Jump to content
Sign in to follow this  
Roel

Terrarium

Recommended Posts

Hallo ik heb net een nieuwe bak van 100x55x70 gekocht en nou zit ik te zoeken welk wattage van de lampen het beste zullen zijn ?? de reptielen zaak zei hier tegen mij 1 van 60 en 1 van 40 ik vind dit erg laag omdat hetzelfde wattage in een bak van 100x50x50 zit bij mij.

Ik had een temp meter gekocht ( dacht ik ) blijkt het 1 oft andere luchtvochtigheid meter te zijn :D

 

gr roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hygrometer dus ;)

nee dat word moeilijk aflezen als je de temperatuur wilt weten :D

denk dat je met die wattage,s goed in de buurt zit hoor

het is een kwestie van even testen met de wattage,s wat het beste werkt

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou niet weet welk wattage je moet gebruiken, kan je altijd een hogere waarde nemen, en dan een snoerdimmer tussen je snoer maken. Je kan dan op diverse plaatsen de lichtsterkte veranderen tot de plaatsen de juiste temperatuur bereiken. Dit werkt natuurlijk alleen bij niet voorgeschakelde gloeilampen.

 

Succes, Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie gbf dan ga ik nu alsnog een temp meter halen en dan zullen we zien welk wattage het beste is

 

gr roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn terra is 100x50x50 en ik gebruik hetzelfde wattage

dus zal dat wel goed zijn voor jouw he

owh ja ik gebruik een klein weerstationnetje op mijn terra(10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Je kan voor iemand anders nooit zeggen wat het wattage inzake verwarming zal zijn. Hier spelen verschillende factoren mee : het materiaal waaruit de bak is opgebouwd, de kamertemperatuur, het soort lampen ed. meer.

Misschien een tip : indien je niet werkt met de grote lampen zoals Powersun en T-rex kan je beter halogeen of persglaslampen gebruiken ipv gewone spots. Deze geven voor hetzelfde wattage meer warmte en veel meer licht.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij gebruiken gewone halogeenspots,

in onze bak van 130x50x50 hebben we 1 lamp van 35w hangen en 1 van 20, en met die van 35w halen we vlot de 40 graden.

 

 

greetz kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in mij HOUTEN bak van 1.60/60/60 een lamp van reptisun van 60 watt en aan de andere kant een 100 watt uv lamp van ter nog wat, speciaal voor het uv licht en een hoge temperatuur. op beiden zitten dimmers om de temp wat aangenamer te maken . recht in de bak is het 28 graden en links 35 graden, tevens heb ik dus ook eeen hygrometer geplaatst en hele systeem werkt prima :D

 

 

suc6, groetjes Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der zit nu een lamp in van radium 100 watt onder de lamp daar is het 39 C en aan de andere kant een lamp van 60 watt en daar is het 34 graden algemeen is het 30 en onder de rotse schuilhok is het 24 graden lijkt me goed tog

 

Heb het vrouwtje vanavond opgehaalt mijn man zag haar en die werd helemaal gek als je de kleuren nu ziet van de mannelijke baardagaam is niet normaal knal geel met zwarte flanken en een zwarte krop pragtig alleen jammer dat hij nu niet meet stil kan zitte :S nu me moeder nog overhalen dat ik een keer een nestje mag maar dat moet lukke :D

zal ff me foto camera opzoeken

 

gr roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi roel

gefeliciteerd met je dame

bedenk je wel goed dat na een paring meerdere legsel volgen he

dus een nestje is het niet echt

maar ik hoop voor je dat je ma toestemming geeft

bereid je wel eerst goed voor wat er allemaal bij komt kijken

want je zal extra terra,s voor de kleintjes nodig hebben

extra voedsel en natuurlijk de jongen nog kwijt moeten kunnen

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat snap ik gbf ik heb me al goed laten inlichten door verschillende mensen.

1 voordeel me broer is het huis uit dus genoeg ruimte :D die vrouw is nu volop aant graven voel geen eieren en ze eet nog volop dus zal wel verkenne van der nieuwe bak zijn. Die man die was na 2 uur donker nog steeds wakker en door zijn hok aant renne niet normaal en nu zit ie weer op het hoogste punt te kijken naar het andere terra heb er maar ff stoel voor gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×