Jump to content
Sign in to follow this  
hot-ice

Hobby Kamer

Recommended Posts

Yes men ouders hebben een een huis bij gekocht(weeral bluf) en ik mag de kelder hebben!!, nu:

ik ga er een hobby kamer van maken voor verschillende reptielen.

ik wil wel de totaale prijs zo laag mogenlijk houden door zoals de terrariums zelf te maken. door bakken (2mx1mx1mx) te laten maken uit baksteen, en de voorkant uit kippen gaas enz......

 

de verwarming wou ik ook doen door heel de kamer te verwarmen want z'n lampen zijn vrij duur en ik kan dan minder straffe lampen gebuiken voor de opwarm plaats

 

heeft iemand vele ideen om me te helpen(en de totale prijs zo laag mogenlijk te houden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hot-ice,

 

Leuk te horen dat je een hobbykamer voor je eigen krijgt.

 

Ik snap alleen wat je bedoeld met het kippegaas, er zullen veel insecten door ontsnappen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou hout met glas kunnen doen

je ziet regelmatig dat mensen bouwmaterialen verkopen zoals kozijnen ,ruiten die ze over hebben

wie weet kan je zo de kosten laag houden

wat dacht je van vloerverwarming scheelt ook heel veel denk ik

want al het optrekkende vocht en de kou

komt anders bij je dieren vermoed ik

wel een gaaf plan hoor

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik heb iemand gevonden die glas werk kan doen, en hout lijk me niet geschikt tenzij het een sterke hout soort is, hout wordt na een tijd rot!

 

ook het volgende: - ik ga 5 ter. van 1.6mx1mx1m zetten weet iemand goede reptielen daarvoor?

 

-kan je zelf geen bodem verwarming maken?? weet iemand hoe? buizen in het terrarium met gips en cement er over maar hoe krijg ik deze warm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ipv hout zou je ook kunststof kunnen gebruiken maar dat is waarschijnlijk wel duurder

je zou ook onderste rand kunnen metselen en daarop met hout en glas kunnen gaan werken

 

tevens moet je vloerverwamring tegenwoordig altijd zelf aan kunnen leggen met van dat lint dus dat moet te doen zijn maar hoe???

effe informeren denk ik

 

en wat dieren betreft???

welke diern heb je al ???

waar liggen je intresses??

slangen?agamen?leguanen?varanen?schildpadden? wat vind je leuk???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik ga over de hele lengte buizen leggen die verbonden zijn met een termo staat(hoe het werkt weet ik niet :D ) op deze buizen laat ik houten bakken(sterke hout soort)maken met glazen voorkand. nu ziiten er in elke bak buizen, dus giet ik er dun laagje gips of cement over. luikt me wel gechikt.

 

 

ene ik beschik nu over een baard agame(binnen kort een 2de)

 

en ik ga voor de slangen en agamen, schilpadden zijn saai en worden te oud, leguaanen worden te groot en vraagen een groot terarium,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nou ik hoop wel dat je foto,s plaats van het moment van beginnen en dan af en toe een update tot het klaar is want ik ben erg benieuwd

wat agame betreft

baardagame zijn natuurlijk geweldig

en ja wij hebben een koningspython dat vind ik een mooie slang

eerlijk is eerlijk hij is van ons zoontje

en ja dan zijn er nog genoeg slangen over he

dus ja even goed bedenken wat je mooi vind

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi in de meeste boeken zeggen ze minimaal 120-60-60 wij hebben er echter een van 120-50-50 en dat gaat tot nu toe prima nou is obelix de slang van gilliam nog jong

ik vind het een hele mooie lieve en goedhandteerbare slang

maar smaken verschillen

en natuurlijk hebben ze ook een andeel er zijn er ook die hun eten weigeren

maar ja zo heeft elk dier een voordeel en een nadeel

 

gekko,s vind ik ook heel leuk maar mijn voorkeur zijn de baardagamen omdat die overdag wakker zijn

 

mijn man vind van die gifkikkertjes met blauw en rood ed heel mooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, maar in de winkel hebben ze alleen nog maar jonge agaampjes(2: een met een stuk van de staart af, en 1 met een teen af)

 

en ze hebben veel gekko's

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ja maar je bent een niet afhankelijk van een winkel

er zijn genoeg dieren die op marktplaats ed die te koop aangeboden worden

tevens zou ik me wel even in een dier verdiepen voor je er aan begint

oftwel begint eer ge begint er worden al teveel dieren aangeboden omdat ze toch niet zijn wat men er van heeft verwacht

 

ik zou me eerst een goed verdiepen in wat je wilt en als je bvesloten hebt en er genoeg van af weet er naar op zoek gaan via forum(-s),verkoopsites marktplaats ed

dan lukt t vastw el

maar nogmaals denk goed na voor je een dier koopt

er worden al teveel dieren gekocht als of het boeken zijn en als men het beu is verkoopt men het wel weer

mischien kun je in een terrarium encyclopedie eerst eens kijken wat je wil en er dan meer info over zoeken

en dan op zoek gaan naar het dier wat je wil

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat men geld beberkt is, ga ik een voor een investeren voor nieuwe dieren, ik ga beinnen met een konings phyton, en volgende keer weer iets anders

 

ene, ik heb2 boeken over terrarium, dus das al geen probleem meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo t horen komt t wel goed en helaas maar waar via marktplaats ed kun je leuk aan dieren komen

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, iedereen bedank voor je hulp, ik begin volgende week aan het schilder werk enz, ik maak wel foto's en ik stuur ze op!

 

ow, kan imand ene paar foto's sturen vanzo'n ter.? om op ideen te komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel terra,s maar abslouut niet zulke grote

maar wie weet heeft iemadn anders foto,s

succes in ieder geval en hou ons op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

o nou dan heb je mooi de tijd om je plannen verder uit te werlken en je te verdiepen in de dieren die je wil gaan houden he succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je 1 tip geven

Koop geen dieren in dierenwinkels, de prijzen zijn er veel te hoog en de kwaliteit van de dieren is er veel om te huilen

Ga liever bij kwekers thuis kijken en doe ook zo eens ideetjes op voor thuis

Voor vragen contacteer me gerust

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die jongen loopt te zeggen dat ie geen geld heeft, maar zijn ouders hebben er een huis BIJ gekocht hallelujah... Hot-ice ruilen van ouders.... hahahaha

 

Kicke man hoop dat alles goed gaat met het bouwen en dat het allemaal zal lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

 

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe het met de hobbykamer zit.

 

Groetjes Diana

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwa, eigenlijk niet echt hobby kamer, staan gwn enkele terras in. nu de bedoeling was eigenlijk om daar reptielen in te houden, maar nu mag ik ineens wel terras op men kamer(ouder h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×