Jump to content

Recommended Posts

heey :P

 

ik denk er al een tijdje aan om krekels te gaan kweken....maar geen idee hoe het moet...kunnen jullie dat mij messchien ffies uitleggen...!?!?!? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi marvin

wat welk belangrijk is is het de moeite om te kweken

heel veel mensen denken oh ik ga ook effe krekels kweken

maar als je het goed wilt doen kost het zoiezo ruimte tijd en wat geld

en als je bijvoorbeeld maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo loont het niet ? als je kijkt hoeveel je per jaar kwijt bent aan krekels uitgaand van iedere week 1 bakje. ben je al snel 120 euro per jaar kwijt, dan kun je tog beter 1 keer wat investere en vervolgens heb je een voor raad aan krekels

Share this post


Link to post
Share on other sites

krekels kweken kost als je het goed wilt doen ook een hoop tijd en tijd kost ook geld

als je per week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GBF,

 

wie heb ik nu op het forum het vrouwtje of het mannetje gbf en hoe heet het vrouwtje gbf ook al weer ,en een vraagje trouwens voor een ieder die dit leest maar vertel wel effe van welk geslacht je bent , je praat nu eenmaal anders tegen een vrouw als tegen een man ik tenminste wel .

 

Maar de vraag ::::: wij hebben een bg te logeren en ik hou niet van roddelen ,maar het beestje zit in een hokje piep klein zou de grote niet eens kunnen schatten (vrouw ) ;):lol: het heeft niet eens een warmte lamp laat staan een UV lamp alleen een warmte matje ,hele bolle oogje's eten kan het nauwlijks het tongetje hangt uit het bekje ,ik geef hem water met een pipet maar het lijkt mij dat slikken ook heel moeilijk gaat .

 

Zou ik er nu goed aan doen om vitamine die je over de groenten doet op te lossen in het water en dat te geven met een pipet ? en met een spuitje baby fruit gaan geven ,het is hier vanaf het weekend ,maar dit kan ik niet aanzien heb het bakje al in onze bak gezet want als ik het er bij zet ( los ) wordt het op gegeten ,maar nu heeft ,,ja laten we het maar hij noemen anders klinkt het zo onpersoonlijk hij heeft het dan in ieder geval niet meer koud ,hij is voortgekomen uit een broer en een zus volgens de eigenaar .

Ik begrijp niet dat zulke dingen bestaan echt niet ,en natuurlijk hij is van een ander maar dan nog zo ga je toch niet met een levend wezen om !!!!!!

 

Alvast bedankt voor jullie luisterend oor en misschien goede raad

 

liefs Mieke

 

PS de mannelijke kant van mij is al een warmte lamp aan het maken dat hij het in ieder geval niet meer koud zal hebben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mieke

wat een zielig diertje zeg

waarom logeert hij bij jullie??vakantie???

ik zou die eigenaars maar eens even op de feiten wijze grrrrrr :angry:

het diertje rustig voeren

ik zou zelf wat vitaminepoeder door olvarit fruithapje mengen

en dit geven met een spuitje

nie teveel tegelijk gewoon rustig aan

eventueel 'lique" dr kattenbrokjes even weken en geven

en ik zou haar eens lekker in een badje zetten dan kan ze drinken

ik weet niet hoe lang ze bij jullie blijft maar anders even mestonderzoek doen

kosten voor eigenaars

dan weet je hoe of wat en weet je of je risico loopt met jullie baardje

ik wens jullie veel sterkte met het zielepietje

een curverbak kun je makkelijk tot noodterra ombouwen fitting en lamp erin en wat zand en je bent al een heel eind

sterkte

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mieke,

 

Eerst en vooral moet ie weer aan het eten gaan en weer een beetje zin in het leven krijgen; wat meer warmte kan daar aardig bij helpen.

Stralingswarmte is voro baardagamen veel beter dan contactwarmte; het zijn dieren die actief zonnen en zo hun voorkeyurstemperatuur bereiken--> matje eruit lamp erin.

Licht is ook zeer belangrijk; dus als warmtelamp gewoon een reflectorlamp gebruiken.

Als ie wat opknapt is water en voedsel het belangrijkste; geef 'm een badje in lauw warm water.

Vitamines komen daarna en UV als laatste; UV en vitamines stimuleren het verbruik van voedsel, en dat moet ie eerst als reserve hebben. (dus eerst energie (bv wasmotten en daarna pas de vitamines / UV

Bedenk dat als het diertje al erg slecht is je op deze manier doro 'm te stimuleren je ook zn dood kunt versnellen, maar in dat geval was ie toch wel gegaan alleen wat later

 

Succes

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lieve schatten ( vrouwlijk of mannelijk ) ,

 

Fijn dat jullie er zo snel op reageren we zitten er echt mee!! hij heeft nu gelukkig zelf warmte Peet heeft een kapje gemaakt met warmte lamp ,en in bad heb ik hem al gedaan ,maar hij voelt zo breekbaar aan echt niet te geloven ik kan daar niet tegen dan ga ik lopen janken en daar heeft niemand wat aan ,,maar na het eten gaat hij weer lekker als laatste in bad ,kan ik het badje daarna ontsmetten met Dettol en ga ik proberen om er baby fruit in te krijgen met vitamine ,maar dan denk ik bij mezelf ik kan ze er wel op aanspreken ,maar wat haal je ,je dan op je nek het zijn wel buren ,en onze jongens gaan om met de hunne ,en ik ben absoluut geen ruzie zoeker ,maar ik weet als ik dat doet dat hun dat wel zijn ,,en dan te bedenken dat ze een konijn hebben een heeeeeel leuk beestje echt waar ,en daar nemen ze een foto van mee als ze op vakantie gaan ,,nu dan zakt je broek toch werkelijk af ,,alle dieren en mensen zijn voor mij gelijk ,niemand vraagt mag ik bij jou komen ( in de dieren wereld ) maar sommige mensen ????? schijnen dat niet te begrijpen JAMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tranen in mijn ogen als ik dit lees.

dit zijn mensen die volgens mij nog nooit info hebben verzameld over de bg.

Moeilijk voor jullie lijkt me, je wil heel veel veranderen wat natuurlijk perfect is, maar lijkt me ook moeilijk om dit diertje weer mee te geven met de eigenaren <_<

zorg maar zo goed mogelijk voor hem!!!, maar als ikdat zo hoor zal dat wel lukken

succes!!!!

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker dan van die mense :S stelletje dat merk ik ook vaak bij mijn stage ( dierenspeciaalzaak ) ze kome dan z'n beesje hale nou ik ga dr vanuit dat ze wete hoe ze t moete verzorge en dan heb ik ze gevange,,, owja enuh wat heb ik er nogmeer bij nodig.. dan denkik echt van sjonge jonge eigk zou ik het niet eens moete verkope maja.......

 

TERUG naar het onderwerp.... de enige kosten die ik me kan bedenke = stroom maargoed dat hoef ik niet te betale dus 0,-

ete voor krekels hoef ik niet te betale dus 0.-

bakje voor krekels 11,-

lampje voor krekels 8,-

voila.... tog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry mieke was mn naam vergeten erbij te vermelden

dus bij deze alsnog grtjsss van ang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×