Jump to content
Sign in to follow this  
Kebinu

Beginnen

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Heeft iemand misschien een idee wat voor een terra ik nodig heb voor 1 baardje, ik wil namelijk gaan beginnen en wil 1 mannetje, ik heb hier zelf niet veel ruimte maar wil wel graag een terra. En heeft iemand misschien nog een leuk dealtje voor me als beginner terra?

 

//Kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nou ik heb geen dealtje maar ik kan je wel wat advies geven. het zou mooi zijn als je een terrarium van 100 bij 50 bij 50 zou nemen ( of natuurlijk groter ) en verder 2 goeie spots en eventueel nog een uv lamp. verder een goede steen en nog wat hout of wat dan ook voor de bak in te richten

 

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lizard,

 

U zegt nu wel een bak van 100x50x50, maar ik wil maar 1 baardje en vanaf het begin, dus egt klein, is een bak van 70x60x40 dan niet genoeg??

 

//Kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kebinu en ik heb hier al op geantwoord in je andere topic en the lizard heeft gelijk dat het minimum 100x50x50 is en liefst nog groter natuurlijk.

De afmetingen 70x60x40 die je opgeeft zijn goed genoeg voor jonge dieren maar je mag niet vergeten dat ze vlug groter worden en dan is dit echt te klein;

Vergelijk het met dat ze jou opsluiten in een kamertje van 2 meter op 2 meter , denk niet dat jij daar blij mee zou zijn ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag,

je kan natuurlijk doen zoals wij begonen.

onze eerste terra was 50-50-50 (deze was op twee maand al te klein)

onze tweede terra was 80-60-60(terug veel te klein natuurlijk)

 

dan beslooten we maar eens de raad van ervaren baardjeshouders te volgen(die hadden van in het begin reeds gesproken van de ninimum afmetingen,maar zoals zoveel keer dacht ik ook het beter te weten)

nu zitten al onze beestjes in 140-50-60.

veel geld kwijt,maar positief blijven,nu hebben we mooie groote terras voor onze voedseldieren(heb 7 miskoopterras staan)

koop ineens de goede maat,zeker als beginner,(die beesten zijn verslavend,en binnen de kortste keer,wil je gezelschap voor je lieveling,en dan is 100-50-50 te klein)

een grootere terra is niet aleen(voornamelijkwel) voor het welzijn van onze beestjes,maar is gewoon zalig ze te zien rennen en jagen achter redrunners .

 

doe zoals ik de terrabouwers zien u dan graag :rolleyes:

 

groetjes erwin&sonja

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor deze informatie mensen :) Hier kan ik heel veel me :D

 

//Kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij wel vertelle wat voor verlichting, en de tijdstippen dat de verlichting moet branden, ik nodig heb voor een 100x50x50?

 

Of is dit misschien ook een mooi bakje voor 1 baardagaam?

 

80cm lang 50cm breed en 40cm hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind 100x50x50 al ruim klein voor 1 volwassen baardje, dus voor een terra van 80cm zou ik zeker al niet gaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als je heel nuchter denkt dan zijn Alle terrariums te klein want in de natuur hebben ze pas DE echte ruimte. maar 100 bij 50 bij 50 is zeker niet te klein voor 1bg en zeker niet voor een jonge bg. maar ik zeg erbij groter is altijd beter. maar dat zal iedereen wel zeggen. verder over de verlichting.. dat is heel verschillend want wat is je omgevingstempratuur??? want als je een huiskamer tempratuur hebt dat is ongeveer 18 tot 20 graden dan mag je 2 spots erin hangen eentje van 50 en de ander van 40 en in de zomer kan je bijvoorbeeld 50 bij 25 of 30 omdat de omgevingstempratuur dan warmer is. maar kijk gewoon even naar de tempratuur in huis ( of waar je terrarium komt te staan ) en dan kan je altijd even aankijken wat je erin hangt maar je moet zowisow een warmtelamp van 50 watt erin hangen

 

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

80cm lang 50cm breed en 40cm hoog is niet hoog genoeg vind ik

ga dan voor een 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik mijn bak heb gevonde :D de bak is 1,5 meter breed, 50 cm hoog en 60 cm diep

 

 

Er zit 1 barst aan de zijkant maar dit heeft geen grote impact op de stevigheid van de bak in het algemeen.

 

en dat voor 80 euro, dus misschien wordt dit um :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat is een mooie maat, die barst maakt niet uit. dicht kitten, een mooie achterwant en je ziet niks meer. Hou ons op de hoogte en maak wat foto's aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is tog een 100x50x50 geworde, anders vinden mijn ouders het te groot worden, maar ik zie wel of ik nog groter koop want ik hou het eerst bij 1, maar ga misschien later kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×