Jump to content
erwin

Aanschaf Baardjes

Recommended Posts

hallo,

we willen graag voor onze nog te bouwen terras baardagaampjes kopen.

we hebben er reeds twee.

we zoeken gekleurde,maar zien door het bos de bomen niet meer.

bestaat er op internet een plaats waar we de juist foto kunnen vinden,met de juiste benaming.

tweede probleem,hoe kan je zeker zijn van het geslacht,wil van ieder zuiver kleur drie beestjes een man twee vrouw (hoe doet men een beestje weg dat je zelf hebt grootgebracht?)(dit is de reden waarom we ook niet kweken,mijn vrouw kan er geen afscheid van doen)

als het nu twee mannen zijn en een vrouw,die vechten,moeten die apart gezet worden,en die moet dan ook een bijpassend vrouwtje hebben is dit een eideloos straatje(zie mijn vrouw graag maar er moeten grenzen zijn)

we zoeken twee groepjes van drie

dank bij voorbaat

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi erwin

heel simpel als je niet wilt kweken kun je beter niet aan koppels beginnen

want het afscheid nemen hoort daar inderdaad gewoon bij

juiste benamingen zijn er wel maar daar kun je moeilijk op vetrouwen er worden heel veel standaards met een mooi patroon of kleur aangeboden als zijnde sandfire bijvoorbeeld

dat maakt dat naam aanduidingen gewoon heel lastig zijn

want ze kunnnen je vaak van alles wijs maken

tevens ja inderdaad twee mannen geeft problemen

maar je hoeft er dus geen vrouw bij te zetten

je zou ook voor een collectie kunnen gaan van allemaal verschillende kleurlijnen met alleen mannen die je dus apart huisvest

of alleen vrouwen die kun je wel samen houden alleen moet je dan alleert zijn op het aanmaken van onbevruchte eieren

ik zou er gewoon goed over nadenken wat je wilt

en dan beslissen

je hebt blood,citrus,snow,red,sunburst,pastel enz enz

dit zijn zuivere lijnen en daar betaal je dus ook voor

kijk hier maar eens voor de diverse kleurlijnen

http://members.home.nl/dragonsnest/frame.html

succes

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje verkeerde voorlichting die site moet ik zeggen, er zit namelijk verschil tussen kleuren en bloedlijnen, dat zie ik hier dus niet in de omschrijvingen staan, maargoed.

Sandfire, blood, citrus, sunburst zijn allemala bloedlijnen en geen kleuren.

Het zijn welliswaar bloedlijnen met een bepaalde kleureigenschap, maar bloelijndieren hoeven niet per definitie mooi te zijn, sommigen zien er uit als standaards maar dragen goed genetisch materiaal met zich mee.

 

Kan dus heel snel verkeerd worden geinterpeteerd door iemand die die omschrijvingen leest om iets te leren.

 

Buiten dit zijn snow en hypomelanistic 2 verschillende dingen in de baardagaamwereld.

 

Een ook weer de veelgemaakte fout bij de pastel.

De pastel is een lijnnaam van de sanfire ranch, deze lijn is hypomelanistich.

De dieren hebben geen donker pigment en heeft witte nagels zoals elke hypomelanistic dat moet hebben.

Dit zijn exact dezelfde dieren als andere hypomelanistics alleen met de pastel lijnnaam er aan vast.

 

En om de leucistic (die overigens niet bestaan) af te doen met de omschrijving: een baardagaam die geen zwart pigment heeft en heeft een wat wittig uiterlijk, gaat al helemaal ergens over.

Ik weet niet van wie deze website is maar als deze persoon biologie studeerd mag deze wel eens in de boeken opzoeken wat een leucistisch reptiel voor uiterlijke kenmerken heeft, hehehe....want dit klopt niet echt.

 

Er zijn ook meerder albino nesten gekweekt, het verhaal over Bob is weliswaar het meest bekende maar er is meer geweest en dat was zelfs hier in europa.

 

Gouden oogkluer is niet echt bijzonder moet ik zeggen, zilver komt idd wat minder voor.

 

Kortom, ik vind het leuk geprobeerd op deze site.

Maar ik vind als je het doet moet je het goed doen en eerst zelf je huiswerk goed doen zodat je de mensen die op je de site komen om wat te leren ook het juiste lezen en het complete verhaal rondom een lijn.

Dit is veel gevallen echt te minimaal en met toch wel wat fouten vind ik.

 

Ik wil dit best allemaal een keer goed uitleggen als ik tijd heb maar dit is in ieder geval niet wat je moet lezen als je iets over kleuren en lijnen wilt leren.

Mensen leren op deze manier een hoop foute dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi duncan

je hebt wat dat betreft zeker gelijk

ik heb ook eerlijk gezegd gewoon op google even kleurvariatie baardagamen ingetikt dit was de eerste die ik tegen kwam

we moetsen op kerstviste en eigenlijk dus haastig opgezocht

je hebt dus zeker gelijk al geeft t voor een beginner wel weer genoeg van ok een blood is dus rood een citrus geel enz

de beschrijving is niet echt goed te noemen nee

het zou echt tof zijn als je eens de tijd hebt om een mooi stukje in begrijpbare taal zou plaatsen over de diverse lijnen en kleuren

denk dat we daar heel veel van kunnen leren

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×