Jump to content
Sign in to follow this  
Luuk

Gevonden Baardagaam

Recommended Posts

Vandaag heb ik voor bij ons op straat een hagedis gevonden. Omdat hij er een beetje raar uitzag dan die we hier welleens zien in de zomervakantie heb ik hem gevangen met net netje. Na wat opzoekwerk op het internet weet ik zeker dat het een baardagaam is. Volgende week vrijdag breng ik hem naar een dierenspeciaal zaak. Omdat ik hem dus nog een weekje moet hierhouden heb ik wat vraagjes.

 

Hij is ongeveer 20 cm lang en bij zit nu in een oud terrarium van een vriend. Dit is 40x20x20. Is dit groet genoeg voor een weekje? Op de grond heb ik los wit zand gelegt met wat stenen en houd erin waar hij op\onder kan zitten. Ook heb ik er een schoteltje water in gezet en een 10 watt lamp erboven gehangen. Is dat genoeg? En kan ik hem voor een week maden die we thuis voor het vissen gebruiken??

 

groeten Luuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

tien wat is helamaal niet genoeg, en de terrarium ook niet. je moet zo'n 30 graden behalen en op 1 plaats -+40, de terrarium is normal niet groot genoeg, maar voor een week weet ik niet. bwa ja, maden is geen probleem, geef hem ook wat groenten(bv sla) ander waar woon je je kan hem bij mij zetten(mijn agam kan wel een vrientje gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook proberen om briefjes op te hangen in de buurt om te vragen naar de eigenaar, ik neem ten minste aan dat hij niet vanuit Australie is komen lopen en dat hij ergens een terrarium-thuis heeft. Dus misschien is iemand wel op zoek naar zijn agame....

 

Groeten,

Teun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Luuk.

 

Voor een weekje kan de baardagame best wel in het genoemde terrarium.

Probeer een temperatuur van ongeveer 30 graden in het terrarium te halen.

 

Het voeren van vismaden raad ik te strengste af.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi luuk ben heel benieuwd hoe het is afgelopen met die baardagaam

weet niet fo je hier nog welleens komt

maar ik zou een update wel leuk vind

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×