Jump to content
Sign in to follow this  
wilden roos

Buiten Terraria Bouwen

Recommended Posts

hoi

 

ik las dat je ook een buiten tarraria kan hebben en ik zag er een in een boek gemaakt van gaas die te verplaasbaar was, zijn die ook geschikt voor baardjes of is dat niet goed voor ze ?

ik boedoel ze dan wel voor in de zomer.

met welken tempratuur kunnen baardjes eiglijk buiten gehouden worden overdag?

want het is bij ons nu 20 graden zou ik ze dan nog buiten kunne zetten ?

 

groetjes WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee 20 graden is echt te koud. Daarbij staat er een behoorlijk koude wind voor ze.

Ik zou het alleen doen als het echt tropisch is buiten en dan uit de wind zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat vind jij tropisch ?

onze thuin licht heel erg uit de wind en goed op het zuiden maar er zijn ook pleken die tot 's avons laat nog in de zon liggen.

maar is zo'n terraria nou wel goed voor in de zomer of niet, het was gewoon en groten gazen ruimten die op potjes stond en overdekt was tegen roofdieren en zo

hoe klein moetten het gaas zijn zo dat er geen voeder dieren door kunnen ?

 

groetjes WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi de temp mag echt niet te laag zijn 30 graden toch zeker wel van een warm terra naar 20 graden buiten is vragen om problemen

en ja uit de wind he

daarbij tocht is gevaarlijker dan wind

gaas is voor voedseldieren niet handig natuurlijk

en baardagamen kun je dus wel een tijdje buiten zetten

(onder toezicht) maar om ze echt dag en nacht buiten te houden zijn wel wat meer aanpassingen voor nodig dan alleen een gazen kooi

met dit jaar getijde niet aan beginnen om ermee naar buiten te gaan dan is vragen om problemen zoals longontsteking

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook afgelopen zomer een buitenverblijfje gebouwd wat simpel gewoon uit houten balken en gaas bestaat. Deze werd wel alleen gebruikt als 't echt bloedje heet weer was, en sowieso een steen d'r in leggen op een plek waar de zon constant d'r op schijnt zodat deze goed opgewarmd wordt.

 

Maar nu zou ik dat zeker niet meer doen nee, ik deed dat alleen als het richting de 30

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat vind jij tropisch ?

onze thuin licht heel erg uit de wind en goed op het zuiden maar er zijn ook pleken die tot 's avons laat nog in de zon liggen.

maar is zo'n terraria nou wel goed voor in de zomer of niet, het was gewoon en groten gazen ruimten die op potjes stond en overdekt was tegen roofdieren en zo

hoe klein moetten het gaas zijn zo dat er geen voeder dieren door kunnen ?

 

groetjes WR

Hoi ;)

 

zo'n kooi waar jij het over hebt is ideaal als buitenverblijf in de zomer daar het de zonnestralen doorlaat

wat de eerste vereiste is van een buitenverblijf voor de opname van vit D3

dus op echt zonnige dagen zoals we deze zomer er een paar gehad hebben

het is dus ideaal omdat het verplaatsbaar is zodat je het steeds kunt verplaatsen in de zon en ook zal het waarschijnlijk volledig dicht zijn dit om ontsnapping en bescherming tegen andere dieren te verzekeren

er zijn wel een paar zaken die je moet goed onthouden

dat zijn; geen tocht en steeds een schaduwplek voorzien dit tegen oververhitting

wat betreft voederdieren zal dit wel geen probleem vormen voor bv. springhanen maar beter is te voederen in hun normale verblijf

meestal zullen ze daar op dat moment geen aandacht aan schenken (ze zijn nl. met andere zaken bezig zoals de omgeving observeren)

zo een verblijf is natuurlijk niet geschikt om de dieren er een hele zomer in te huisvesten

dus hoogstens om in het zonnetje te plaatsen en met de nacht de dieren in hun normale verblijf plaatsen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook al dat het waarscheinlijk nu niet meer kon.

ik wil het inderdaat gebruiken als het echt heel heet is en allen voor overdag en dan 's nacht gewoon weer in hun normalen kooi zetten. want ik weet uit ergvaring dat het zomers 's nachtes heel koud kan zijn omdat ik dan vaak buiten slaap omdat het om mijn eigen kamer dan te warm is :rolleyes:

maar daar voor kan ik het dus goed gebruiken :D dus daar ben ik blij om

 

ggroetjes WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×