Jump to content

Recommended Posts

wat ik weet over chow is dat het voornamelijk gebruikt wordt voor zijderupsen tijdens gans hun cyclus van rups,en voornamelijk bestaat uit bladeren van de moerbijboom daar bv:de bombix mori enkel en uitsluitend van deze bladeren leeft!gebruik dit nu ook om men zijderupsen te voeren!maar meer weet ik er ook niet over, misschien dat mark er je nog wat meer kan over vertellen ?

 

mijn mening erover is dat het een volwaardige voeding is voor zijderupsen!ik denk persoonlijk dat het gedroogde bladeren zijn van de moerbijboom waar een bindmiddel is aan toegevoegd(denk ik) vb:agar agar (reukloos,kleurloos,smaakloos)daar als men het poeder bereid dit een soort vaste pasta wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je weinig kans maakt op het echte recept. Daar het verkocht wordt door Marc en er zeer weinig tot bijna niemand weet hoe je het moet maken. Zodra je dat vrijgeeft kan hij wel inpakken, want dan gaan mensen het wel zelf maken. Het is een goed en volwaardig voedsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLopt wat ze hier allemaal zeggen. En inderdaad zoals Cindy aangeeft denk ik niet dat je veel meer te weten gaat komen over wat er allemaal inzit. Het wordt voor zover ik weet in de omstreken van Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat er exact in zit, hoef ik niet te weten hoor, maar ik had misschien gedacht dat door bewerking van de bladeren voedingsstoffen verloren kunnen gaan. daardoor kunnen bvb de dieren na enkele generaties verzwakken of dergelijke. dat is volgens jullie reacties dus niet zo :)

 

wat rondging in het klaslokaal was gemaakt van moerbeibladeren, bestaat dit in andere 'smaken'? :P

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marc weet wat hij geproduceerd heeft en hem kennende zal hij het zeker eerst zelf uitgebreid getest hebben voor het de markt op is gegaan en dat is pas als hij zeker is van de kwaliteit. Dus er gaat niets verloren aan voedingsstoffen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Chow bevat meer grondstoffen dan alleen maar moerbeibladeren.

 

Ook zijn er speciale vitaminen en bindmiddelen aan toegevoegd.

 

Onze chow is een compleet voer voor de rupsen van als ze worden geboren

tot aan de verpopping.

 

De zijderups bombyx mori is een zeer hoogwaardige voedingsbron.

Voor jonge en volwassen dieren.

 

Zeker aan te raden tijdens en na de zwangerschapsperiode.

Oo dieren die verzwakt zijn na een medicijnenbehandeling knappen sneller op

door deze rupsen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×