Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Luchtvochtigheid

Recommended Posts

Ik heb als decoratie een leuk setje van een thermometer en een hygrometer gekocht. Nou keek ik even op de hygrometer en daar staan 4 gedeeltes op; desert, moderate, semi-tropical, tropical. Nou staat hij bij mij rond de 70% dus semi-tropical en als ik gesproeit heb loopt hij op tot 80% en dat is al tropical. Desert is 0-22%, hoe kan ik de luchtvochtigheid verlagen??? Ik heb er een waterbakje in staan maar eentje loopt daar af en toe wel doorheen (mssn per ongeluk :P ).

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk! :huh:

Normaal moet je voor een luchtvochtigheid van 70% een tropisch regenwoud terrarium hebben waar veel gesproeid wordt en waar veel planten instaan!

 

Staat het waterbakje misschien in de buurt van de lamp waardoor het water snel verdampt?Wat is je bodembedekking?

 

Hoe dan ook, die luchtvochtigheid moet een heel eind naar beneden voor baardagamen want zo ga je problemen krijgen!

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik ben ook benieuwd naar je bodembedekking

en is het een volglas terra??

zijn je ramen vak beslagen want met een luchtvochtigheid van 80% zou je dat wel moeten hebben denk ik

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een volglas terra met desertzand erin, de lamp hangt rechts en het waterbakje staat links. Voor zover ik weet zijn de ramen nog nooit beslagen geweest. De hygrometer hangt wel pal boven het waterbakje dus dat kan mssn een oorzaak zijn, ik heb het waterbakje er nu uitgehaald om te kijken of hij zakt en als dat zo is probeer ik het met waterbakje maar dan met de meter op een andere plaats en anders moeten ze maar zonder waterbakje....

 

i.i.g. bedankt voor de reacties

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Heb je in verhouding met je terra ook een groot waterbakje? Als je bijv in een terra van 120x50x50 en bakje zet van 60 cm doorsnee dan gaat de luchtvochtigheid idd wel snel omhoog. Als dit het geval is dna zou ik er een kleiner waterbakje in zetten en dan de hygrometer erbovenweg halen. Baardjes hebben in principe geen waterbakje nodig mits je de dieren vaak besproeit en een ''drink'' gelegenheid geeft door bijv. druppels op het glas waarvan ze kunnen drinken. Ik geef mijn dieren ook wekelijks een badje.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

Ik zou eerst proberen om de hygrometer of het waterbakje te verplaatsen. Als de luchtvochtigheid nog steeds hetzelfde blijft dan zou ik het waterbakje verwijderen en de dieren vaak besproeien en in bad doen....

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×