Jump to content
Sign in to follow this  
wilden roos

Vers Vlees

Recommended Posts

hoi :D

ik heb gelezen dat sommigen mensen ze ook katten brokjes geven of blik voer en ik vroeg me af of je ze ook vers vlees kan geven, dat is dan wel spesaal bedoeld voor katten en honden.

als dat kan zou ik het natuurlijk niet leken dag geven maar gewoon voor wat afwiseling.

 

grtjs WR :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Je kan ze ev. vlees geven, maar veel waarde hebben ze er niet aan, behalve dat ze ervan dik worden. Je kan dan beter een (nest)muis geven, dan hebben ze vlees+botten+ingewanden wat veel beter is.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de duidlijkheid dit voer bestaat ui gemalen helen dieren dus de meesten ingewanden en ook boten, want dat eten honden en katten in het wild ook vandaar <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je gewoon vlees bedoelde. :unsure:

Ik ken het soort vlees niet waar je het over hebt dan. Kijk eens op de verpakking wat er allemaal inzit.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat er niet echt op, wel dat er geen conserveringsmiddelen en kleur,- geur,- of smaakstoffen in zitten. je heb ook mederen soorten en er is er dan ook een waar allen vlees en bot in zit voor de rest zit er wel ook orgaanen in.

je hebt ook een aparten met allen maar pens daar zit ook geen bot in.

ik zou ze dan waarscheinlijk dan allen de kip geven en de rudvlees en de rest niet en daar zit echt alles in.

ik vraag me ook af of je er dan ook extra viteminen en calsium bij moet doen of niet, er zit inderval genoeg calsieum voor honden en katten.

dit heb ik van een ander form die over het geven van vers vlees aan honden en katten gaat vandaar dat ik dat weet.

ook weet ik dat het vlees van de kawlieteit is dat mensen het ook kunnen eten omdat het anders niet bij het menselijk voedsel mag liggen bus er zitten geen zieken dieren is of zo.

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kwalitatief goed voedsel is voor een hond zou er normaal genoeg calcium/vitaminen moeten inzitten. Je kan het eens proberen maar ik zou het slechts heel spaarzaam geven, om vervetting tegen te gaan.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens kattenvoer geprobeerd(eerst het vet erafgespoeld)maar hij moest het gewoon niet hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn middelgrote baardjes

eten graag geweekte kattenkorrels

men broer probeerde dit en ze schrokten dit opzei hij

hij gaf dit omdat onze griekse landschildpadden (hele kleintjesca.5cm) dat ook eten

 

grtz jelle

ben volgende week donderdag trug :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan weet ik in ieder geval dat ik het wel kan probeeren :D .

hou zie je eiglijk dat een baardje te dik of te vet is ? :huh:

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

eigenlijk kan je veel dingen proberen dit is niet alleen kattenvoer

je kan ook eens proberen met

kip, rundhart, wit van een ei, yoghurt enz....

hierbij moet je wel rekening houden dat dit extra's zijn die af en toe mogen dus geen hoofdvoer

ook opletten dat de stukken niet groter zijn dan 1/3 van de kop anders heeft dit problemen bij het slikken

je kan dit proberen maar of ze het lusten is een andere vraag natuurlijk <_<

mijn dieren althans niet

 

grtzzz :P Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet het eigeel ?

maar hoe kan je nu zien dat een baardje te dik /vet is ?

is er iets waat als mat staf kan gebruikt worden zo als je bij een paard of hond wel de ribben moet kunnen voelen maar niet mag kunnen zien. is er ook zo iets voor baardje ?

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb wel eens gehoord dat je als je ze kattenvoer geeft dat je dan seniorenvoer moet geven omdat daar minder zout in zit. Anders krijgen ze last van hun nieren.

De mijne willen het niet hebben in ieder geval. Zelfs nestmuizen willen ze niet.

groetjes stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit vers vlees zit geen zout toegevoegd zo als bij ander voer gebuurd.

maar even voor de duidlijkheid het is geen blik voer of broekjes maar echt onbeweerkt vers vlees, het is allen gemalen in wat kleiner stukjes.

het worde ingevroren bewaard en zal daar om niet bederven waar door het geen conzeveerings middelen in zitten :D . touwens katten voer is eiglijk ook te zout voor katten :angry: daar om hebben tegewoordig veel katten last van hun nieren op lateren leeftijd :(

je heb er ook kompleet voer van en dan zit er ook nog een beetje gepureden groenten bij, dus alles is natuurlijk :D .

 

grtjs WR :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×