Jump to content
Sign in to follow this  
Akoni

Mijn Baardagaam

Recommended Posts

Hallo, ik ben nieuw hier en heb een paar vraagjes, ik heb nu 5 maanden een baardagaam genaamd Yoshi, hij is 5,5 maanden oud.

 

- Ik heb maar 1 baardagaam, maar toch zwaait hij met z'n pootje, hij doet dit naar krekels voordat ie ze opeet en naar zijn eigen spiegelbeeld, als hij dat doet loopt ie langzaam en hij wisselt met zwaaien van pootje, is dit een normaal iets?

 

- Kan ik het licht van het terrarium s'avonds aanhouden? Het spotje in ieder geval, de UV lamp uit. Als ik dit niet doe wordt het te koud in het terrarium.

 

Klik hier voor mijn Baardagaam

 

Dank je!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi akoni ;)

 

welkom op het forum en leuk dat je je even voorsteld

wat het zwaaien betreft is dit normaal

jonge baardjes doen dit dikwijls als ze hun prooi besluipen

het licht kan je het best niet aanlaten

dit veroorzaakt onnodig stress

en wat bedoel je met te koud ? welke temperatuur wordt het ?

baardjes kunnen wel tegen een stootje hoor !

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je de bak best overdag een beetje beter verwarmt.

snachts mag dit ook wel iets warmer!

mss eens aan denken om bvb een keramische hittelamp te plaatsen, die kun je continue laten aanliggen, want die heeft geen licht af, maar enkel warmte!

ik heb hier thuis 1 liggen van 100Watt, das wel redelijk zwaar, maar een keramische warmtestraler van 40 of 50watt zal denk ik voldoende zijn, om je terra overdag, en snachts voldoende warm te krijgen!

niet beginne n klooien met warmtematten, stenen, of iets dergelijks, want baardjes kunnen niet goed warmte verdragen die langs onder komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u, dank u :) kzal morgen eens een keramische lamp halen, ik had al gezocht voor een aantal antwoorden maar kon ze zo gauw niet vinden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×