Jump to content
Sign in to follow this  
sem.1

Achterwand

Recommended Posts

ik ben op het idee gekomen om de achterwand te maken van gips, want het is stevig, je kunt er makkelijk "platvormen" mee maken, de krekels kruipen en niet in, het is makkelijk te bevestigen en je kunt het goed een kleurtje geven.

 

nu wou ik weten of dit goed is en of er nadelen zijn :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou gips niet te snel gaan afbrokkelen

ik zou er dan echt verstevigingen in maken en er een laag tegellijm over heen aanbrengen om het harder te maken

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip.

ik zal eerst kijken wat het aankan, dan weet ik pas of er tegellijm op moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sem,

 

gips is een redelijk zacht middel. Je kan het steviger maken door verband in de gips te dopen en deze over bijvoorbeeld je achterwand te leggen.

 

Zelf heb ik een achterwand gemaakt van PUR-schuim en een aantal lagen tegellijm. Dit geeft een mooi effect, maar ook tegellijm kan snel afbrokkelen. Dit gebeurt vaak bij een slechte ondergrond, waarbij de ronde vormen van PUR-schuim dus ook horen.

 

Veel succes!

 

Grts Martin :)

post-2-1124047910.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou bij ons op school moesten we een werkstuk van gips maken, we moesten het schoolgebouw namaken en het was zeer stevig.

 

en het is een hele mooie achterwand die van jou, dat ga ik ook maar eens proberen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sem,

 

ik weet zeker dat je met gips ook zeer mooie dingen kan maken. Het is ook wel vrij hard, maar mijn voorkeur gaat uit naar tegellijm omdat dat meer bestand is tegen de toch wel scherpe nagels.

 

Ook wel leuk om te weten, en dat terwijl ik mezelf daar mee tegen spreek. Hoe harder, hoe breekbaarder. Dus dan zou gips weer beter zijn <_<

 

Maak er maar wat moois van, het lukt je toch wel! :P

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt,

en het gaat zeker lukken en het woord mooi ik stuur wel een foto als mijn terrarium klaar is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×