Jump to content
Sign in to follow this  
raaf

Broedstoof

Recommended Posts

Heb weer chanze ,mijn broedstoof heeft gisteravond de geest gegeven .De temperatuur was niet hoger meer te krijgen dan 22 graden .En ze bleef maar draaien .1 jaar en 3 dagen oud .Mijn vertrouwen in de Herp 2 is nu wel helemaal weg . Volgens mij was het al van in den beginne niet normaal ,als je iets op 33 graden moet instellen om goed 29 graden te verkrijgen heb je vodden vast . Had ze in Nederland nieuw gekocht ,dus weg doen naar daar om te herstellen is geen optie . Morgen gaan kijken bij Lizard in Hamme of zij ze kunnen laten herstellen (waarschijnlijk verwarmingselement denk ik ).

En ondertussen behelpen met een geinprovizeerde vervanging inderhaast in elkaar gestoken of mijn eitjes zijn naar de maan :angry: :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gerbuik een zelf gemaakte broedstoof

van een oude wijnkoeler volledig omgebouwd

voor de eitejs en deze werkt heel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal je net een slechte hebben. Ik heb 3 x de herp 2 en de oudste daarvan is al 3 jaar oud nu en werkt nog steeds goed. Vind het jammer door dat je nu een slechte hebt aangeschaft gelijk de hele herp 2 afschrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al van een paar mensen gehooord dat de

temperatuur in de herp 2 niet altijd corect is

deze kan een graad of twee schillen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan zal je net een slechte hebben. Ik heb 3 x de herp 2 en de oudste daarvan is al 3 jaar oud nu en werkt nog steeds goed. Vind het jammer door dat je nu een slechte hebt aangeschaft gelijk de hele herp 2 afschrijft.

Ik heb ze via een forum gekocht in Nederland (noem geen namen)

Ik dacht ook dat de Herp 2 goed was ,vorig jaar moest ik al +-100 dagen wachten op de eerste uitkomst van eitjes .De temperatuur was niet goed te krijgen (de eerste dagen wel) ,maar volgens de verkoopster was dat normaal . (de zever van de sterkste beestjes zitten het langst in het ei ,en dat temperatuurverschil is normaal) Wel ik had ze nu even hoger ingesteld om een binnennentemperatuur van 29 graden te verkrijgen helemaal bovenaan in de broedkast moest ik 33 graden instellen ,en dan was het onderaan+- 24 a25 graden . Dus dat spul deugde langs geen kanten .Ik kan er ook nergens mee terecht om te laten maken ,is nogtans nieuw aangekocht en juist een jaar en een paar dagen oud .Dus de Herp 2 heeft een zeer zwakke garantie .

Sorry maar dat is wat ik mee maak ,dus kun je niet van mij verwachten dat ik iemand aan raad om ze te kopen .Dat zou pas foutieve info zijn en daar doe ik niet aan .

 

(effe iets rechtzetten ,misschien bij de aankoopplaats kan ze wel gemaakt worden ,maar dat zit er niet in voor mij .Als ik naar Amster of Rotterdam moet rijden om ze binnen te doen en terug op te halen verrijd ik veel meer branstof dan de aankoopprijs + de kosten van het herstellen .Dus dat is ook geen goed idee ) Wel eigen fout natuurlijk ,ik had ze dichter bij huis kunnen kopen ,maar ik wilde iemand een plezier doen ,dus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al meermaals negatieve ervaringen gelezen over deze broeikas.

Het is inderdaad zo als je dit meemaakt dat je geen positieve beoordeling kan neerschrijven.

Voor wie wel positieve ervaringen hiermee heeft mag dit ook gerust geschreven worden.

Het is dan aan de toekomstige koper om uit te maken welke beoordeling doorweegd.

Zelf heb ik geen ervaring met deze stoof, maar heb al meermaals moeten lezen dat de temperatuur moeilijk in te stellen is naar betrouwbaarheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×