Jump to content
Sign in to follow this  
Cracky_D

? Vechten Of Paren ?

Recommended Posts

Hoi Cracky D!

 

Volgens mij is het gewoon paargedrag hoor. En misschien wou het vrouwtje niet en ging ze daarom in de verdedigings houding staan. Bij het paren bijt het mannetje altijd in de nek van het vrouwtje. Ik heb zelf ook nog 3 jongen van 5 maanden van mijn eigen koppel. Daarbij is ook een mannetje en die vertoont hetzelfde gedrag al een maand. Het is puur iets instinctiefs denk ik. De andere twee jongen gaan nietin de verdediging maar die zijn ook veel kleiner dan dat mannetje. Wel even in de gaten houden dat de een de ander niet echt verwond. maar dat gebeurt niet zo snel hoor. Volgens mij is er niets aan de hand.

Groeten Stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Cracky D!

 

Volgens mij is het gewoon paargedrag hoor. En misschien wou het vrouwtje niet en ging ze daarom in de verdedigings houding staan. Bij het paren bijt het mannetje altijd in de nek van het vrouwtje. Ik heb zelf ook nog 3 jongen van 5 maanden van mijn eigen koppel. Daarbij is ook een mannetje en die vertoont hetzelfde gedrag al een maand. Het is puur iets instinctiefs denk ik. De andere twee jongen gaan nietin de verdediging maar die zijn ook veel kleiner dan dat mannetje. Wel even in de gaten houden dat de een de ander niet echt verwond. maar dat gebeurt niet zo snel hoor. Volgens mij is er niets aan de hand.

Groeten Stiek

Nee, er komen geen wordjes, dus nu ben ik wel een beetj op gelucht, Maar geeft dit ook aan dat het een man is.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi het zou goed kunnen dat ze allebei man zijn maar dat hoeft nog niet perse

je zou ze omstebeurt kunnen laten lopen dan heb je het probleem niet

let je wel op zeepresten in de badkamer

en daar bedoel ik mee resten die er wel zijn maar die je niet echt ziet

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Cracky D!

 

Volgens mij is het gewoon paargedrag hoor. En misschien wou het vrouwtje niet en ging ze daarom in de verdedigings houding staan. Bij het paren bijt het mannetje altijd in de nek van het vrouwtje. Ik heb zelf ook nog 3 jongen van 5 maanden van mijn eigen koppel. Daarbij is ook een mannetje en die vertoont hetzelfde gedrag al een maand. Het is puur iets instinctiefs denk ik. De andere twee jongen gaan nietin de verdediging maar die zijn ook veel kleiner dan dat mannetje. Wel even in de gaten houden dat de een de ander niet echt verwond. maar dat gebeurt niet zo snel hoor. Volgens mij is er niets aan de hand.

Groeten Stiek

Dan zou ik ze toch maar ff uit elkaar halen als er onder de andere 2 een vrouwtje zit.

Voor je het weet is het te laat en zijn ze zwanger en dat wil je niet op die leeftijd.

 

IK weet niet hoe groot het verschil is maar dat zou ook een reden kunne zijn van dit gedrag, ze zijn tenslotte al 5 maanden en dan komen de hormnonen in het spel.

Als het vershcil te groot is kun ze echt het best even uit elkaar halen voordat het dalijk voer is.

 

Dit hoeft trouwens ook helemaal niet persee paargedrag te zijn, maar vaak is het een kwestie van dominant gedrag.

 

Er is bij baardagamen geen paringritueel, de man is dominant en de vrouw i onderdanig.

De vrouw heeft het simpelweg maar te nemen dat de man er bovenop duikt....daar hebben de meeste dames weinig keuze in.

Sommige zullen best van zitch afbijten als z eniet willen, maar als een man echt wil dan heeft de vrouw daar echt niksover te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ze zijn allebei even groot, dus verschil in grootte is er niet.

 

En zeep resten zijn er niet, want ik laat ze op de grond lopen, en niet in het bad ofzo. :D En wij gooien geen zeep op de grond ;)

 

Ksnap wat je bedoeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×