Jump to content
Sign in to follow this  
gerrit

Terrarium Van Mijn 4 Wildvang Melleris

Recommended Posts

Hallo en dit is het terrarium waar ik mijn 4 melleris in gehuisvest heb en zoals ik gehoopt had is het geen enkel probleem om ze bij elkaar te houden , heb wel voor genoeg takken en planten gezorgd zodat ze zich zouden kunnen afzonderen als ze elkaar niet willen zien.

De afmetingen zijn 1,50m. op 1,50m.en 60 cm. diep en is voorzien van 2 wamtespots van 50 watt en 1 uvb buis 5.0

Moet er nog wel een sproeiinstallatie in voorzien maar deze is besteld en dus voor het ogenblik besproeien we dus maar 3 maal per dag met de hand.

Het lievelingseten van mijn dieren zijn nestmuizen , zijderupsen en sprinkhanen.

Wat ik nog wel ga proberen is ze kattebrokken gewoon te maken zodat ik genoeg afwisseling heb maar daar moet ik eerst een trilplaat van zoomed voor vinden en dan kan ik dit eens uitproberen.

 

Foto van mijn terra

DSC00854.jpg

 

Foto's van mijn wildvangdieren

DSC00849.jpg

DSC00850.jpg

DSC00851.jpg

DSC00852.jpg

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit ;)

 

dit ziet er prachtig uit

hoe lang heb je deze merrelis al ?

aangezien het wildvang is hebben ze toch enige aanpassing nodig

en dit is zo te zien toch al goed verlopen

wat is het geslacht van deze 4 ?

en kan deze soort dan wel samen in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo JDG en ik heb ze reeds 4 weken in mijn bezit en heb er geen enkel probleem mee gehad want kan ze tot nu toe goed op mijn arm nemen zonder dat ze beginnen te blazen of te bijten en kon dit al van de eerste dag.

Van de eerste dag hebben ze al uit mijn hand gegeten en kon ik ze laten drinken aan mijn sproeibus precies of ze zaten al maanden bij mij wat ik erg raar vond.

Het geslacht van deze dieren kan men niet bepalen en het zal dus afwachten worden wat het zal zijn want de parings periode van deze dieren is in de maand maart en dus zal ik nog even moeten wachten om te zien wat de vrouwtjes en wat de mannetjes zijn.

Als het terrarium groot genoeg is is het geen enkel probleem om er meerdere in een bak te houden hadden sommige personen die deze dieren ook in hun bezit hebben me verteld en ik kan ze maar enkel gelijk geven.

Heb er wel voldoende takken op alle niveaus van het terrarium in voorzien en genoeg planten zodat als ze elkaar niet willen zien zich kunnen afzonderen maar daar blijken ze geen probleem mee te hebben.

Ben er wel op voorbereid om als het nodig is mijn terrarium nog groter te maken want deze dieren kunnen 70 cm. halen ( is een van de grootste kameleonsoorten ) al heb ik er wel mijn twijfels over dat ze in gevangenschap deze lengte halen maar dat zien we wel.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Zoals we al gewend zijn van je, prachtige foto's van schitterend

dieren. :rolleyes:

 

Ook leuk om te horen dat de wildvangers het goed doen. :)

 

Zo'n trilplaat van Zoo- Med kunnen wij ook bestellen. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×