Jump to content
JDG

Baardje Zonder Staart

Recommended Posts

Hoi Jo,

 

Inderdaad grappig om te zien, lijkt wel een beetje op een rotweiler. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi beste mensen ;)

 

het heeft niet mogen zijn :(

het arme diertje heeft het niet gehaald

de laatste week was ik al bezig met dwangvoederen

ik had namelijk opgemerkt dat het zijn voedsel niet meer naar binnen kon slikken

hij zat daar maar te staren met het voedsel in de mond maar kreeg het niet naar binnen gewerkt

aangezien ik zeker niet wou dat hij nog meer ging verzwakken ben ik overgestapt op dwangvoederen, maar hier had hij ook duidelijk last mee om het naar binnen te werken

de laatste drie dagen was hij al fel verzwakt en hier is dus gisteren een eind aan gekomen

resultaat is dat het hier heel emotioneel was, zeker naar de kant van mijn dochtertje (zij ging er nl. in de toekomst voor zorgen)

ik moet het realistisch inzien en zeggen beter zo want het diertje had waarschijnlijk toch geen toekomst

maar langs de andere kant denk ik dan dat ik er beter vanin het begin een eind had aangemaakt

maar ja dat zijn vijgen na pasen

dus buiten het missen van de staart waren er dus nog andere misvormingen

ik heb in het keeltje gekeken en er was waarschijnlijk iets mis met het slikmechanisme en er was bijna geen opening

dit wou ik jullie toch nog laten weten

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

gecondoleerd

 

dit is echt erg, zeker als je merkt dat het baardje het in het begin goed doet en dan hoop je natuurlijk dat je het groot kunt brengen...

 

ook veel sterkte gewenst aan je dochter.

 

 

"ik moet het realistisch inzien en zeggen beter zo want het diertje had waarschijnlijk toch geen toekomst

maar langs de andere kant denk ik dan dat ik er beter vanin het begin een eind had aangemaakt"

 

 

ik zou het diertje zelf ook gehouden hebben en geprobeerd hebben om het groot te brengen, ik vind dat je je daar niet schuldig om moet voelen ik denk dat velen het ook zouden geprobeerd hebben.

 

nog veel sterkte toegewenst!

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jo

een pijnlijke maar leerzame les

ik ken nu twe gevallen waarbij baardjes geboren werden zonder staartje die allebei dood gingen

voor mij echt een duidelijke lijn

waarbij ik nu durf te stellen dat helaas zulke dieretjes het op langer termijn niet gaan redden

dus inderdaad beter in het begin uit hun lijden gehaald kunnen worden

al met al een zeer pijnlijke les

waar wel nu een stukje ervaring uitkomt

die andere mensen kan helpen de juiste beslissing te nemen

al met al blijft het moeilijk

jullie hadden de juiste beslissing genomen op dat moment

helaas heeft het niet zo mogen wezen

veel sterkte

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

 

ik ben sinds eergisteren lid van dit forum, heb zelf sinds 4 maanden agamen, en heb je verhaal van begin tot eind gelezen. Heel mooi dat je geprobeerd hebt dit agaampje groot te brengen. Ik ben het eens met de opmerking dat je het moet proberen, mensen die met een gebrek worden geboren laat je toch ook leven...

Natuurlijk, als je vanaf het begin had geweten dat het deze problemen zou krijgen dan had je een andere beslissing genomen, maar dat wist je niet, je hebt je gevoel gevolgd, en dat is altijd het beste. Wel heel verdrietig dat jullie dit mee moeten maken, maar sterven hoort ook bij het leven. Ikzelf heb 3 jongens van 7, 9 en 10 jaar. Wij hebben altijd dieren gehad, en er zullen nog vele volgen. En van die dieren zijn er ook al een paar overleden, dat hoort erbij. Ik merk dat mijn kinderen hier goed mee omgaan. Ze zijn er verdrietig over, net als ik, maar leren zo wel dat doodgaan er ook bijhoort, en geen taboe hoeft te zijn.

 

Jullie hebben een korte tijd heel erg genoten van dit agaampje, en dat is heel goed. Leuke herinneringen heb je ervan, en dat is heel mooi, ook voor je dochter. Jullie hebben je best gedaan, het is niet gelukt, maar dat geeft niet.

 

Veel sterkte,

 

gr.

Nia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is leuk om te horen jo

Dat baardje zonder staart van die vroegere kennis hete Plons

omdat het inderdaad net kikkertjes zijn zo zonder staart

veel geluk met het baardje

en af en toe een update zou leuk zijn

grtjsssssssss

Plon-Z van Ellen (ello) heeft het ook uiteindelijk niet gered.

 

JDG gecondoleerd ... jammer ... het was al juist zo'n beroemde baardagaam geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×