Jump to content
Sign in to follow this  
Kannegieter

Welke Uv Tl Is Het Beste?

Recommended Posts

Welke uv tl is een echte aanrader? De mijne heeft de geest gegeven, en moet dus even een nieuwe halen.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot hier toe vind ik de Reptistar van Sylvania de beste lamp.

Qua kleurweergave en intensiteit is ze nog vrij goed en ze kwam ook als 1 van de beste lampen uit testen. Ook de prijs valt wel nog mee.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is daar zeker geschikt voor, het hangt natuurlijk wel af van welke dieren je in dat terrarium gaat houden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er 1 gekocht, en wel te verstaan een 18 watts Reptistar van Sylvania. De verkoper verkoos deze ook boven de Reptisun 6.0. De Reptisun 6.0 zou mogelijk te fel zijn tegenover de Reptistar die met 5% uv-b minder "schadelijk" zou zijn.

 

Waarom kwam de Reptistar als beste uit de testen Olly?

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom kwam de Reptistar als beste uit de testen Olly?

 

Wel, dat zal ik je eens snel uit de doeken doen... ;)

 

De lamp is getest bij groene leguanen die een vitamine D tekort hadden. Door gebruik van de lamp verbeterde de situatie , zelfs veel beter dan met een injectie van vitamine D3. Het bottenstelsel verbeterde ook aanzienlijk.

De lamp heeft ook een betere kleurweergave dan vele andere lampen (zoals Reptisun en zeker Repti-Glo van Exo-Terra) door een niet zo hoge piek in het UVA bereik waardoor de kleuren meer natuurgetrouw zijn. De andere lampen moet je eigenlijk zowieso met een "daglicht"tl combineren.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×