Jump to content
chris

Help Mijn Baartjes Doen Vreemt

Recommended Posts

Aan iedereen die dit berichtje nu leest,

vandaag heb ik mijn baartjes zoals elke dag natgespoten met een beetje water en daarna ben even weggeaan toen ik terug kwam zag ik 1 van mijn baartjes helemaal stil liggen op een tak. eerst dacht ik dat hij dood was. Ik pakte hem uit het terrarium en hij voelde helemaal koud aan. ook me andere baardje bewoog weinig (normaal zijn ze juist levendig als ik ze oppak). Ook zijn ze volgends mijn idee veel donkerder van huidkleur. Ik heb ze laatst van krekelmaat 6 naar 8 gevoert wat ze volgends mij makkelijk aankunnen. heeft iemand een idee wat er met mijn beesjes aan de hand kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi chris

hoe oud zijn je baardjes???

heb je iets aan hun terra veranderd???

heb je gesproeid met een schone planten spuit???

hoe groot is je terra??

hoe warm is het in je terra??

geef je je baardjes kalk??

en geef je ze vitamine,s??

geef je ze nog andere voedseldieren dan krekels???

heb je ze al een lauw/warmbadjegegeven voor eventuele verstoppingen???

zijn ze pas verveld??

en wanneer heb je voor het laatste mestonderzoek gedaan???

even wat vragen die een beter beeld geven van de omstandigheden

sterkte

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet hoor, maar het lijkt erop dat ze het gewoon te koud hadden. Ik doel op de donkere kleur waar je over sprak. Wanneer deze dieren afkoelen neemt de aktieviteit af, en kleuren ze donker om meer warmte op te kunnen nemen.

 

Hadden ze hun lichaam wijd en plat gemaakt?!

 

Ik ben geen arts, en verstand heb ik al helemaal niet. Maar het leek mij een logisch verhaal :rolleyes:

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatie over mijn baardjes: ze zijn geboren op 30-05-2005, ik heb niets verandert in het terraria , ik heb ze natgespoten met schoon nat water uit een schone plantenspuit. mijn terraria is 120X40X80 . Ze krijgen als extra over de krekels reptocal van het merk Tetra.verder hebben ze 2 warmte spots van 40 watt in het terraria en een uvb lamp erin hangen. ook hebben ze nog een warmte steen. ik heb ze laatst een lauw bad gegeven. Maar ik vermoet ook dat ze tijdelijk koud waren omdat ze nu weer levendig zijn en een goeie kleur hebben. Bedankt voor jullie hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou laten we hopen dat dat het was

in ieder geval fijn dat het nu weer goed met ze gaat

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×