Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Schuilplaats

Recommended Posts

Wat wordt er precies bedoeld met schuilplaats? Een plek in de schaduw of een plek waar ze zich echt kunnen verstoppen?

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Met een schuilplaats bedoelen ze een plek waar het dier kan ontsnappen aan de hitte(dus de plek moet koel zijn), waar het dier zich kan verstoppen als zijn soortgenoot te dominant word (kan gevechten voorkomen) , het dier kan er in gaan slapen en soms gaan ze erin liggen als ze ziek zijn. Ook kan ze er eieren in gaan leggen!

 

Je kunt een schuilplaats maken door middel van boomstronken, stenen, leistenen of een kant en klare schuilgrot.

 

Hier een foto van een van mijn schuilplaatsen:

vrouwtjeschuilplaats.jpg

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een kant en klare schuilplaats gekocht maar aangezien ik twee baardjes heb moet ik er nog een maken en die ga ik zelf cre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb ze eergisteren (01-09-'05) gekocht. De schuilplaats heb ik vanmorgen pas neergezet maar ik heb vanaf het begin al het idee dat ze zich op hun gemak voelen, ze sputteren niet tegen als je ze wilt pakken en als ze bij je zitten blijven ze of rustig zitten of ze kruipen over je heen. Ik heb ze de eerste dag wel met rust gelaten.

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is heel mooi. Soms dan zijn ze helemaal van slag en eten dan ook niet en liggen de hele dag maar een beetje in de schuilplaats. Ik heb wat foto's gezien van je baardjes. Ze zien dr mooi en gezond uit. Veel succes dr mee.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×