Jump to content
Sign in to follow this  
mikeneneas

Nieuw Uit Antwerpen

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Al enkele weken bezitten wij een baardagaam. Deze hadden we overgekocht van vrienden die hem als mannetje gekocht hadden. Vanmiddag zijn wij bij Marc en Berlinde geweest en een vrouwtje gekocht. We hadden al heel het land afgereden op zoek naar een vrouwtje voor onze Kasper. De introduktie ging goed, geen ruzie, maar Kasper begon met zijn armpje te wuiven. Ojee, toch nog maar eens checkken, en ja hoor, Kasper blijkt ook een vrouwtje te zijn ....

Er zit niks anders op om nu op zoek te gaan naar een mooie man. Kasper zullen we een andere naam moeten geven. Het vrouwtje dat net bij ons is heeft vanmiddag een naam gekregen, Madonna !

Ik ga zo vlug mogelijk foto's zetten op de fotopagina.

 

Groetjes,

 

Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben ondertussen een naam gevonden voor "Kasper". We noemen haar naar "the sparkling diamond" in de film "Moulin rouge" : SATINE ! En eerlijk, ze moet niet onderdoen voor Nicole Kidman :D:D:D

Foto's volgen hoor ....

 

Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier op dit gezellige en informatieve forum.

En zekers gauw fotos plaatsen hoor ben benieuwd naar jullie vrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Michel,

 

welkom op dit gezellige forum!

 

hopelijk vind je hier alle info die je zoekt ;)

 

veel plezier hier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michel,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

Dat is nog eens een verassing, twee vrouwtjes. :)

 

Het zoeken naar een mannetje zal niet zo moeilijk zijn.

 

Nog veel plezier op het forum.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi hoor dat jullie ook de weg hebben gevonden naar dit gezellige forum.

 

Suc6 met de baardjes!

 

Greetz Margreeth ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal !

Wij zijn vandaag in Olen geweest en konden het niet laten om langs het Dierenparadijs te gaan. Daar zitten uiteraard mannen genoeg, de eigenaar zei dat we geluksvogels waren dat we 2 vrouwen hebben. Hij vond het uiteraard een heel grappig verhaal. Daar zat een man, een mooie rode, maar er ontbrak een stuk van zijn staart. Wij zien niet zo nauw en vonden hem zo zielig en alleen dat we het niet konden laten hem mee te nemen. Onderweg naar huis al een naam bedacht, er kwamen er veel de revue gepasseert tot we op de naam "OZZY" kwamen.

Thuis gekomen even laten wennen en na een half uurtje de bak in bij Madonna en Satine. Nu na een uur is er reeds een koppel gevormd, Ozzy had interesse in Madonna en begon gelijk te imponeren. Mijn vrouw dacht dat hij haar ging opeten. Paniek allom... Maar dat keerde vlug, nu zit Madonna achter hem aan en kruipt zo op zijn rug en rijdt met hem mee. Dat komt hier nog dik in orde. Verder nog wat in het oog houden. Satine begint ook met haar pootje te wuiven, maar komt voorlopig nog niet van haar stok.

Ik ga nog wat foto's nemen en beloof jullie dat die er in de loop van de dagen zullen opstaan !

Madonna en Satine zijn niet van de kleinste hoor, ze zijn rijp genoeg.

 

greetz

 

Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allereerst is een baardjes pas uitgegroeid als ze zo,n anderhalf tot twee jaar zijn

zijn die van jou al zo oud en dus uitgegroeid??

en begrijp me niet verkeerd ik wil je niet aanvallen

maar niet echt verstandig nieuwe dieren zomaar zonder quarantaine periode bij elkaar te zetten

wat als een van de dieren ziek is dan worden ze dat dus allemaal

al met al vind ik het niet echt verstandig

maar ok dat is jou keuze

die ik dus niet goedkeur

maar ik wens je in ieder geval veel succes met je baardjes

ik hoop dat je je wel bewust bent van de gevolgen als je kweekt he

dus eieren mogelijk wel drie legsels van

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

Welkom op het forum

en veel plezier met de baardjes

groetjes marianne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi en welkom op dit leuke informatieve forum,

 

Veel plezier,

 

Greetzzzz Samantha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Welkom op het forum! ;)

 

Zoals gbf al aangaf, hoop ik ook dat je goed voorbereid bent op de kweek en dat je dames oud genoeg zijn. Een quarantaineperiode was inderdaad verstandig geweest, zeker als je een dier uit een dierenwinkel koopt.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terechte kritiek, en al goed maar. We waren echter wel goed voorbereid dacht ik. De eerste die kwam was Satine, die komt van vrienden en hadden we al 3 maanden daarvoor besproken, we hebben haar dus kunnen volgen. De tweede was Madonna en zij komt van retiefarm, ik twijfel er geen minuut aan dat die mensen een ziek dier zouden verkopen. Een baardje dat daar het minste vertoont dat niet normaal is gaat appart. Tenslotte kwam Ozzy, die zit ook al 2 maanden appart en werd nauwlettend in de gaten gehouden door de mensen van dierenparadijs. Als we aan iets beginnen bereiden we ons goed voor. Toegegeven dat we een beetje laks zijn geweest om aan te nemen dat Satine een man was. De ouderdom van beide dames zit goed hoor, ze zijn allebei net iets ouder dan anderhalf jaar. Ozzy wordt geschat, althans door mij, op 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi begrijp me goed

we kennen marc goed genoeg om te weten dat hij geen zieke dieren verkoopt

maar realisseer je goed dat marc de mensen van dierenparadijs en iedere andere niet in een lichaam kunnen kijken

als een dier ziek toont is hij al goed ziek althans bij reptielen

daarbij heeft een dier altijd wat flagelaten en dergelijke bij zich door stress van een verhuizing kunnen deze opspelen

wij handelen meestal als volgt bij aankoop van nieuwe dieren

we kopen een dier zetten deze thuis apart en laten dan mestonderzoek doen

als dat goed is beslissen we of we het dier samen plaatsen vaak bepalen we dat aan de hand van waar we het dier vandaan hebben en hoe het daar verzorgt werd

als mestonderzoek goed is en het dier komt van een betrouwbaar iemand af zetten we het bij een soortgenootje

en als we twijfelen blijft het dier apart

we nemen liever het zeker voor het onzekere

maar ja ze zitten nu bij elkaar

dus het eventuele leed is toch al geschiet

nu maar hopen dat het allemaal meevalt

eventueel mestonderzoek laten doen is altijd aan te raden

ze zitten al bij elkaar dus je hoeft maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michel ;)

 

Welkom hier

als ik het zo lees heb je eigenlijk geluk bij een ongeluk

het is trouwens beter als je van plan bent te kweken om twee dames te nemen

zodanig dat de vrouwtjes wat op adem kunnen komen

want die baardmannetjes kunnen er wat van hoor :D

ik wens je nog veel suc6 op je zoektocht naar een geschikt mannetje

maar langs de ander kant wil ik je wel waarschuwen dat er bij het kweken heel wat komt bij kijken en alles niet van leien dakje loopt

dit kost veel tijd en energie en brengt ook nog eens extra kosten met zich mee

 

 

grtzzz :P Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×