Jump to content

Recommended Posts

Hallo lieve mensen ,aan de andere kant van het lijntje :D

 

En wat eten wij al zo deze avond JAHH het gaat hier over voeding en vitamine,en aan gezien ik hier ook al eens verrast ben met een gebakken sprinkhaan !!!!!! :blink::blink:

 

Ik ben benieuwd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mieke

vanavond staat er op het menu van onze baardjes andijvie en morio,s

voor onszelf staat er op het menu

aardappels,sperziebonen,en een balletje gehakt

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe

men baardjes kregen vandaag banaan:D

 

ik heb gekookt

victoriabaars met witte wijnsaus

en aardappelpuree:D

 

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe

men baardjes kregen vandaag banaan:D

 

ik heb gekookt

:D

 

grtz jelle

Lijkt me niet slecht, ik wil wel eens komen eten! Heb ik nu wel zin in, victoriabaars met witte wijnsaus en aardappelpuree mmmmmmmmm

Hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey

Ik heb ff een vraagje..

Ik heb gister een jong baardagaampje opgehaald..

Het is mijn eerste baardagaampje, maar nu wil ze nog niet eten.. :(

Op school hebbe we ook wel baardagamen, ik weet hoe ik ze moet verzorgen en hanteren..

In het terrarium staat een schaaltje met buffalo-wormpjes en vanmiddag had ik er kleine stukjes komkommer bijgezet in een bakje..

Waar ik het baardagaampje vandaan heb at ze wel goed..

Ik heb ookal geprobeerd haar met de hand te voeren..

Zou dit stress zijn?

Wat kan ik het beste doen?

 

 

 

Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat tie nog moet wennen aan zijn/haar nieuwe terra

en daarom nog niet eet.

 

Ff aankijken wat hij morgen doet.

 

Zal zeker mestonderzoekje laten doen door dierenarts, ook al is er niks aan de hand.

Je weet niet waar hij allemaal heeft gezeten en baardjes dragen altijd parasieten enz met zich mee, maar door stress of iets anders kunnen dit er teveel worden.

 

succes met je nieuwe baardje

 

Oja en welkom hier op dit forum

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah hartstikke bedankt ^^

ik had in het terrarium en al spul tege parasieten gespoten eergisteren..

We zaten zelf ook wel aan stress te denken maar ik dacht tog maar ff iets op dit forum plaatsen :)

 

bedankt! ^^

Groetjes Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anne -Zwoertje ,

 

Ik persoonlijk zou nooit iets in het terrarium spuiten ,zeker niet als de BG er in zitten !!!!!.

 

En ze moeten altijd even wennen aan hun nieuwe omgeving ,ik persoonlijk zou beginnen met wat andijvie ,appel banaan ,en wat krekels ,alles rustig op bouwen .

 

Ik persoonlijk zou de Buffalo wormen nog even weg laten ,ik vind persoonlijk dit nog een beetje te vroeg voor een BG die net in een nieuwe situatie is ,wij hebben ze nu al een paar maanden ,maar ik vind ze nog eng om ze te geven ! ik geef ze gewoone wormen met krekels ,andijvie, appel , banaan af en toe een blaadje sla ( geeft weinig vitaminen net als komkommer ) ....

 

Alles op z'n tijd en rustig aan komt alles goed ,en zoals Esma al vertelde even een mest onderzoek laten doen dan ben je zeker dat het goed is ,,en zo'n kleintje moet weer aan alles wennen ,maar het komt best goed !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke bedankt :)

Dan laat ik de buffalo's nog even weg en haal morgen wat krekels.. :rolleyes:

En laat een mestonderzoekje doen :)

Ik had anti parasiten spul eergisteren al gespoten toen er nog geen beestje inzat..

in de dierenwinkel zijden ze dat dat goed was om te doen..

Kheb verder wel toen de deurtjes eruit gehaald zodat de geur van het spul en de walm er goed uitkon..

