezien

deze waren nog jong en zagen eruit als standaard

nu de baardjes groter zijn hebben we er foto,s van gezien

en er is niets groens aan eerder oranje rood

dus groen word denk ik lastig zeg maar gerust bijna onmogelijk

maar ja wie weet wat de toekomst brengt

wat je terra op temperatuur houden waren kevin en nathalie duidelijk

dus daar heb ik niets aan toe te voegen

we wensen je veel plezier met je baardjes

hoe oud zijn ze nu???

laat ze lekker even wennen en dan komt t vast goed

veel plezier ook op het forum

grtjsssssssss

post-21-1146481297.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Geja,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

Leuk dat je je eigen en je baardjes even hebt voorgesteld. :)

 

Nog veel plezier op het forum. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

om even terug te komen op de lime green

 

ik heb een paar maanden geleden nog een ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D oh gaaf zeg al die positieve reactie's

 

Thnx in ieder geval voor de tips en tja natuurlijk heb ik weer een kleur in mind die moeilijk is :blink:

 

Wat de kleinste (vermoedelijk de vrouw) Gaia betreft vandaag was ze opgewekter ze heeft gegeten ( hihaaaaaa ) Geja weer blij en ik geloof dat het toch een beetje stress is geweest vanuit de groep opeens met zijn tweetjes in een terraria.

 

De warmte lamp en uv hangt erin dus die temperatuur gaat goed komen begrijp ik een hele geruststelling thnx hiervoor :)

 

We zullen elkaar wel vaker spreken dus tot agaam's

 

Ps: Foto's ben ik mee bezig maar weet nog niet hoe ik dat hier geplaatst krijg al doende leer ik wel. Dus "under construction" zal ik dan maar zeggen :lol:

 

Geja

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Moos,

 

Hoe oud zijn je baardjes nu ? Hou er wel rekening mee, dat je ze met ongeveer 7 maanden apart moet gaan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op dit gezellige forum hoor

je zal hier denk ik wel genoeg info vinden.

 

Als je zeker te weten 2 vrouwen heb dan hoeven ze niet uit elkaar hoor.

Maar ja bij man en vrouw moet je er toch echt aan denken om er evt een ander terra bij te hebben

Ze zijn in principe al erg senl geslachtsrijp met alle gevolgen van dien

 

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och helemaal vergeten te melden maar de gaampies zijn nu 8 weken oud.

 

Moeten ze altijd uit elkaar?????? ik heb nml. contact met iemand gehad die ze ook gewoon bij elkaar hield (een trio dan) en dat werkte perfect.

post-21-1146510852.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:Dundefined Yep de foto van Moos is gelukt yihaaaaaaaaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Moeten ze altijd uit elkaar?????? ik heb nml. contact met iemand gehad die ze ook gewoon bij elkaar hield (een trio dan) en dat werkte perfect.

nou ik zal het wel doen ja als je man en vrouw heb.

Ze wachten echt niet tot ze 2 jaar zijn hoor om te paren, en ja als een vrouwtje te vroeg zwanger raakt kan het zijn dat ze problemen krijgt omdat ze nog niet "volwassen" is

zoals ik een stukje hierboven al schreef als je 2 vrouwen heb is er niks aan de hand natuurlijk.

 

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) thnx Esma dat was nml. niet bij mij helemaal duidelijk maar ik houd er rekening mee. Of er nu 1 of 2 terraria's staan is niet zo'n probleem.

 

Ik ga binnenkort aan het bouwen want ze zitten nu in een 50 x 50 x 50 en dat is toch al snel te klein.

 

Tegen die tijd zal ik foto's plaatsen op huisvesting want het is nogal een project wat ik in mind heb <_<

 

Groetjes Geja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×