Jump to content
Sign in to follow this  
kevin&nathalie

Wasmotlarven

Recommended Posts

ff een grappig verhaal dat ik met jullie wil delen:

 

vorige week wasmotlarven gekocht, als ik thuiskom doe ik ze normaal in een speciaal dik plastiek potje speciaal voor wormen.

 

nu had ik ze gewoon een nacht in het bakje laten zitten zoals ik ze bij de kweker haal, ik sta smorgens op en kom beneden zie ik daar een wasmotlarf tegen het plafond hangen, ik die direct eraf gehaald en naar het bakje gekeken en ja hoor aan de deksel een gaatje erin gebeten door die krengen maar ik dacht geen paniek er is er maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze dieren bijten door alles heen en daarom doe ik deze van mij altijd in een glazen pot waar ik in het deksel een stukje gaas ingebracht heb voor de verluchting.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

TIP zet jullie wasmotten in de koelkast

 

de activiteit van de wasmot neemt dan af

ze gaan dan in een soort rust

als je ze dan wilt voeren aan je dieren haal je ze even van tevoren uit de koelkast

het probleem met ontsnappen is dan opgelost

groetjes michel

 

ps niet al tekoud ongeveer 4 tot 7 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah hebben wij in het begin ook gehad dat ze tegen de muren en op hwet plafond kropen.

En omdat de terra kast niet verschoven kan worden, kwamen we pas geleden een motje tegen die door de kamer vloog.

Ik stop ze ook altijd in de koelkast

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

wasmotlarven wringen zich door de kleinste opening dus het doosje altijd goed afsluiten

heb het ook eens meegemaakt dat het dekseltje niet goed aansloot en dat ze ontsnapt waren

gelukkig stonden ze toen in het tuinhuis en ik vond ze dan ook op alle onmogelijke plekken terug

dat ze zich door de plastiek heen bijten heb ik nog niet meegemaakt

maar ik denk als je ze op een goede voedingsbodem bewaard dat dit beperkt blijft

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

ja...heb het ook eens gehad mor wij waren een weekend weggeweest,dus die beesten zaten overal verspreid,hebben dan de meeste gevangen mor we zaten 2 weken later nog motten te vangen...

heb het ook eens met krekels gehad...ik zet die alt in een grotere plastiek bak waarin ze meer bewegingsruimte hebben.Blijkbaar vond mijn kat dit nog te weinig,want was 's avonds die bak vergeten wegzetten en mijn kat had die van de kast gesmeten met als gevolg bak kapot en de krekels hun vrijheid terug...

voordeel is wel da ze lawaai maken en dat je daar op af kunt gaan...maar toch heb een hele dag krekels gevangen en gekuist....heb al leukere weekends gehad...

wist het ook niet da je wasmotten in de ijskast mocht zetten,ga dit ook doen nu...

groetjes kelly

Share this post


Link to post
Share on other sites

maden kunnen ook in koelkast gehouden worden

dit voorkomt dat ze gaan verpoppen..

denk dat het bij de wasmot ook geld..

ik weet alleen niet hoelang ze dan bewaard kunnen worden?

 

 

grzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha lastig :P bij mij knage ze helemaal nergens doorheen :o:P alleenuh ik heb z'n bakkie ram vol met die kleine dinge en ik heb ze een tijd lang in de koelkast gehad 3 weke fso... daarna dr uit gehaald en heb ze nu nogsteeds al meer dan een maand :P en nogsteeds kruipe ze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×