Jump to content

Recommended Posts

heej mensuh!!! :P:D

 

ffies een vraagje oner s'nachts.......hoe doen jullie het s'nachts met de temperatuur van jullie bak.......omdat het steeds kouder wordt......!~

moet er dan een lamp in.....? maar hoe moet dat dan? als ik 1 lamp eruit haal, en de nachtlamp erin zit, dan blijft de andere spot ook branden(die voor overdag bedoeld is)gister was ut bijv. 18 graden in mn bak!!!

 

GREETZZZ.... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij daalt de temperatuur ook tot 18 graden

dit kan geen kwaad maar kouder mag het toch niet worden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

bij ons gaat de lamp 's morgens om 10uur aan en 's avonds om 10 uur uit, ook de warmte steen gaat dan aan en uit. de temperatuur daalt bij ons naar 20 maar 18 mag ook maar niet kouder.

 

groeten patricia

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

wij laten de thermostaat van de verwarming op 18 gr staan snachts zodat onze beestjes het niet te koud krijgen.

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt eventueel een keramische lamp hangen maar ik denk dat het dan misschien wel te warm word snachts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij wordt het in de wintermaanden toch wel 15 graden en dat gaat prima. Waarschijnlijk blijft het in de bakken nog wel een tikkeltje warmer.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij hebben in onze glazen terra een thermostaat hangen die je dan bijvoorbeeld op 20 graden draait. Daaraan in een rode warmtelamp verbonden en telkens de thermostaat onder de 20 graden komt springt die op met de lamp en zo blijft het warm en gaat het niet onder de 18 graden.

 

Een goede oplossing vind ik, zo moet je de lampen enzo ook niet zitten te vervangen en ben je zeker dat je baardje het niet te koud krijgt.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

weten jullie hoe de temperatuur daalt in de woestijn??

een baardagaam kan echt wel wat hebben hoor

warmtematten rode lampen warmtestenen zijn echt overbodig

als het echt koud is in huis zetten wij de cv aan

maar of het nu 17 of 18 graden is dat maakt ze weinig uit hoor

zolang ze overdag maar goed op kunnen warmen

de winterrust vind niet voor niets plaats in de winter de nachten worden kouder en dat is voor hen een teken dat de winter is begonnen

door dan met allemaal dingen die temperatuur op te krikken verstoor je het natuurlijke proces

dat vind ik net zo iets als bewust de lampen vervangen voor lichtere wattage om ze in rust te krijgen

daar ben ik ook geen voorstander van

maar dit is mijn mening he

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal met je eens GBF!!!!

 

De temperatuur in de woestijn daalt 's nachts ook tot ver onder 0, in de Sahara is het 's nachts in de winter zelfs rond 40 graden onder nul!

 

Dus, zoals GBF zegt; ze kunnen wel tegen een stootje

 

Groetjes Feiko -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de Sahara is het 's nachts in de winter zelfs rond 40 graden onder nul!

 

Deze vergelijking is natuurlijk irrelevant voor baardagamen, daar deze niet in de Sahara voorkomen...

Maar de temperatuur daalt in het verspreidingsgebied van P. vitticeps in de winter regelmating onder nul ('s nachts). Natuurlijk zoeken ze beschutting op in holen en onder stenen ed. waardoor de temperaturen wat hoger zullen liggen, maar zowieso zal dit helemaal geen 18 graden zijn, dus ze kunnen best kouder.

 

dat vind ik net zo iets als bewust de lampen vervangen voor lichtere wattage om ze in rust te krijgen

 

Deze vergelijking is eveneens irrelevant daar je door geleidelijk aan het kouder maken van het terra de natuurlijke omstandigheden nabootst. Dat is heel wat anders dan het terrarium juist onnatuurlijk warmer maken 's nachts.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ben het met iedereen eens dat het temperatuur verschil tussen

overdag en s'nachts in het wild heel groot is.

 

Dit kun je echter niet vergelijken met nakweek baardjes in

terrariums.

 

De natuur is nu eenmaal niet na te bootsen.

 

Dus ik raad het aan om de temperatuur s'nachts minstens

tussen de 15 a 18 graden te houden.

 

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Het enige dat ik hier nog wil aan toevoegen

is dat als het terrarium binnen in huis staat het zeker geen problemen zal opleveren wat betreft te lage temperaturen

dus hoef je hier ook niets kunstmatig of wat dan ook aan toe te voegen om de warmte te verhogen

problemen zal je krijgen met buiten terra's maar daar hebben we het nu niet over h

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de Sahara is het 's nachts in de winter zelfs rond 40 graden onder nul!
Deze vergelijking is natuurlijk irrelevant voor baardagamen, daar deze niet in de Sahara voorkomen...

 

Ik weet dat baardagamen daar niet voorkomen, ik bedoelde het ook meer als indicatie hoe koud het kan worden in de woestijn aangezien ik de temperaturen van andere woestijnen niet ken.

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons in de terra's is het 's nachts ook gewoon tussen de 18 en de 20 graden.

ik denk dat het maar in weinig terra kouder wordt aangezien je temperatuur in je huis vast ook niet veel verder daalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×