Jump to content
Sign in to follow this  
raaf

Broedstoof

Recommended Posts

Hoi Raaf

Het is zeker geen slecht idee om niet alle eitjes uit te broeden.

Niet alleen vanwege de hoge kost achteraf, je zal ook van geluk mogen spreken als je ze na drie maand kwijt bent en langs de andere kant is er nu al een overaanbod.

Als je de som maakt van 5 vrouwtjes dan zijn dit heel wat jongen en ik geloof niet dat deze allemaal een rooskleurig leven voor de boeg hebben.

Nog een tip, zet je broedkast wat een paar graadjes lager.(28-29

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat die temperatuur in de broedstoof betreft ,die heb ik op jou aanraden verlaagd .Ik had hem op 31 graden gezet omdat ik verleden jaar +-85 a 90 dagen heb moeten wachten voor het eerste jong uit kwam .

groeten

raaf

Voor op 31

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat die temperatuur in de broedstoof betreft ,die heb ik op jou aanraden verlaagd .Ik had hem op 31 graden gezet omdat ik verleden jaar +-85 a 90 dagen heb moeten wachten voor het eerste jong uit kwam .

groeten

raaf

Voor op 31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat de Herp2 om bekend. Dit heeft niets te maken met garantie of dat de herp2 niet goed werkt. Er is sowieso een temp verschil tussen boven en onder. Ik heb hem hier ook altijd op 30/33 graden staan. En heb eens een keer tussen de 85 en 102 dagen moeten wachten eer de eitjes uit kwamen op een temp van 30 graden, maar heb ook al een keer meegemaakt op een temp van 33 graden dat ze na 48 dagen al uitkwamen. Maar het is nog wel altijd zo dat hoe langer het baardje in het ei zit hoe sterker ze zijn. De jongen die op 30 graden waren uitgebroed waren beduidend groter, maar goed dat is mijn ervaring met de herp2. Ik heb altijd een uitkomst van 100% en heb kunnen vergelijken omdat ik 2 stoven heb. Ook heb ik een keer met maupie de proef gedaan. Hij had eitjes en heeft toen de helft aan mij gegeven. Hij heeft dezelfde stoof en hadden hem op dezelfde temp gezet. Stoof stond in een kamer op kamer temperatuur. Gebruikte dezelfde bakjes en vermucilit. Bij hem kwamen ze 14 dagen eerder uit. We weten nog steeds niet hoe dit kan.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier staat de Herp2 om bekend. Dit heeft niets te maken met garantie of dat de herp2 niet goed werkt. Er is sowieso een temp verschil tussen boven en onder. Ik heb hem hier ook altijd op 30/33 graden staan. En heb eens een keer tussen de 85 en 102 dagen moeten wachten eer de eitjes uit kwamen op een temp van 30 graden, maar heb ook al een keer meegemaakt op een temp van 33 graden dat ze na 48 dagen al uitkwamen. Maar het is nog wel altijd zo dat hoe langer het baardje in het ei zit hoe sterker ze zijn. De jongen die op 30 graden waren uitgebroed waren beduidend groter, maar goed dat is mijn ervaring met de herp2. Ik heb altijd een uitkomst van 100% en heb kunnen vergelijken omdat ik 2 stoven heb. Ook heb ik een keer met maupie de proef gedaan. Hij had eitjes en heeft toen de helft aan mij gegeven. Hij heeft dezelfde stoof en hadden hem op dezelfde temp gezet. Stoof stond in een kamer op kamer temperatuur. Gebruikte dezelfde bakjes en vermucilit. Bij hem kwamen ze 14 dagen eerder uit. We weten nog steeds niet hoe dit kan.......

Cindy ,ik wil zeker de Herp2 broedstoof niet afkeuren hoor . Maar het is gewoon wat ik er mee ondervond verleden jaar . Ik had voordien nog eitjes laten uitkomen in een oude visbak met waterverwarmer .En daar kon ik de temperatuur heel juist instellen en moest gewoonlijk maar tot ten uiterste +-70 dagen wachten op uitkomst van de jongen . Het

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heel belangrijk is dat een broedmachine in een constante omgevings

temperatuur staat.

 

Goede thermometers zijn ook belangrijk.

 

Koop je in verschillende winkels of supermarkten thermometers komt het vaak voor dat ze bijna allemaal een verschillende temperatuur aangeven.

 

Het beste is om een geijkte thermometer te kopen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×