Jump to content
Sign in to follow this  
maxpool

Cricket Keeper...

Recommended Posts

Hey,

Ik zag dit laatst op een beurs

5996_39101.jpg

 

Heeft iemand hier al ervaring mee? Het is de bedoeling dat je de krekels erin gooit en dat ze dan in de buizen gaan zitten. Dan haal je een buis eruit en schud net zoveel krekels eruit als je wilt. Dit schijnt te werken en het probleem met de ontsnappende krekels zoud an ook opgelost zijn. Lijkt mij wel handig.... Heeft iemand dit al?

 

GrtzZz Max

 

Ps: weet niet of er al ergens een topic staat hierover maar zag em niet i.i.ig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...en volgens mij kan je dan ook vitmanine en kalk poeder in de buisjes gooien maar dat weet ik niet zeker........

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hem al gezien maar zou niet weten hoe het allemaal in zijn werk gaat. Zou er dus ook graag meer info over willen.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

...verder niemand die hier ervaring mee heeft tot nu toe? Dan denk ik dat ik het maar gewoon ga proberen. Ben namelijk zat van die ontsnappende krekels <_<

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken die dingen ja ik vind ze zelf onhandig!.

 

. er zitten buisjes in die donker zijn daar gaan de kreekels in zitten en kan je in je tarrarium leeg kloppen en is bedoeld om onsnaping tegen te gaan, maar het buisje is aan 1 kand oopen dus je moet er snel je vingen op doen.

en dan met 1 vinger op de buis kan je aan de bovenkand klepje open doen en daar de vitaminen in doen en snel weer dicht( met 1 hand he)

 

moraal: kut ding hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben hem sinds de beurs in maart in roosendaal en de krekels doen het er prima in. Ook de buisjes werken prima gewoon een handerop en klaar.

Als je de kalk klaarzet open en met een lepel erbij dan mik je een lepeltje calc in de buis ff schudden en dan in je terra.

Ik gaf erder geen kalk en nu sinds elmo wel.

En het werkt echt prima.

Wel hebben we de klepjes die niet gebruikt worden dicht geplakt slimme krekels weten er dan uit te ontsnappen.

 

Greetz Margreeth.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hebben hem sinds de beurs in maart in roosendaal en de krekels doen het er prima in. Ook de buisjes werken prima gewoon een handerop en klaar.

Als je de kalk klaarzet open en met een lepel erbij dan mik je een lepeltje calc in de buis ff schudden en dan in je terra.

Ik gaf erder geen kalk en nu sinds elmo wel.

En het werkt echt prima.

Wel hebben we de klepjes die niet gebruikt worden dicht geplakt slimme krekels weten er dan uit te ontsnappen.

 

Greetz Margreeth.

en dan is het de bedoeling dat je de krekels vanuit het buisje in je terrarium laat lopen??????

ik laat nooit krekels los in mn terrarium lopen dus is geen optie voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esther,

 

Ja wij dus wel.

We voeren niet uit de hand maar ze vangen ze lekker zelf, goed voor de conditie!

 

Maar iedereen moet zelf natuurlijk kijken wat voor hem of haar handig is!

Je moet er wel ff flink voor betalen voor die bak 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ik gebruik een gewoon plastiek terra die ook in de handel is te verkrijgen

je kan natuurlijk ook een andere bak nemen bv. oud aqaurium

deze ligt bezaaid met eierdopjes of wc rolletjes

als ik ze ga opvoeren

neem ik een bokaal (met poeder) zet die in het plastiek terra en schud er een paar eierdopjes boven uit tot ik genoeg krekels heb

dekseltje erop en schudden tot de krekels wit zien van het poeder

en opvoeren

deze methode pas ik al jaren toe en vindt ikzelf perfect

de cricket keeper zal wel evengoed werken

maar daar zit dan weer een commercieel geurtje aan vast

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik denk dat ik het toch maar ga proberen....Het klinkt wel OK. En dat met die vingers op die buisjes daar vind ik dan wel iets op. Ik zit nu namelijk elke ochtend met mn suffe kop met een pincetje te pielen in een krekelsbakje (zoals je em in de winkel koopt) en dat is al helemaal nikt, ze ploppen dr zo uit. In ieder geval bedankt voor de reacties....

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Max ;)

 

het beste is je krekels over te plaatsen naar een groter verblijf bij je thuiskomst

op deze manier kan je ze ook het beste bijvoederen

want krekels voeder je eerst een dag of twee op

zodat ze genoeg voedingswaarde krijgen

dan hoef je ook niet achteraf in dat kleine bakje naar krekels te vissen met een pincet

want dat is naar problemen vragen, zo ploffen ze er zeker uit

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd dat heb ik gemerkt. Ik flikker ze allemaal in een aquarium denk ik. Maar ik gooide zowieso al fruit en andijvie bij de krekels in hoor dus voedingwaarde hadden ze al wel. Maar idd thnx voor de tip. Ik ga nu eerst ff dat met een aquarium proberen...en anders kan ik altijd nog die kricket keeper proberen...

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Ik heb overlaatst zo'n bakje gekocht en ben er super content van. Ik heb even kort beschreven hoe ik et gebruik:

 

Als de bak leeg is maak ik hem schoon.

Ik doe er wat vers gras, zemelen, fruit of andere vedingswaren in.

Ik doe het deksel erop maar de buisjes niet. Als de buisjes er niet inzitten zijn er klepjes (zit erbij) die de gaten dicht houden.

Je doet je krekels die je juist gekocht hebt erin en laat de bak voor en dag zonder buisjes staan. Als de krekels slecht gevoerd zijn door de leverancier kunnen ze eerst lekker smullen. Dit scheelt mij ongeveer 15 a 20% van de stertegevallen.

De dag erop kan je de buisjes erin steken.

je zal wel zien dat ze er allemaal inkruipen.

Als je nu je reptielen wil voeren trek je gewoon zo'n buisje eruit en je schut ermee.

Zo kan je gemakkelijk regelen hoeveel krekels je wil voeren aan je reptielen.

 

Als je veel krekels hebt en je wil de bak toch even schoonmaken of een beetje vers voer erinleggen, dan trek je aan die buisjes, maar trek ze er niet helemaal uit. Laat ze zo'n 5 cm erin zitten.

Dan kan je het luikje op de bovenkantopen doen en kan je gemakkelijk met je hand in de bak.

 

Wil je de buisjes een uitkuisen. Trek ze 1 voor 1 eruit. Doe het luikje aan de bovenkant open en schut met het buisje erin. De krekels vallen eruit en ja kan je lege buisje proper maken.

 

Ik zou niet weten wat ik zonder moet.

 

Ik heb ook gelezen dat er zijn die hun vinger op het buisje moeten houden om ze niet te laten ontsnappen, maar dat is helemaal niet nodig. Je laat gewoon je kop zien en ze kruipen allemaal dieper in het buisje:D .

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders vraag je het maar. ;)

 

Groetjes reptile lovers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×