Jump to content
Sign in to follow this  
gbf

Voordelen:ja/nadelen:?

Recommended Posts

hoi allemaal,

wat ik me afvraag we hebben allemaal baardagamen of willen baardagamen

omdat het zulke lieve en toffe beestjes zijn

wat ik me afvraag is er iemand die ook een nadeel ontdekt heeft van een baardagaam???

of een minder leuke kant van het hebben van een baardagaam of .....???

ben erg benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm, als je het bekijkt tegenover de hobby, heeft het wel nadelen(vraagt tijd en werk)

 

maar als je het bekijkt tegenover andere reptielen, veel voorldelen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wat voor voordelen tegenover andere reptielen bedoel jij. :blink:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hot ice ik vind het juist een hobby er lekker voor zorgen en ja tijd kost het maar daarom heb je een hobby he maar leuk te lezen hoe jij erover denkt

en net als marc ben ook ik benieuwd wat voor voordelen je ziet ten opzichte van andere reptielen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gen wat ik op diverse forums lees en wat je ook veel ziet in advertenties van mensen die ze te koop zetten is

dat ze veel ruimte nodig hebben en toch aardig wat kosten in onderhoud

nou wisten wij dat van te voren we hebben ons er goed inverdiept voor we aan baardagame begonnen

maar mensen die er zo zonder zich voor te bereiden aan beginnen kunnen nog welleens voor verrassingen komen te staan denk ik

jammer wat er zijn te veel mensen die de wat verzorging er de kantjes dan vanaf lopen

met als resultaat slecht verzorgde dieren

waar de gezondheid dan ook ten wensen over laat

ik denk dat als je aan een hobby begint en je er goed op voorbereid weet je wat je te wachten staat wat tijd en geld ed

wij hebben gelukkig geen nadelen ontdekt tot nu toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enigste nadeel dat ik kan ontdekken aan agamen is dat je er niet ECHT mee kan knuffelen zoals met honden enzo:) Verder vind ik ze echt onzettend cool! Maar ja, de wijste man op aarde heeft gesproken 'elk voordeel heb z'n nadeel' en zo is het maar net.

 

Ik zag de discussie over winterrust op het forum en ik vroeg me toch nog even af, ik heb 2 baardjes van ongeveer 6 maanden oud. Nu het buiten donker word word het in mijn kamer ook donkerder en dit lijken ze te merken. Met name 1 van de 2 blijft rustig en ligt snel weer te dutten. Eet wel goed en drinkt goed, kan ik de lichturen terugbrengen tot 10 ofzo? Of gewoon op 12 laten?

 

Greets,

Teun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Teun,

 

Je moet niks aan je lichturen veranderen.

 

Inderdaad, je kunt er niet zo mee knuffelen als bij een hond of een poes.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he fluffy ze prikken teveel om er zo mee te knuffelen als met een hond maar ja daar heb ik mn honden voor ;)

wat winterrust betreft niets veranderen dat je dieren zelf wat rustiger worden is vrij normaal

maar ze zijn nog veels te jong om in winterrust te gaan

dus gewoon lekker blijven doen wat je anders ook doet dan komt het allemaal goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

 

Ik verander dan in ieder geval niks aan de omstandigheden. Een van de 2 lijkt wel dhet licht een beetje vermijden dus wat meer de schaduwplekjes op te zoeken in het terrarium hoort dit bij het gedrag van een beestje wat uit zichzelf half in winterrust wilt gaan? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn. Het lijkt wel erg op gewoon rust nemen en lekker niksen dus ik ben niet erg bezorgd ofzo maar het leek me toch verstandig even navraag te doen. Hoort dit er dus bij?

 

Alvast bedankt!

Teun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Teun,

 

Het lijkt mij gewoon winterrust.

 

Hou wel in de gaten of dat het baardje niet teveel vermagerd.

 

Een mestonderzoek kan ook nooit geen kwaad.

 

Groetjes Marc <_<B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het inderdaad wel jammer dat je ze niet kan knuffelen maar ik wordt al slap als ik naar me baardje kijk :)

+ punt : worden tam

+ punt : zijn makelijk om te houden

+ " " : Zijn interessant en boeiend gedrag

+ " " : niet een van de duurdere reptielen

 

- punt : Kost tijd en geld (maar ja ik vind dat niet zo erg want ik ben gek op me baardjes)

en voor de rest kan ik niet echt min punten bedenken....

tim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×