Jump to content

Recommended Posts

Hallo, ik wil binnekort aan een terrarium beginnen voor een kamleon.. MAAR NU

 

ik wil graag een grote kamelion ( richting 40 - 50 cm ) en 1 die natuurlijk niet te prijzig is en tog erg kleur rijk kan zijn.. ik wil 1 kameleon

 

nu kwam ik een jemel kameleon tegen. wat voorn afmeting terrarium heeftie nodig ( 1 )

 

of een pardalis kamelion wat is de richtprijs en wat is de afmeting datie nodig heeft (1 ) tje

 

welke van deze 2 is het minst stress gevoelig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo reptielenfreak en met jemens heb ik geen ervaring maar met pardalissen wel en alles hangt af van welke soort je nemen wilt en de leeftijd want daar hangt de prijs van af.

Ga je ze in de winkel kopen ben je vlug veel geld kwijt dus is het best dat je ze bij kwekers gaat kopen en dan betaal je voor diertjes van 3 maand oud tussen de 100 en 500 euro , ga je voor dieren van ongeveer 6 maand mag je toch al beginnen tellen vanaf 200 euro tot 500 euro maar zoals ik al gezegd heb hangt alles af van de soort die je wilt.

Maar als je echt extreme kleuren wilt zit je dadelijk in hogere prijsklassen en dan zal je ook moeten opletten dat je gezonde dieren meekrijgt want anders is je geld dadelijk verloren.

Als ik je een raad mag geven koop je ze best bij betrouwbare verkopers dan ben je toch al iets meer zekerder want die geven meestal nog een garantie van een maand.

En voordat je ze aanschaft zou ik me er goed over inlichten in welke omstandigheden dat ze gehouden moeten worden en hoe ze te verzorgen en dan ga je er nog veel plezier aan beleven.

Veel succes met je zoektocht en laat ons iets weten welke soort je gekozen hebt en als je vragen hebt in verband met pardalissen wil ik je er altijd op antwoorden.

De afmetingen voor een terrarium bij mij zijn 125x55x60 (hxbxd)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij jemens is het vooral de man die mooi op kleurt

zie onderstaande foto als voorbeeld

grtjsssssss

post-27-1144607177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dit is mijn vrouwtje ( doet me denken aan een disco)

als je echt een grote kameleon wil kan je ook een olifantsoor kameleon nemen die worden vrij groot , aleen kleuren ze niet zo veel.

 

ps ik heb haar niet beschilderd al lijkt het wel zo met al die kleurtjes . :P

post-27-1144609645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×