Jump to content

Recommended Posts

Beste,

 

Deze week begon 1 van mijn baardjes zijn staart zwart te worden ( +- 1cm ) nu denk ik dat het zal agstereven/afvallen. Moet ik hier iets speciaals mee doen ? Dierenarts,.. ?

 

Mvg Kenny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kenny,

 

Ik weet dat een zwarte staart niet goed is en dat het begint bij de staartpunt en dat het erger kan worden.. Deze komen ook voor bij slagaderbreuk, leverfunctie, vergiftiging en andere levensbedreigende aandoeningen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste,

 

Deze week begon 1 van mijn baardjes zijn staart zwart te worden ( +- 1cm ) nu denk ik dat het zal agstereven/afvallen. Moet ik hier iets speciaals mee doen ? Dierenarts,.. ?

 

Mvg Kenny

Zeker direct naar de dierenarts . Ik ken iemand die zo zijn beestje heeft verloren op 3 dagen na de eerste verschijnselen er van .Het dier had totaal geen fut en eetlust meer .(dat hoeft bij jou diertje zeker niet hetzelfde te zijn hoor ) Maar neem het zekere voor het onzekere beste . Er word van alles over zulks verteld ,te weinig kalk,uitdroging en zo ,maar dat is zeker niet de oorzaak .

Laat ons weten hoe het verder verloopt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zwarte staart en dit soms in combinatie van een zwarte baard duid erop dat je dier zich niet lekker voelt dit kan bij stress maar zeker ook dat je dier ergens pijn heeft en dus ziek is.

Zo snel mogelijk advies inwinnen bij een dierenarts !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een zwarte staart en dit soms in combinatie van een zwarte baard duid erop dat je dier zich niet lekker voelt dit kan bij stress maar zeker ook dat je dier ergens pijn heeft en dus ziek is.

Zo snel mogelijk advies inwinnen bij een dierenarts !!!

Zwarte baard heeft hij niet. Is niet futloos eet goed. Maar namiddag eens even naar de dierenarts gaan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

LAat je weten als je meer weet?

Als de staart bv tussen de ramen van het terra gezeten heeft kan het gekwetst zijn en gaan afsterven. Als er niks gebeurd is en het puntje ziet zwart duidt dit inderdaad erop dat je baardje zich niet goed voelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Kenny weet je al meer over je baardje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En Kenny weet je al meer over je baardje ?

Hoi Siem.

 

Ja ben gisteren naar de dierenarts geweest en volgens haar is het gewoon verbrand ( tegen de lamp gehangen met zijn staart ) Maar had aangegeven dat jullie zijden dat het vanalles kon zijn. Nu heb ik een afspraak gemaakt met een andere dierenarts in hasselt. ( Dierenarts wat hier in belgie op tv komt )

 

Mvg Kenny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het baardje met zijn staart tegen de lamp? Want het zou wel kunnen, daarom moet je zien dat de baardagamen niet te kort bij de lamp kunnen omdat ze zich kunnen verbranden...

Wanneer mag je naar de dierenarts gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan het baardje met zijn staart tegen de lamp? Want het zou wel kunnen, daarom moet je zien dat de baardagamen niet te kort bij de lamp kunnen omdat ze zich kunnen verbranden...

Wanneer mag je naar de dierenarts gaan?

JA hij klimt altijd naar boven en dan zit hij tegen de uvb-tl lamp en dan hangt zijn staart 5cm van de warmte lamp af. Kan vrijdag pas gaan. Omdat deze da enkel maandag en vrijdag daar zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kenny al bij andere DA geweest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kenny,

 

Zit het baardje met nog andere baardjes in een terrarium?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi kenny,

 

Zit het baardje met nog andere baardjes in een terrarium?

 

Groetjes Marc

Hoi Marc

 

Ja hij zit nog samen met een baardje wat 2 a 3cm groter is als hem

 

grtzz Kenny

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi kenny al bij andere DA geweest ?

Hoi b&s

 

Jip ben er naar de andere DA mee geweest en hij zegt net het zelfde als die andere DA maar de DA heeft het puntje er zelf af gedaan ( wat volgens mij niet mag ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kenny,

 

Neem aan dat de dierenarts weet wat hij doet!!!

 

Zou de baardjes maar goed in de gaten houden, zou ook wel eens van

het bijten kunnen komen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het een koppel of twee vrouwen?kan inderdaad zijn wat mark zegt van in te bijten dan is het andere waarschijnlijk de dominantste

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Kenny,

 

Neem aan dat de dierenarts weet wat hij doet!!!

 

Zou de baardjes maar goed in de gaten houden, zou ook wel eens van

het bijten kunnen komen.

 

Groetjes Marc

Kga ze zeker in het oog houden :-)

 

Heb bij deze al een andere terrarium klaar gemaakt voor te apart te zetten :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×