 

ik zal binnekort wel een foto van Zwoertje erop zetten :)

Groetjes Anne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anne ;)

 

eerst en vooral welkom hier

hoe oud of hoe groot is je baardje ?

want als het nog een jong diertje is zijn buffalo wormen wel aan te raden

dus zeker geen meelwormen of morio's :o

wat betreft het niet eten;

dit komt waarschijnlijk omdat het diertje nog moet wennen aan de nieuwe omgeving

laat dit dan ook in alle rust gebeuren

dus zo weinig mogelijk hanteren en op een rustige plaats

wat het voederen betreft geef je hem kleine krekels (desnoods een kwartiertje in de koelkast voor het voeren, zo zijn deze minder snel en gemakkelijker te nemen door het dier) voor tussendoor plaats je een schaaltje met buffalo's en wat groenten en/of fruit fijngesnipperd

vergeet ook niet de vitamines en calcium over het voer te mengen

en als het een jong dier is en daar ga ik dus vanuit is regelmatig sproeien ook belangrijk

zo hopelijk helpt dit je wat op weg

en nog veel suc6 met je baardje

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo ,

 

Ik heb altijd begrepen dat die wormpje's je beestje kunnen aan vreten ,maar zijn dat dan andere ?? jij zal zeer zeker gelijk hebben ik heb ze nog niet zo lang ;) .

 

En Anne sorry voor de verkeerde informatie ,fijn dat Jo er even goed op reageerde .veel plezier met je BG .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verhaal van dat aanvreten is ooit de wereld ingeholpen

zoals helaas vele verhalen

men komt bij terra zien en baardje liggen en daar kruipen wat wormpjes uit

men roept gelijk baardje heeft wormen gegeten en die hebben zich naar buiten gevreten

maar het is veel waarschijnlijker dat het baardje om wat voor reden dan ook dood is gegaan

in het terra lag en dat de wormpjes erop af kwamen

en zich naar binnen hebben gevreten

in de maag van een baardje zit genoeg zuur om die buffalo,s geen kans te geven om aan te vreten

en elk gezond baardje kan die buffalo,s wel aan

meelwormen zijn naar mijn mening niet geschikt

deze bevatten nauwelijks enige voedingswaarde en tevens verteren ze minder goed

die dus lekker aan de vogeltjes voeren

morio,s zijn goede wormen voor oudere baardjes

maar bevatten ook veel vet dus als afwisseling voeren niet als hoofdvoer

 

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij leguanen is het wel verstanid om bijvoorbeeld de kopjes van buffalo en meelwormen eraf te halen. omdat een leguaan is in zo'n geval gewoon een vraatzuchtig beest en die slikt ze gewoon door zonder te kauwen. en ja dan zitten ze levend in de maag en omdat bijvoorbeeld meelwormen voor een tijdje tegen de maagzuren van een leguaan kan heb je inderdaad kans dat de meelworm de leguaan van binnen begint aant e vreten. maar dan krijg je wel zo'n geval omdat ze in het lichaam zitten dat ze wel langzaam door het zuur worden verteert. maar dan heb je het weer over processen. dus daar zit weer tijd tussen enzo. en in zo'n tijd proces kan het goed dat de meelworm al lekker aan de leguaan heeft geknabbelt. maar ik kan me niet echt voorstellen dat ze zich HELEMAAL naar buiten knagen.

 

dus bij deze geloof ik er zelf nix van dat ze zich naar buiten kunnen knagen maar wel wat ze een kleine schade kunnnen aanrichten

 

p.s dit geld alleen voor leguanen he!! niet voor baardagamen enz.

want baardagamen zijn een stuk kleiner en zullen daarom ook goed kauwen.

 

grtjssss

post-3-1145613316.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Lizard,

 

Bedankt voor je uitleg ,ze komen zoals ik al zei gewoon weer op de menukaart :lol: en wat voor dier is dat op de foto die je meegezonden heb ????

 

Schrok me rot ;):blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) haha. wees gerust het is maar een plaatje ;) . maar dit was een volwassen leguaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×