Jump to content
Sign in to follow this  
Beertje1969

Heimwee?

Recommended Posts

Hallo!! allemaal.

Zoals jullie misschien wel weten is mijn mannetje Cera al een paar weken bij ons weg, nu ben ik gebeld(EINDELIJK) door die dame die Cera heeft gekocht, blijkt dat Cera down is ik bedoel slecht eten, beetje rondhangen ed. hij heeft geen fut zal maar zeggen.

Nou is het zo dat ik nog Bekkie(vrouwtje) heb, en die doet precies hetzelfde!!!!

VRAag: kan het zijn dat die 2 elkaar missen??? want dit vindt ik heel zielig voor Cera!! en voor Bekkie natuurlijk!!!!

Ze heeft me gevraagd of ze evt Bekkie ook mocht overnemen zodat Cera weeer happy word samen met bekkie, nou heb ik met haar afgesproken, dat we het nog een week aankijken hoe het gaat met ze en dan elkaar bellen, maar als hij dan nog zo down ( en bekkie ook) is betekend dat ik dan Bekkie moet herenigen met haar man!!!

Graag zou ik advies van jullie weten of dat voor komt dat de ene weggaat of sterft dat het met de ander niet goed gaat?? want ik wil ten alle tijde dat dit goed komt!!

mvg Brenda

Plz Help!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou kunnen, maar ik weet daar niet zo veel over.

 

ps het is me duidelijk dat jij de namen van Platvoet gebruikt, ik vind het zelf ook wel leuk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Sem!!hahahah Ja leuk he die namen, ik heb gewoon wat met die tekenfilm, als ik later ooit een ander dier heb ga ik er gewoon mee verder!!

dan heb je nog fladder, en punt, platvoet enz hahahahha alleen mijn parkiet heet Japie die had ik eigenlijk fladder moeten noemen hihihihihiih

grtjs Brenda

japie21.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga de mijne ook namen uit de tekenfilm geven, maar niet die van fladder of punt of bekkie of cera of platvoet maar andere :D

 

ja inderdaad de foto maar dat maakt niks uit.

 

maar ik kan je echt niks zeggen over dat heimwee gedoe sorry :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sem dat geeft niet hoor dat je het niet weet , er zijn misschien andere die er wel wat van weten, zo,leren we weer eens wat ja toch????:)

grtjs, Brenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Het zou kunnen dat ze elkaar (of toch gezelschap) missen! Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar ik heb het wel al meermaals gehoord. Dit is alleszins geen natuurlijk gedrag daar baardagamen in de natuur solitaire dieren zijn!

 

ps. de tekenfilms van platvoet en zijn vrienden zijn ook mijn favorieten :rolleyes::D

Je ziet, het zit er al van kleins af in! B)

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha nog eentje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, mijn ervaring is dat baardjes zich wel degelijk aan mekaar hechten want mijn killer en lady hebben een paar dagen gescheiden gezeten en waren ook futloos en wouden niet eten. nu ze weer bijmekaar zitten gaat het super!!!! ze eten samen,zonnen samen echt geweldig om te zien!!!

 

greoetjes Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik denk dat het best kan dat ze iemand missen

maar het kan ook goed dat ze de omgeving missen

soms merk je dat een baardje het niet helemaal lekker doet

ik had er bijvoorbeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg, zou Cera ook mij missen??Kan dat ook??

Dat zou heel maf zijn!!!

Ja misschien moet ik ff bekkie haar terra veranderen, haar warmte lamp hangt rechtsa en haar uv links , kan ik dat ook veranderen?? Misschien vindt ze dat helemaal niet prettig..

Maarja ik wil niet dat Cera er onderdoor gaat. en Bekkie ook niet!!... zaterdag bel ik haar weer en dan bespreken we hoe de week is geweest, misschien moet het ff inderdaad slijten, ik weet het niet anders.

want bekkie ziet er ook uit als een zielig hoopje baardagaam, ze eet bijna niks..

Ik w8 gewoon zaterdag af, gaat het dan nog niet goed, dan neem ik toch mijn beslissing, kijk ik ben gek op allebij, en ik had ze eigenlijk niet uit elkaar moeten halen, als het beter gaat met Cera met bekkie erbij dan sta ik ze dat niet in de weg, het gaat uiteraard om het welzijn van het dier en niet van mij, ik bedoel ik overleef het wel misaschien hun niet, maarja ik zoals ik al zei, zaterdag bellen en dan hoor ik verder, en ik hou jullie op de hoogte, groetjssssss

Brenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat alle dieren aan elkaar gehecht raken als ze een tijdje met elkaar hebben geleefd. Nu is de keus aan jou; of wachten tot ze er weer bovenop komen of ze herenigen.

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×