Jump to content
Sign in to follow this  
Simon

Leguaan Aangeschaft

Recommended Posts

Hallo,

 

Wij hebben vandaag in Houten op de beurs een groene leguaan gekocht van ongeveer 5 maanden.

Heel mooi beestje, maar hij is ontzettend wilt als je met de hand in zijn hok komt, hij vliegt bijna door het glas heen....

Is dit normaal en gaat dit nog over naarmate hij langer in zijn hok zit?????

 

Groetjes Donny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet zoveel over leguanen, maar ik weet wel dat je ze jongs afaan tam moet krijgen, omdat als ze volwassen zijn niet handelbaar zulle worde <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je neiwue aanwinst

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd hoor met jeullie nieuwe aanwinst

 

anita schreef in ander topic, dat er maar 10% van de leguanen echt tam wordt, en dat dat bij nakweek makkelijker is om "tam" te maken.

Ik denk dat je er veel mee bezig moet zijn, en vaak in de kooi moet zitten met je handen.

 

Groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo donny

heb je gevraagd of het nakweek of farmbred is?

de tweede koop je onder de 30 euro,en komt hoogwaarshijnlijk uit el salvador waar ze gekweekt worden voor konsumtie.

lastig om die wat tam te krijgen.

plak als het kan de zijkanten af zodat hij zich wat veiliger gaat voelen. en voor de eerste 4 a 5 weken doe niks.

lamp aan lamp uit,eten in bak eten eruit. niet storen.tot rust laten komen.stress kills op deze leeftijd. en laat z,n ontlasting controleren,hij zal wormen en flagaten hebben.(alleen reptillia ontwormt)

kontroleer de warmte,snachts niet kouder dan 20-22 graden.

het eerste jaar geld rust reinheid en regelmaat. ze kunnen 20 jaar worden haastige spoed is hier echt niet goed.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst

en veels succes met hem/haar

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita (en de rest ook natuurlijk) :P

 

We hebben hem/haar Clover genoemd (ja inderdaad naar de tekenfilm hahaha) en het is nakweek, we hebben een 'overdracht'formulier erbij gekregen waarop staat dat Clover nakweek is, dus geen farmbreed.

 

Ik heb inmiddels de zijkant van het terrarium afgeplakt en de achter- en de andere zijkant staan tegen de muur. Maar goed dat je dat zegt van de rust want op een andere site staat dat je er elke dag wel even mee bezig moet zijn. Nu blijven we er dus af. Clover begint al aardig het terrarium te verkennen.

 

Wel een uitdaging hoor, heel anders dan een baardagaam (die overigens alles goed vind en niet vaak genoeg geknuffeld kan worden), maar ik werk alleen 's ochtends dus ik heb de tijd. En de kinders moeten maar even rustig aan doen.

 

Groetjes Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het echt nakweek is heb je echt heel veel geluk! echt! het dier ziet er goed uit,om zeker te zijn moet je naar de staartbasis kijken,als die goed vol is zit je goed.geef clover(mooi hoor) de tijd,vooral als er kids in de buurt zijn. over een week of 5 kijk hoe hij het doet,je voelt zelf wel aan hoe hoog z,n stress gehalte is.

in het geval van iggys is haastige spoed zelden goed.

heel veel plezier met hem! iggys zijn de enigste reptielen die hun naam herkennen,let maar op.is leuk hoor!

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

als eerste gefeliciteerd natuurlijk!

 

je praat over een bak....

heb je een terra met schuiframen, of zit ie in een aquarium?

 

als ie in een aquarium zit, zo snel mogelijk in een gewoon terra doen...

in een aqua komt je hand van boven af, en ze zullen dit zien als een aanval van bijvoorbeeld een vogel...

dit veroorzaakt veel stress!

 

zit ie in een terra, dan komt er gewoon heel veel geduld, en veel schrammen en krauwen bij kijken.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Clover zit in het oude terrarium van Simon, niet te groot niet te klein. Natuurlijk met klimtakken erin en een schuilplek. Het gaat wel aardig goed met hem, van het verwisselen van de water- en voerbak kijkt hij al niet eens meer op (eerder vloog hij tegen het glas aan) en als ik voor de terr ga zitten blijft hij ook rustig. Ik mag verder nog weinig met/bij hem maar dat komt vast nog wel.

 

Ik vind alleen dat hij weinig eet, hij krijgt 's ochtends een beetje andijvie met of andere groente of fruit of geweekte kattenbrokjes, het gaat nooit op, het eten is wel heel fijn gehakt en bepoederd. Maar aan de andere kant hij poept wel en dat moet toch wel ergens vandaan komen.

 

Als iemand nog tips heeft over het eten dan zijn die meer dan welkom.

 

Groetjes Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft zeker een maandje miss wel 2 nodig om helemaal te wennen,en het is nog steeds paartijd/winterperiode het is dus normaal dat er nu minder gegeten word.

hoe is de temp,zit hij warm genoeg onder z,n lampje.

is de mest gecontroleert op wormen of flagaten.

het voer hoeft niet zo fijn hoor,hij krijgt het echt wel weg,geef niet elke dag katten voer maar wel veel groen en ong 10% vruchten.

en oja,waar plaats je het voer,op de grond of wat hoger in het terra?

hoe ziet de staart basis er nu uit,is die nog lekker dik of word dat minder?

sorry voor al de vragen,maar zolang er geen duidelijke foto,s van het terra zijn en de conditie van het dier is het lastig.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×