Jump to content
Sign in to follow this  
mercedes

Ik Heb Een Paar Beginnersvraagjes

Recommended Posts

:lol: ik wil dus een hagedis, al heeeeeeel lang, en ik wil graag een baardagaam, maar ik heb een paar vraagjes:

 

is eem agaam goed voor een beginner?, want ik vind em echt geweldig.

 

hoe duur is een gemiddelde terarium en hoe groot moet die zijn.

 

wat kan ik beter nemen een mannetje of een vrouwtje

 

en hoe duur is het ongeveer per maand:)

 

 

haha en nu een heeeel af vraagje, heb je ook iets waardoor je die vieze krekels en zo niet aan hoeft te raken en moeten ze perse van die muisjes???

 

alvst bedankt!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mercedes

welkom op dit gezellige en informatieve forum

ik hoop dat je hier alle informatie zult vinden die je zoekt

maar dat gaat vast wel lukken

de antwoorden op de vragen die je nu stelt staan zoiezo al op het forum

maar nog even in het kort

als je een baardagaam wil lees jezelf dan goed in

dat je hier op de site bent zegt al dat je op de goede weg zit

je hebt een terrarium nodig van minimaal 100

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha en nu een heeeel af vraagje, heb je ook iets waardoor je die vieze krekels en zo niet aan hoeft te raken en moeten ze perse van die muisjes???

 

Als je een jong baardje neemt kan je hem mogelijk wel laten wennen aan ingeblikte krekels, die bewegen niet zo :P . Maar wanneer je een jong agaampje neemt weet je het geslacht niet. Het is dus kiezen of delen. En geloof mij, aan dat voeren van levende dieren wen je vrij vlot.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van ons krijgen bijna elke dag levend voedsel (volwassen, kleintjes elke dag)

we slaan welleens een dag over en ze worden zeer gevarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi!

Ja gbf daar heb je helemaal gelijk in met die jonge baardagamen. Die vreten je de oren af :lol: haha! ik koop ongeveer 20 a 25 doosjes krekels per 2 weken. Maar dan heb ik ook 22 jongen en 2 volwassenen. en daarnaast koop ik de groentes op de markt dus dat is niet het duurste. Ook heb je nog de kosten voor je energie. Dat is niet zo super veel en zeker niet als je maar een bak hebt. Ik heb er drie en daar zit zo samen ongeveer 400 watt aan lampen in. (tl's, spots en uv) En die branden zo'n 12 uur per dag. Ik zou dus ook niet precies weten wat een enkele baardagaam kost per week of maand. misschien ongeveer 50 euro per maand

(voedsel en energie) :huh: . Maar in de zomer kun je je geld uitsparen door zelf wat sprinkhanen te vangen. Ik woon vlakbij een dijk en daar zitten ze genoeg.

En echt over je angst voor die krekels ben je zo heen hoor. maar je kunt ze ook zo uit het bakje schudden.

Groetjes Stiek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef per week ongeveer 5 euro uit in de dierenwinkel, hangt natuurlijk een beetje af wat de prijzen in de dierenwinkel is maar ik koop twee doosjes krekels per week.

 

Daarnaast ben ik mssn 10-15 cent aan andijvie kwijt en hooguit nog een euro aan andere groente fruit.

 

Die 6-7 euro waar Kevin het over had klopt dus wel.

 

Ik heb trouwens 2 jonge baardjes van 4 maanden oud.

 

Groetjes Feiko :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een baardagaam is prima voor een beginner. ;) Lees wel effe reptie-farm.nl door zodat je een idee hebt wat je te wachten staat qua verzorging.

 

En wat de krekels betreft, daar was ik in het begin ook vies van en gebruikte daar een voederpincet voor. Omdat ik dat nogal lomp vond emt die grote pincet elke keer en omdat ik ze daarmee niet goed te pakken kreeg, ben ik ze maar met de hand gaan pakken.

 

Sprinkhanen pak ik w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×