Jump to content
Sign in to follow this  
desloovere

Onze Baardagame Wil Nog Steeds Niet Alleen Eten

Recommended Posts

Onze Anubis heeft zeker een krekelfobie ?

Hij ziet er allerminst ziek uit, is levendig. Hij gaat weer goed naar het toilet. Maar hij wil niet alleen eten.

Hij is wel heel ferm verveld de laatste week.

De spuitjes dwangvoer eet hij met veel smaak op, hij zou zelfs al met zijn mond openzitten als we eraan komen met zijn hapjes en hij sabbelt het spuitje stuk in enkele dagen. Amaai, gelukkig zijn baardagaampjes zo vreedzaam, ik kan me voorstellen dat een beet lelijk zou zijn ! Maar hij weigert het fruit/groenten uit zijn bordje, zelfs niet als het dezelfde smurrie is als uit zijn spuitje. (gemixte groenten/fruit/krekels/moriowormen/wasmotlarven)

Als je hem een doosje krekels aanbiedt, doet hij zijn ogen dicht en draait hij zijn kopje weg. Pas als je de krekel in zijn mond stopt, eet hij die op !

Van zodra we kunnen, maak ik een nieuwe afspraak bij de dierenarts, maar morgen moeten we naar de dokter, vrijdag staat er een vergadering op het programma en zaterdagmorgen is er bijscholing...

Anubis ziet er wel gelukkig en weldoorvoed uit, dus denk ik niet dat we ons zorgen moeten maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat anubis mischien een beetje verwend is

probeer het gewoon eens met wat anders wasmotjes,sprinkhaantjes redrunners

en dan dus geen dwangvoerer geven

wie weet

succes

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej ,

 

dit geld ook voor mijn vrouwtje maar het is niet zoon probleem maar je moet het wel blijven proberen ! maak je maar geen zorgen , zo als gbf het net zei is een goede opzie die zou ik maar eerst even uitproberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, we proberen het zo.

Voor alle zekerheid maak ik nog een afspraak bij de dierenarts, dan kunnen we zeker op beide oren slapen.

Dank voor jullie antwoorden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

afspraak met de dierenarts is altijd het beste wat je kunt doen als je het niet vertrouwd

zeer verstandig

hou ons op de hoogte he

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hadden gelijk, hoor. Vanavond is Anubis naar de dierenarts geweest en die vond hem gewoon "te vet". Hij mag maar om de drie dagen nog spuitjes gemixt eten en verder moet hij het alleen rooien.

Dank !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×