Jump to content

Recommended Posts

hallo,

 

allereerst waanzinnig leuk zo,n forum

 

ik ben raymond ,39 jaartjes jong en woonachtig in rotterdam ...

heb m,n vroegere hobby baardagamen weer opgepakt .

heb momenteel 5 terrariums staan voor m,n 8 baardjes,echt waanzinnig :3 mannetjes en 5 vrouwtjes (2 van 3 maandjes).

 

heb tevens gelijk de vraag aangezien ik vanaf morgen een mannetje op gaat vangen omdat ze er niet meer voor zorgen .

 

ik heb sinds afgelopen vrijdag een mannetje bij een vrouwtje gedaan in het terrarium maar ik merk dat hij sinds zaterdag al niets meer eet terwijl hij het anders aanviel .ook z,n gedrag is best wel anders .

mijn vraag is eigenlijk,""zou ik hier wel goed aangedaan hebben en hoelang moet je dit de tijd geven zodat ze er aan kunnen wennen .de bak is 120x50x50 dus 2 kan wel lijk mij

 

hoor graag jullie mening hierover

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey welkom op het forum ! :cheer:

leuk dat je je direct hebt voorgesteld !en als je

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel

 

z,n gedrag is gewoon anders,tja loop echt tegen de ruitjes te tikken en graven en hij zit z,n eten niet achterna (dat is nog het grootste vreemde gedrag :lol: )

 

van de ene ben ik zeker dat het een vrouwtje is en van het mannetje niet echt

 

het gedrag naar het andere baardje is het probleem niet,liggen momenteel lekker op elkaar en geeft geen problemen .

 

misschien dat hij toch iets meer aandacht nodig heb,ik heb hem tenslotte ook nog niet zo erg lang(week of 3 ) en was echt verwaarloosd .

 

ik hoop wel dat het goed gaat want anders heb ik 6 bakken staan en m,n huisje is al niet zo groot.

met recht ben ik aangestoken met het baardjes virus

 

zal eens fotos maken die ik dan kan plaatsen

 

gr.raymond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Raymond :cheer:

 

Fijn dat je je even hebt voorgesteld en de hobby terug hebt opgenomen.

 

Het is en blijft een aparte hobby, die je blijft achtervolgen.

 

Nu wat je vraag betreft, hoe oud zijn deze twee baardjes die je nu bij elkaar geplaatst hebt?

 

Veel plezier hier ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

tja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet maar volgens info zou het vrouwtje nu 4 jaar moeten zijn en het mannetje iets van 2 jaar .dit allemaal wel naar info die ik gekregen heb bij aanschaf ....

 

gr.raymond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij niet te paardriftig wordt zal dit weinig problemen geven.

Anders zal je ze toch nog moeten scheiden.

Of je zou er nog een tweede vrouwtje kunnen bijplaatsen zodat zijn aandacht naar beide dames kan gaan.

Zijn gedrag die hij nu vertoond is gewoon nog zijn plaats zoeken, maar dat komt wel goed ;);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum. Heel veel lees plezier en wij zijn gek op foto's :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom hier op het forum! Veel lees en post plezier toegewenst!

Inderdaad,als het mannetje te graag zou paren, zeker 2 vrouwtjes bij het mannetje zetten.

Wij blijven hier thuis nog altijd opteren om de mannetjes te scheiden van de vrouwtjes, enkel om te paren mogen ze samen.

Misschien kan je eens een duidelijk foto posten van de staartbasis, onderaan, misschien kunnen wij wel zien of het een mannetje of vrouwtje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Raymond,

 

Van Harte Welkom op het forum. :cheer:

 

Nog veel lees en postplezier. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, net dus weer m,n nieuwe bak opgehaald met mannetje .denk dat hij het bij mij een stuk beter gaat krijgen pffff.zat daar maar in een kale bak zonder eten en licht,was ijskoud .gewoon zielig

maar goed, hij zit nu lekker in een bak van 100x50x50 en zo te zien best wel naar z,n zin

 

ik zal morgen eens foto,s erop gaan zetten van de bakken

 

fijne avond verder

 

gr.raymond

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn benieuwd, alvast succes met de nieuwe bewoner ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×